Autor Tema: NO hi ha crisis.  (Llegit 154856 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Erik_Sbd

• President
  • Missatges: 5011
  • Gènere: Masculí
  • Mirar el fòrum té el seu perill
Re: NO hi ha crisis.
« Respondre #140 el: 05 de Agost de 2008, 22:51:10 pm »
Ara en serio, jo em pensava q això de la "crisi" simplement era una invensió de l'oposició al govern però que cada cop va quedant més clar que sí q la cosa està fomuda: la demanda de vols a disminuit un 20% en respecte a l'any passat, molta gent que abans marxava un mes de vacances ara marxa 2 setmanetes o el q tenia 2 setmanetes ara marxa 1, el lloguer d'apartaments també a disminuit força, la gent compra menys o vigila molt més el q compra (queda demostrat amb les rebaixes q aquest any no han sigut gaire exitoses), etc,etc...

Culpa de quí és no ho se, pero que la cosa està fotudeta i suposo q a la llarga anirà empitjorant.

* Que alguns direu, això no és crisis, la crisis és quan es passa fam. La situació actual potser no s'hauria de definir com a "crisis" pero si com a devallada del nivell de vida del país. La qüestió és q molts dels que fa pocs anys anaven un mes  de vacances ara s'han de conformar amb una setmaneta, i no crec pas q tots siguin uns derroxadors de diners.

El govern té part de culpa en això però jo crec que qualsevol que hagués estat al capdavant del poder no hagués pogut evitar això ja que és un cicle que totes les economies han de passar...la qüestió es que l'únic que es pot fer es reduir el temps d'aquesta crisi

Per una vegada a la vida, i sense que serveixi de precedent, estic d'acord amb l'erik  :thumbsup: :thumbsup:  (vec que el teu cervell juvenil va millorant mica en mica, serà perquè ja porto dos anys siguent company teu d'equip i alguna cosa bona se t'ha quedat d mi   :ok...)
Ara en serio, un dia ja et vaig dir que no es pensa igual amb 14 anys que a partir dels 20..

Ho donaré a entendre com una ironia :shifty:

Home les coses com són...en aquests temes no hi pot haver bàndols ja que ens afecta a tots els ciutadans :innocent:
HONOR AL SABADELL
Curva Arlekinada..pròxima ment la nova grada jove del Sabadell

Curva Arlekinada sots-campions del torneig Interpenyes 2009

Fum fum fum

• Visitant
« Respondre #141 el: 06 de Agost de 2008, 11:01:37 am »
Lo de 'crisi' només és una paraula definitoria.

Sobre lo de qui és culpa... doncs potser part de culpa en tindrà el govern, però mai el govern actual ja que la situació d'ara ve per tots els 'teje-manejes' que s'han fet amb anterioritat. Sobretot per la permissivitat que hi ha hagut amb el món de la construcció d'on tothom xupava (Constructors, empreses, ajuntaments, govern central, Hisenda...) a costa dels que després estan pagant les conseqüències.

Però igualment, la situació econòmica mai ve donada pel què fa el govern... ni tan sols pel què es fa al propi pais. Normalment i cada vegada més, ve donada per una situació globalitzada. Si aquí a Espanya efecta d'aquesta manera ha sigut per lo que he exposat abans. Si durant anys, has estirat més el braç que la maniga... ara en pagues les conseqüències... el que ha sabut nedar i guardar la roba, ara pot viure. La situació encara no és de creixement zero... encara no hi ha rescessió... i tot i la devallada està per veure si n'hi haurà, jo segueixo pensant que no.

