Autor Tema: NO hi ha crisis.  (Llegit 155240 cops)

0 Usuaris i 2 Visitants estan veient aquest tema.

Desconnectat JMLL

• Entrenador
  • Missatges: 1889
  • Gènere: Masculí
Re: NO hi ha crisis.
« Respondre #460 el: 27 de de 2009, 12:35:41 pm »
Jo penso que, com diu el títol del Tema, ''No hi ha crisi''. Ja que la crisi ha estat durant tots aquests anys que han precedit a la actual situacó que patim (patim els de sempre). La crisi ha estat abans, ara ens trobem amb les conseqüències de la situació anterior, la veritable crisi. I no em cansaré de dir-ho, donem les gràcies als presidents  i governs que han donat ales a tot això i anem-los a votar com si fóssin sants.
''Tenía una casa en la costa, pero para llegar a ella había que pasar por un bar. Nunca llegué a ver el mar.'' (George Best)

Desconnectat sexeibirra

• Secretari Tècnic
  • Missatges: 4315
  • Un cor que batega en arlequinat. Estiga on estiga.
« Respondre #461 el: 27 de de 2009, 13:58:42 pm »
Ui el cuento de q els immigrants fan la feina que no volen fer els d'aquí fa bastant temps que no me'l empasso eh!
Això que dius és el q passava fa 5-10 anys, q els immigrants feien "la feina bruta".
Avui en dia veuràs a multitud d'immigrants treballant de  cuiners, cambrers, recepcionistes, caixers, botiguers, enfermers, doctors, vigilants de seguretat, etc etc etc, i em faràs creure que aquests treballs NO ELS VOLEN FER GENT D'AQUÍ?  M'extranya bastant la veritat.

Els inmigrants fan feines que ací ningú vol, i és evident, Ferni. Cuiners, els d’ací se creuen tots Ferrans Adriàs i si no treballen cobrant una barbaritat, ells només volen manar. Cambrers, és una feina molt matada i nomès la fa gent a horaris lliures de cap de setmana per a que estiguen estudiant, o gent que ho fa per vocació. Recepcionistes? Qui vol cobrar un sou de 800€ per fer d’administratiu? Caixers, lo mateix, poc sou i la gent d’ací, n’hi trobaràs poca. Botiguers? Deixa-los escollir entre un d’ací que vol cobrar més de 1000€ nets al més o un que se conforma en 800. Del tema enfermers i doctors, ja és una altri cosa. Molts van a Anglaterra, França o Portugal per estar allà més ben pagats. Vigilants de seguretat? Els espanyols son los que treballen de dia, i els inmigrants son els que es xupen nits i caps de setmana, i lo que tu vulgues, t’ho rebato. Estes feines, que no son ben pagades, no la vol fer la gent d’ací, si no és que es troba en mala situació o és que comença en el món laboral.

Te posaré un exemple esfereïdor:
Cada any per a la campanya de lloguers per a setmana santa, vam posar a netejar un munt de bungalows, apartaments, cases, pisos, etc. Es paga 1000€ nets, per un mes de feina, a raó de 40 hores setmanals. Se prima desplaçament fora de ciutat de vivenda.
L’any passat, a les entrevistes finals, venien un 84% de treballadores extrangeres i un 16% de nacionals. La proporció de faena donada va ser aproximadament la mateixa.
Este any, la proporció ha sigut un 76% d’extrangeres i un 24 de nacionals. Coses de la crisi, que la gent d’ací abans no volia fregar terres i ara si.
I si me remonto al 2007, trobe un 86% a 14%, i al 2006 un 89% a 11%.
O la gent d’ací és una vaga i no vol treballar, o els de fora s’agafen al que sia.

Per altri banda, els que van venir fa 5 o 10 anys a trepitjar raïm i recollir porqueria pels carrers, com tu dius,  son els que han estat 5 o 10 anys currant com a c****** i ara han progressat i se dediquen a treballar en altres coses. Una persona que va a treballar a un altri lloc, no anirà a fer d'esclau tota la vida, voldrà progressar, evidentment, a l'igual que va fer mon avi de Aragó a València, mon pare de València a Sabadell o jo de Sabadell a Brasil primer i a València desprès.
En lo únic que te puc donar la raó, és que en la majoria de l’hosteleria, incompleixen, sistematicament, les normatives de política lingüistica vigents, però si los catalans sou tant tontos de no fer valer la vostra llengua i lleis amb els hostelers, que son la part contractant i no amb els inmigrants, que son la part contractada, és el vostre problema.

