Lo de 'crisi' només és una paraula definitoria.
Sobre lo de qui és culpa... doncs potser part de culpa en tindrà el govern, però mai el govern actual ja que la situació d'ara ve per tots els 'teje-manejes' que s'han fet amb anterioritat. Sobretot per la permissivitat que hi ha hagut amb el món de la construcció d'on tothom xupava (Constructors, empreses, ajuntaments, govern central, Hisenda...) a costa dels que després estan pagant les conseqüències.
Però igualment, la situació econòmica mai ve donada pel què fa el govern... ni tan sols pel què es fa al propi pais. Normalment i cada vegada més, ve donada per una situació globalitzada. Si aquí a Espanya efecta d'aquesta manera ha sigut per lo que he exposat abans. Si durant anys, has estirat més el braç que la maniga... ara en pagues les conseqüències... el que ha sabut nedar i guardar la roba, ara pot viure. La situació encara no és de creixement zero... encara no hi ha rescessió... i tot i la devallada està per veure si n'hi haurà, jo segueixo pensant que no.
I un altre tema és el de l'inici de la crisi. Quan es preveu crisi, el pitjor que es pot fer és modificar els hàbits... i com sempre, com que en aquest pais som uns b.orregos i anem al so de qui toca... si ens espanten, ens espantem... a la que la gent modifica els seus hàbits és quan comença la crisi. Es a dir, una crisi, en ultima instancia, SEMPRE és culpa dels consumidors.
Exemple... si deixo de comprar perque em diuen que hi haura crisi, faig que l'empresa a on comprava tingui menys ingressos, amb lo qual hagi de fer fora treballadors i fins i tot tancar. Evidentment, aquesta empresa, per poder-ho vendre-m'ho a mi li comprava a una altra, que per aquest motiu també es queda sense client i també ha de reduir la seva plantilla o tancar... i així comença la cadena. Tot i que sigui un exemple molt banal, és el què passa.
Resumint, la situació econòmica d'un pais, mai té a veure amb el govern, ja que no hi intervé. La crisi, mai es exclusiva d'un lloc concret ja que cada vegada més, el mercat econòmic es mes globalitzat... i finalment, aqui a Espanya el què passa és que als peixos grossos se'ls hi ha acabat el xollo de la construcció i els seus beneficis... i com que es veu que aqui no sabem pensar per nosaltres mateixos, ens han inmers en una crisi...