I un altre tema és el de l'inici de la crisi. Quan es preveu crisi, el pitjor que es pot fer és modificar els hàbits... i com sempre, com que en aquest pais som uns b.orregos i anem al so de qui toca... si ens espanten, ens espantem... a la que la gent modifica els seus hàbits és quan comença la crisi. Es a dir, una crisi, en ultima instancia, SEMPRE és culpa dels consumidors.
Exemple... si deixo de comprar perque em diuen que hi haura crisi, faig que l'empresa a on comprava tingui menys ingressos, amb lo qual hagi de fer fora treballadors i fins i tot tancar. Evidentment, aquesta empresa, per poder-ho vendre-m'ho a mi li comprava a una altra, que per aquest motiu també es queda sense client i també ha de reduir la seva plantilla o tancar... i així comença la cadena. Tot i que sigui un exemple molt banal, és el què passa.

Resumint, la situació econòmica d'un pais, mai té a veure amb el govern, ja que no hi intervé. La crisi, mai es exclusiva d'un lloc concret ja que cada vegada més, el mercat econòmic es mes globalitzat... i finalment, aqui a Espanya el què passa és que als peixos grossos se'ls hi ha acabat el xollo de la construcció i els seus beneficis... i com que es veu que aqui no sabem pensar per nosaltres mateixos, ens han inmers en una crisi...

Desconnectat sexeibirra

• Secretari Tècnic
  • Missatges: 4311
  • Un cor que batega en arlequinat. Estiga on estiga.
« Respondre #142 el: 06 de Agost de 2008, 17:48:26 pm »
A Catalunya i el País Valencià, no se nota tant la crisi. Ací ha baixat la feina, si, però no tant com en altris zones de l'estat, que està tot més parat.
Però, crisi? Quina crisi, el proper gran premi d'europa a València de Formula1, ja té les entrades exhaurides de fa temps. I els amarradors, tots llogats.
Els que tenim allà amarraderos, mos hem fet d'or. Jo mateix, al mateix diumenge que vaig tornar, vaig traslladar el barquito cap a Barcelona, per dixar lliure fins i tot el meu amarradero per a llogar-lo.
Hi ha crisi per al que es vol.
Si, la meua firma està clara: Forero Més Polèmic
Sexe, Birra i Sabadell!

Desconnectat FerniSBD

• Mecenes 2011
  • Secretari Tècnic
  • *
  • Missatges: 3400
« Respondre #143 el: 06 de Agost de 2008, 22:16:51 pm »
A Catalunya i el País Valencià, no se nota tant la crisi. Ací ha baixat la feina, si, però no tant com en altris zones de l'estat, que està tot més parat.
Però, crisi? Quina crisi, el proper gran premi d'europa a València de Formula1, ja té les entrades exhaurides de fa temps. I els amarradors, tots llogats.
Els que tenim allà amarraderos, mos hem fet d'or. Jo mateix, al mateix diumenge que vaig tornar, vaig traslladar el barquito cap a Barcelona, per dixar lliure fins i tot el meu amarradero per a llogar-lo.

Sexeibirra això q dius no té res a veure.
Està clar q el q li agradi la Formula 1 doncs els pocs diners q estalvii els gastarà per la Formula 1. A veure, la gent segueix anant als llocs q els hi agrada pero amb mola menys freqüència.
Dit d'una altre manera q abans el q anava a la F1 potser la setmana següent se n'anava de cap de setmana i ara per poder anar a la F1 s'ha de tirar 2 messos sense sortir de casa.
Alguns sembla q per  a reconéixer q la cosa va malament tingueu q veure a milers de gent demanant pels carrers...
Jo ja ho he explicat en el anterior post, la gent q marxava 20 dies d vacances ara en marxa 10, si la cosa segueix així d'aquí 2 anys en marxarà 7, i d'aquí 4 en marxarà 5, i provablement d'aquí 6-7 ja començi el q seria la crisi greu.