TIU, UN DIA ENS HEM DE CONÉIXER...

Tens el 101% de raó.

Ens veurem a Denia si puc baixar?

Si puc, aniré a Dénia, però ultimament viatge molt per feina. Igualment, acostume a anar al meu rollo, i com juguem al matí, aniré directe des de la nit benidormina.

A mi també m'agradaria coincidir amb el petit "lobby economista" d'aquest post.

A tu te venen bé, m'han parlat força bé de tu i dels teus plantejaments econòmics i empresarials.

La veritat és que a mí també m'agradaria conèixer al Birra... M'agradaria molt tenir una conversa amb ell sobre els nostres punts de vista del sistema econòmic, tan diferents un de l'altre.

No cregues que som tant diferents en plantejament. Al principi de entrar en el món laboral, ho vaig fer des de sota, però jo no perdé el temps en voler viure bé sense esforç. I quan un tasta viure bé i poder viure millor, elegeix viure millor.

Jo m'hi apuntaria tambe!!! Aqui només n'hi ha un que no vindria!

Y no soy yo. :wink2: :whistle:

Si, la meua firma està clara: Forero Més Polèmic
Sexe, Birra i Sabadell!

Desconnectat kitanovsky

• President
  • Missatges: 7282
« Respondre #462 el: 27 de de 2009, 16:17:16 pm »
Ui el cuento de q els immigrants fan la feina que no volen fer els d'aquí fa bastant temps que no me'l empasso eh!
Això que dius és el q passava fa 5-10 anys, q els immigrants feien "la feina bruta".
Avui en dia veuràs a multitud d'immigrants treballant de  cuiners, cambrers, recepcionistes, caixers, botiguers, enfermers, doctors, vigilants de seguretat, etc etc etc, i em faràs creure que aquests treballs NO ELS VOLEN FER GENT D'AQUÍ?  M'extranya bastant la veritat.

Els inmigrants fan feines que ací ningú vol, i és evident, Ferni. Cuiners, els d’ací se creuen tots Ferrans Adriàs i si no treballen cobrant una barbaritat, ells només volen manar. Cambrers, és una feina molt matada i nomès la fa gent a horaris lliures de cap de setmana per a que estiguen estudiant, o gent que ho fa per vocació. Recepcionistes? Qui vol cobrar un sou de 800€ per fer d’administratiu? Caixers, lo mateix, poc sou i la gent d’ací, n’hi trobaràs poca. Botiguers? Deixa-los escollir entre un d’ací que vol cobrar més de 1000€ nets al més o un que se conforma en 800. Del tema enfermers i doctors, ja és una altri cosa. Molts van a Anglaterra, França o Portugal per estar allà més ben pagats. Vigilants de seguretat? Els espanyols son los que treballen de dia, i els inmigrants son els que es xupen nits i caps de setmana, i lo que tu vulgues, t’ho rebato. Estes feines, que no son ben pagades, no la vol fer la gent d’ací, si no és que es troba en mala situació o és que comença en el món laboral.

Cada any per a la campanya de lloguers per a setmana santa, vam posar a netejar un munt de bungalows, apartaments, cases, pisos, etc. Es paga 1000€ nets, per un mes de feina, a raó de 40 hores setmanals. Se prima desplaçament fora de ciutat de vivenda.
L’any passat, a les entrevistes finals, venien un 84% de treballadores extrangeres i un 16% de nacionals. La proporció de faena donada va ser aproximadament la mateixa.
Este any, la proporció ha sigut un 76% d’extrangeres i un 24 de nacionals. Coses de la crisi, que la gent d’ací abans no volia fregar terres i ara si.
O la gent d’ací és una vaga i no vol treballar, o els de fora s’agafen al que sia.

Per altri banda, els que van venir fa 5 o 10 anys a trepitjar raïm i recollir porqueria pels carrers, com tu dius,  son els que han estat 5 o 10 anys currant com a c****** i ara han progressat i se dediquen a treballar en altres coses. Una persona que va a treballar a un altri lloc, no anirà a fer d'esclau tota la vida, voldrà progressar, evidentment, a l'igual que va fer mon avi de Aragó a València, mon pare de València a Sabadell o jo de Sabadell a Brasil primer i a València desprès.
En lo únic que te puc donar la raó, és que en la majoria de l’hosteleria, incompleixen, sistematicament, les normatives de política lingüistica vigents, però si los catalans sou tant tontos de no fer valer la vostra llengua i lleis amb els hostelers, que son la part contractant i no amb els inmigrants, que son la part contractada, és el vostre problema.

