Sincerament, Madrid es una ciutat que agrada a la quotidianitat. Si hi vas a passar uns dies, no deixis de banda els Museus (sobretot el Prado i el Reina Sofia amb la nova ampliació, realment espectacular). Si vas al Pardo i tens ganes pots passar-te pel Jardí Botànic, pero no es res de l'altre mon, tot depen si t'agrada. Per passejades maques un diumenge tens el Retiro i Salamanca si et tira lo pijerio i Rastro i parades de Llibres si ets més bohemi.
La Gran Via es molt famosa, però francament... a mi no em fa el pes, molt ego madrileny i poca xixa. Aixo si, podries parar a fer un mos al Circulo de Bellas Artes, la vista t'ho agrairà.
Per la nit, jo no soc de sortir de festa a ciutats que no son la meva, pero m'agrada força l'ambient de La Latina, Bonano i els locals de per allà... més aviat bohemis i amb espectacles concrets bastant interessants (hi recordo un de Sara Baras bastant bo).
I si ets dels de tapeo madrileny, el centre i els seus garitos són lo més indicat. A mi personalment no em fa el pes aixo de la canya i la tapa gratis en un local atapeit on no pots ni respirar, pero si ets dels de fer el 'typical' del lloc on vas, ja ho saps, Plaza Mayor i voltants.
I ja amb temps, doncs podries fer la patejada que vaig fer jo una vegada. Toledo-Palacio Real-Plaza España-Plaza Mayor-Museu d'Historia de la Ciutat-Rastro i a jalar.
Per jalar jo sempre vaig a un Restaurant Italià molt pero que molt bo, però no t'hi sabria fer arribar :p