Desconnectat almuniaforever

• President
  • Missatges: 5761
  • http://twitter.com/#!/MiguelAngel32
« Respondre #144 el: 06 de Agost de 2008, 23:03:20 pm »
No le deis más vueltas al tema, estos son ciclos de la vida. No podia ser que toda la vida los pisos estuvieran como estaban, pagar intereses altisimos...todo esto tenia que reventar tarde o temprano. El año que viene será peor que este pero yo creo que a partir del 2010 la cosa volvera a su cauce.
Hi ha una manera més fàcil de viure la vida, però cap és tan apassionant com ser del Sabadell

Fum fum fum

• Visitant
« Respondre #145 el: 06 de Agost de 2008, 23:08:13 pm »
La crisi general puede durar algo asi como un año, la crisi financiera algo mas... la crisi inmobiliaria, seguramente varios años...

Ferni, jo no discuteixo que hi hagi crisi... analitzo els motius. La gent ara no pot marxar de vacances perquè segurament haurà invertit el que tenien en un pis que no podien pagar pero el van comprar aprofitant els interessos baixos, i no contents amb aixo després van moblar tot el pis, es van comprar la tele de plasma, la play station, a l'estiu de vacances fora i a sopar cada cap de setmana a un lloc diferent.
Aixo es el que passa quan estires mes el braç que la maniga, vius per sobre les teves possibilitats i quan els tipus d'interès pugen, vas ofegat. O no vas, directament. L'economia va per cicles, i no afecta només a Espanya la crisi... pero aqui molta gent s'ha enriquit de mala manera i ara ho paguem tots el triple de fort del que ho paguen en altres països. I d'aixo n'hem sigut complices tots!

Arrrrrrlekinat

• Visitant
« Respondre #146 el: 07 de Agost de 2008, 16:45:36 pm »

Sembla evident que per a tu sí que no hi ha crisi, perquè gastes diners a mansalva... :unsure:

Desconnectat sexeibirra

• Secretari Tècnic
« Respondre #147 el: 07 de Agost de 2008, 17:35:30 pm »
Ferni, que les entrades de F1, fa mesos que se van agotar. Açò no és normal. Gent dixant de comprar postres per comprar les entrades.

Sembla evident que per a tu sí que no hi ha crisi, perquè gastes diners a mansalva... :unsure:

No gaste a mansalva, i podria fer-ho. Però fent-ho estaria colgat de deutes.
En el moment que tot eren vaques gordes, me vai dedicar a comprar, amasar patrimoni e invertir en futurs. Mentre molts dels meus amics sortien de festa, anaven de vacances al caribe, se compraven l'últim model de audi i altres zarandajes, jo sortia a sopar i poc més, anava de vacances a Castielfabib i anave amb un Renault-6 de tercera mà. A la que vaig poder me vai embarcar en un pis, i encare que haig de reconàixer que la sort em va fer costat un poc, al moment que va pujar tots els preus, ja tenia 2 pisos a mig pagar. Desprès, sobre la cúspide de l'alça inmobiliària, vaig vendre i vaig invertir en altres coses que les veia més futur. El luxe sempre se paga, i cada cop hi ha més gent que vol aparentar.
I ara no gaste, regulo els meus quartos, i si alguns negocies me van bé, miel sobre hojuelas.

No le deis más vueltas al tema, estos son ciclos de la vida. No podia ser que toda la vida los pisos estuvieran como estaban, pagar intereses altisimos...todo esto tenia que reventar tarde o temprano. El año que viene será peor que este pero yo creo que a partir del 2010 la cosa volvera a su cauce.

Tu l'has dit. L'economia és cíclica, com la vida.
Sexe, Birra i Sabadell!

Desconnectat sexeibirra

• Secretari Tècnic
« Respondre #148 el: 26 de Agost de 2008, 13:51:07 pm »
Sexeibirra això q dius no té res a veure.
Està clar q el q li agradi la Formula 1 doncs els pocs diners q estalvii els gastarà per la Formula 1. A veure, la gent segueix anant als llocs q els hi agrada pero amb mola menys freqüència.
Dit d'una altre manera q abans el q anava a la F1 potser la setmana següent se n'anava de cap de setmana i ara per poder anar a la F1 s'ha de tirar 2 messos sense sortir de casa.