Tens el 101% de raó.

Si puc, aniré a Dénia, però ultimament viatge molt per feina. Igualment, acostume a anar al meu rollo, i com juguem al matí, aniré directe des de la nit benidormina.

A tu te venen bé, m'han parlat força bé de tu i dels teus plantejaments econòmics i empresarials.

La veritat és que a mí també m'agradaria conèixer al Birra... M'agradaria molt tenir una conversa amb ell sobre els nostres punts de vista del sistema econòmic, tan diferents un de l'altre.

No cregues que som tant diferents en plantejament. Al principi de entrar en el món laboral, ho vaig fer des de sota, però jo no perdé el temps en voler viure bé sense esforç. I quan un tasta viure bé i poder viure millor, elegeix viure millor.

nit benidormnina...? com?

Desconnectat FerniSBD

• Mecenes 2011
  • Secretari Tècnic
  • *
  • Missatges: 3400
« Respondre #463 el: 27 de de 2009, 21:19:32 pm »

Tens el 101% de raó.

I jo pregunto....tu creus que és convenient tenir aquí a gran multitud d'immigrants treballant a qualsevol lloc per 4 duros? Per a l'amo d'un restaurant potser si que li convindrà tenir un restaurant amb 10 sudamericans treballant 15 hores diaries per 800 € al mes pero que per a la gent treballadora nascuts aquí no.
Que passa q pel simple fet de tenir immigrants em de treballar més i estar tota la vida cobrant 4 duros?
jo trobo normal que si una persona porta anys estudiant en el sector de l'hosteleria doncs el dia de demà es vulgui fer valdre i vulgui que s'el compensi amb un sou raonable.. de que li serveix a un nascut aquí estar 20 anys estudiant si llavors li pendrà la feina un de fora q segurament no en tingui ni idea de la feina pero clar, com que fot 20 hores, cobra 4 duros i no és queixa doncs vinga cap a dins.

Mentre tinguem el país ple d'immigrants ni es reduirà l'atur, ni els estudiants podran tenir el dia de demà una feina i un sou digne, ni res de res...

Desconnectat birrero

• Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
  • Missatges: 12567
  • Twitter: @JordiRomagosa
    • www.wssbarcelona.com
« Respondre #464 el: 28 de de 2009, 00:08:18 am »
Una pregunta, als entesos... Per que tenim una crisi (o desacceleració com diuen alguns) i en canvi la borsa ha pujat 13 sessions seguides? Vol dir que l'economia s'està  recuperant? Jo no ho entenc, i prefereixo que algú m'ho expliqui.

Mentre tinguem el país ple d'immigrants ni es reduirà l'atur, ni els estudiants podran tenir el dia de demà una feina i un sou digne, ni res de res...

Doncs jo, la veritat, prefereixo alguns immigrants que han vingut a treballar i que participen en la societat, que alguns catalans i espanyols que son uns pòtols pollosos i que no foten un pal a l'aigua.

Si entre un que els deixaria entrar a tots i l'altre que no en vol veure ni un, no arribareu a cap punt intermig. Jo és que ho veig fàcil, si algú vé a Catalunya a treballar i es comporta, que es quedi, si no, patada al cul i que torni al seu poble (sigui espanyol, senegalès o bielorús).
Ara a @wssbarcelona fent créixer el futbol femení.

Soc birrerooooo, i vinc al camp amb una Moritz fresqueta, soc birrerooooo, abans del partit em foto una estrelleta, soc birrerooooo, a mitja part no bec aigua per cervesa...

Desconnectat MAYOLETE

• Jugador Prof.
  • Missatges: 893
« Respondre #465 el: 28 de de 2009, 04:41:02 am »
Una pregunta, als entesos... Per que tenim una crisi (o desacceleració com diuen alguns) i en canvi la borsa ha pujat 13 sessions seguides? Vol dir que l'economia s'està  recuperant? Jo no ho entenc, i prefereixo que algú m'ho expliqui

La borsa ha pujat degut un parell de fenòmens segons el meu parer:

1: Gairebé sempre que s'arriba a un mínim dins d'una tendència ( tan se val si és un índex o una acció ), aquesta tindrà un petit rebot alcista d'una duració X. Pot ser durant unes hores, uns dies o tot un cicle.