Mira, sobre açò mateix.
Este diumenge, jo vaig estar a la cursa, per assumptes professionals, sobretot. A les entrades de 480€, venudes com a xurros, vaig vore a gent menjant entrepà i no eren pas gent de alto copete. Lo que més me va sorprendre, és que esta mateixa gent que anava amb la botella d'aigua congelada i amb el bocata embolicat amb el Levante, quan abandonà l'Alonso, marxaven cap caseta. Si hi ha crisi, com te gastes 480€ x 2 persones= 960€, per a marxar als 20 minuts de carrera? I no parle de que fossen empresaris, sino ans al contrari, que era gent corrent.
Vaig flipar, la veritat. També vaig vore molt d'estos que van aparentant, quan no tenen ni on caure palmats. A mi, me sembla que molta gent d'este país, viu molt per sobre les seues possibilitats, i ara, la supòsada crisi farà la selecció natural.
Per cert, als que penseu en invertir a mig termini: compreu dòlars, però no vos passeu.
Sexe, Birra i Sabadell!

Fum fum fum

• Visitant
« Respondre #149 el: 27 de Agost de 2008, 00:12:54 am »
Amb lo dels dòlars ja vas un pèl tardet. També es un bon fons d'inversió, les ofertes que estan a punt de llançar alguns bancs i corporacions financeres, d'opcions sobre les seves propies accions.

Inversions sempre n'hi ha, i en moments baixos es quan s'ha de començar a construir noves inversions... el que passa que les bones inversions no m'agrada comentar-les amb segons qui i segons a on...

Desconnectat MAYOLETE

• Jugador Prof.
  • Missatges: 893
« Respondre #150 el: 28 de Agost de 2008, 19:30:36 pm »
Estic d'acord amb el títol, de fet ni tan sols estem en recessió. Inversions sempre n'hi han, però ara no n'és pas un bon moment, els moments baixos han d'arribar. Qui pugui estalviar que ho fagi, i sinó, a reduir al màxim tots els deutes.

Respecte la carrera de f1, cal recordar que quan la economia va malament, l'últim cost ( abans de les necessitats pures i dures ) que es veu reduït són els hobbies.
The pride of Catalunya

Desconnectat MAYOLETE

• Jugador Prof.
« Respondre #151 el: 28 de Agost de 2008, 19:39:26 pm »
M'oblidava dels dòlars:

Aquest descens brusc de les últimes setmanes del tipus de canvi fa referència a la baixada del preu del petroli. El petroli ha caigut de forma sobtada perquè una pujada exponencial era insostenible ( inclús pels especuladors ), i encara que les previsions d'extracció es mantinguin no crec que el tornem a veure per sota dels 100$ el barril.

Al novembre hi han eleccions, el déficit comercial americà és elevadíssim i el dòlar tornarà a depreciar-se paulatinament per millorar les seves quotes d'exportació. En aquest món tot és possible, però a curt i mitjà termini la compra de dòlars no pinta gaire bè... i per esperar a llarg, millor un dipòsit al 5% TAE i avall que fa baixada.
The pride of Catalunya

Fum fum fum

• Visitant
« Respondre #152 el: 28 de Agost de 2008, 19:47:37 pm »
M'oblidava dels dòlars:

Aquest descens brusc de les últimes setmanes del tipus de canvi fa referència a la baixada del preu del petroli. El petroli ha caigut de forma sobtada perquè una pujada exponencial era insostenible ( inclús pels especuladors ), i encara que les previsions d'extracció es mantinguin no crec que el tornem a veure per sota dels 100$ el barril.

Al novembre hi han eleccions, el déficit comercial americà és elevadíssim i el dòlar tornarà a depreciar-se paulatinament per millorar les seves quotes d'exportació. En aquest món tot és possible, però a curt i mitjà termini la compra de dòlars no pinta gaire bè... i per esperar a llarg, millor un dipòsit al 5% TAE i avall que fa baixada.