2: En aquests últims dies l'expectativa ( paraula clau en borsa ) de millora en l'economia americana mitjançant una serie d'accions per part del seu govern, creen un clima de confiança entre els posibles inversors que es veuen atrets per accions a preus força baixos i les possibilitat d'obtenir una rentabilitat a curt plaç força interesant. Ara els bancs d'inversió i petits inversors que estiguin contents retiraran els seus beneficis "profit warnings" i probablement la borsa torni a baixar durant més temps.

pd: La borsa MAI serà un reflexe de l'economia real, sinó de les expectatives generades entorn quelcom.

Un resumillu a les 4:35... és difícil però espero haverme explicat bé.
The pride of Catalunya

Fum fum fum

• Visitant
« Respondre #466 el: 28 de de 2009, 09:39:22 am »
Una pregunta, als entesos... Per que tenim una crisi (o desacceleració com diuen alguns) i en canvi la borsa ha pujat 13 sessions seguides? Vol dir que l'economia s'està  recuperant? Jo no ho entenc, i prefereixo que algú m'ho expliqui

La borsa ha pujat degut un parell de fenòmens segons el meu parer:

1: Gairebé sempre que s'arriba a un mínim dins d'una tendència ( tan se val si és un índex o una acció ), aquesta tindrà un petit rebot alcista d'una duració X. Pot ser durant unes hores, uns dies o tot un cicle.

2: En aquests últims dies l'expectativa ( paraula clau en borsa ) de millora en l'economia americana mitjançant una serie d'accions per part del seu govern, creen un clima de confiança entre els posibles inversors que es veuen atrets per accions a preus força baixos i les possibilitat d'obtenir una rentabilitat a curt plaç força interesant. Ara els bancs d'inversió i petits inversors que estiguin contents retiraran els seus beneficis "profit warnings" i probablement la borsa torni a baixar durant més temps.

pd: La borsa MAI serà un reflexe de l'economia real, sinó de les expectatives generades entorn quelcom.

Un resumillu a les 4:35... és difícil però espero haverme explicat bé.

Jo crec que es tracta més de lo segon que de lo primer. Rebots ja n'hi han hagut durant aquest temps, pero jo crec que aquesta 'moda alcista' d'ultimament es deu a la posada en marxa a America del pla Obama, que preveu més bones sensacions entre els inversors, perque ens entenguem. Aixo sumat a que la borsa esta sota minims, planteja l'oportunitat als grans inversors de guanyar diners a molt curt plaç.

Aixo no significa que la crisi estigui millorant ja, primer de tot perquè la borsa, com be diu Mayolete, no es un reflex de la situacio economica actual. I segon, perque la crisi a Espanya no es igual que al reste del món i perque aqui tampoc s'esta actuant com s'actua en altres paisos.

Desconnectat BLANC-I-BLAU

• President
  • Missatges: 8294
  • un camp de primera
« Respondre #467 el: 28 de de 2009, 19:29:51 pm »
Primer que res, hem de situar-nos en un contexte econòmic (Febrer / Març), on la percepció és que la davallada "s´ha près un descans" i ens hem instal.lat en una espècie d´"impasse" (la activitat ni puja ni baixa massa), a l´espera de com evolucionarà la situació....   en aquest sentit, el Plà Obama pot tindre, si més no a nivell de generar expectatives, un impacte positiu....

Arrivats a aquest punt (és com quan es baixa una muntanya i et trobes un petit replà), l´inversor se n´adona que el preus són molt baixos, que hi ha autèntiques "gangues" en el mercat  fa ràpidament un moviment especulatiu, intentant obtenir un benefici puntual ràpid que amortigüi les pèrdues anteriors.   Aquest moviment, de moment, però, serà "nerviós" i de curta durada, perquè la confiança en l´economia a llarg termini no s´ha recuperat ni molts menys  Per tant, quan aquests inversors prenguin la decissió de vendre ("realitzar beneficis"), es generarà una altra oscil.lació negativa i ens podem situar en allò que es diu "dents de serra" (trajectòries definides a la cotització amb un màxim i mínim repetitiu).   

La Borsa no reflexa l´estat de l´economia, sinó que anticipa tendències de futur....
« Darrera modificació: 31 de de 2009, 20:52:26 pm per BLANC-I-BLAU »
4 Lligues de Porres, 1 Supercopa de Porres.