Home, això que parles no són inversions... són dipòsits. En la meva opinió, invertir amb dòlars a curt termini ha funcionat fins fa poquet, ara la cosa ja no està per invertir a curt termini... i el que dius, per fer-ho a mitjà i llarg termini no inverteixis en divises... fes-ho amb segons quins valors bursàtils, per exemple. Per guanyar-hi amb divises es posar-hi molta pasta a curt termini per esperar coses com les que van passar amb el dòlar... ara ja fas tard.

I en temes d'inversions realment a l'abast de tothom i senzilles de fer, atenció als moviments bancàris pròxims.

Desconnectat Bend

• Penya @rlekinats.com
  • Jugador Prof.
  • *
  • Missatges: 626
« Respondre #153 el: 29 de Agost de 2008, 10:41:41 am »
Moviments bancaris?

Quin tipus de moviments? Quins bancs?

Quins valors veieu amb bons ulls?

M'he fixat en Fluidra... te futur o no anira més enllà?

Desconnectat kitanovsky

• President
  • Missatges: 7269
« Respondre #154 el: 29 de Agost de 2008, 14:10:41 pm »

espera't una miqueta a que reventi del tot la borsa internacional, i compra un valor que es regeixi en dolars usa.

guanyaràs doble: per l'ascens de cotització i pel descens de l'euro.

Arrrrrrlekinat

• Visitant
« Respondre #155 el: 29 de Agost de 2008, 16:56:11 pm »
Bufff, quant capitalista hi ha per aquí... :Hecho_polvo: :Paletas:

:beer2

Desconnectat MAYOLETE

• Jugador Prof.
« Respondre #156 el: 29 de Agost de 2008, 17:37:10 pm »
La tendència és negativa, molt negativa, però cal recordar que la borsa es mou per expectatives i d'aquestes en tenim de dolentes per un "bon ratu". Ara mateix aconsello no invertir en borsa, i molt menys en l'ibex a no ser que es tinguin uns coneixements per fer intradies i "profits warnings".

Per molta crisi que hi hagi sempre hi haurà algun valor que es mourà bé ( grifols ), però el risc és moooolt elevat.
The pride of Catalunya

Fum fum fum

• Visitant
« Respondre #157 el: 29 de Agost de 2008, 18:04:28 pm »
En l'Ibex no és el moment d'invertir, però hi ha certs valors que s'han de tenir controlats, perquè són estables a llargs termini. Empreses amb constant expansió, amb ampliacions de capital 'lliberades'... sempre són valors atractius, però ara no és el moment d'invertir-hi. El comentari d'en kita es encertat pero... ojo! S'ha de conèixer el mercat nord-americà i segons la quantia de la inversió s'ha de moure ràpid.

El que comentava dels bancs, és que estan plantejant treure uns productes bastant atractius, però per fer inversions a, mínim dos anyets. Actualment ho estan estudiant amb els seus propis empleats i pot ser que aviat arribi al gran públic. No digo más...

Desconnectat MAYOLETE

• Jugador Prof.
« Respondre #158 el: 29 de Agost de 2008, 18:30:23 pm »
kita: el euro no es depreciarà vers el dòlar a mitjà i llarg plaç...

s'admeten juguesques  :beer2
The pride of Catalunya

Desconnectat sexeibirra

• Secretari Tècnic
« Respondre #159 el: 01 de Setembre de 2008, 18:14:12 pm »
Una altri de les coses que no son extranyes actualment, és comprar propietats en països que acaben d'entrar en zona euro. S'ha fet fa temps i ara se torna a fer, en països que son en la zona d'expansió. Se compren barats i se prveu un bon creixement de preu degut a la millora econòmica d'eixos països.
També en compren moltes en zones residencials properes a zones termals per a oferir serveis a les majoristes de viatges especialitzades.
Per altre part, un apunt. Som la part de la zona euro que menys ha relantitzat la seua economia. Altris països amb més potencial teòric han notat més la frenada.
Sexe, Birra i Sabadell!