Desconnectat kitanovsky

• President
« Respondre #468 el: 30 de de 2009, 13:49:31 pm »

La borsa crec que és predictible a llarg, i ara mateix el que està passant es que s'està acostant al terra. És a dir, a mínims.

Ara fa el moviment de serra, entre 7000 i 8000 fins a tornar a iniciar una pujada continuada amb el temps, que sol durar uns cinc anys (amb els seus alts i baixos). Crec que, a llarg temps, pot ser bo comprar accions de criteria a persones que no volen ensurts, per que estic convençut que en 3 anys guanyaran un 60%, posant-se per sobre dels 3,80€. I per qui no enten no està gens malament, molt millor que invertir en vivenda, i més si tenim en compte que els dividends et pagaran les despesses i comissions.

Dubto que baixi molt per sota dels 7000 peró el que sí tinc clar es que en la propera baixada sobre els 6800-7300 compraré, ja que segurament no hi hauran més baixades. Qué comprar? S'ha de mirar be peró el proper boom s'hi ha d'estar i se'n ha de saber surtir a temps... renovables? Se'n parla massa...

Fum fum fum

• Visitant
« Respondre #469 el: 30 de de 2009, 16:30:10 pm »
No cal esperar tant Kita, amb els moviments de serra ja s'hi pot entrar força be... i no cal ser un as de la borsa per treure'n rendiment bo. Aixo si, n'has de tenir una miqueta. De quartos dic.

Desconnectat kitanovsky

• President
« Respondre #470 el: 30 de de 2009, 19:59:41 pm »
No cal esperar tant Kita, amb els moviments de serra ja s'hi pot entrar força be... i no cal ser un as de la borsa per treure'n rendiment bo. Aixo si, n'has de tenir una miqueta. De quartos dic.

També pots invertir a crèdit, avui amb un cost baix si saps com.

Desconnectat birrero

• Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
  • Missatges: 12567
  • Twitter: @JordiRomagosa
    • www.wssbarcelona.com
« Respondre #471 el: 30 de de 2009, 23:38:23 pm »
El que s'aprèn aquí d'economia. Jo, és que de la borsa, a penes hi entenc. Gràcies per les vostres exposicions.
Ara a @wssbarcelona fent créixer el futbol femení.

Soc birrerooooo, i vinc al camp amb una Moritz fresqueta, soc birrerooooo, abans del partit em foto una estrelleta, soc birrerooooo, a mitja part no bec aigua per cervesa...

Desconnectat Jos

• Penya @rlekinats.com
  • Secretari Tècnic
  • *
  • Missatges: 3474
« Respondre #472 el: 30 de de 2009, 23:53:56 pm »
El que s'aprèn aquí d'economia. Jo, és que de la borsa, a penes hi entenc. Gràcies per les vostres exposicions.

A mi ja em va be aquest post amb la carrera d'empresarials que estic fent, sens dubte que s'apren molt :ok
En primera, en segunda, en 2b, en tercera...estes donde estes, digan lo k digan... !!!VISCA EL SABADELL!!!

il·capo

• Visitant
« Respondre #473 el: 31 de de 2009, 23:14:27 pm »

A mi ja em va be aquest post amb la carrera d'empresarials que estic fent, sens dubte que s'apren molt :ok
este es tu lugar de soluciones, jaja, saludos compañero ;)

Desconnectat kitanovsky

• President
« Respondre #474 el: 01 de Abril de 2009, 09:02:39 am »

Vigila amb el 'sexeibirra', que encara et cobrarà les clases de repàs...!

Desconnectat sexeibirra

• Secretari Tècnic
  • Missatges: 4315
  • Un cor que batega en arlequinat. Estiga on estiga.
« Respondre #475 el: 03 de Abril de 2009, 14:17:48 pm »
La borsa ha pujat bàsicament per que fins ara estava per els terres. Els avispats que han trobat títols d’empreses que toquen negocis que se mantenen a pesar de la recessió, son els que han portat el mercat cap munt, però si vos heu fixat, desprès dels creixements hi ha hagut una forta baixada, que és el que es coneix popularment com a recollida de beneficis. Els títols han anat pujant, no gràcies a les accions empresarials de l’empresa en qüestió, si no més aviat per els indicis de manteniment i millora d’esta empresa, cosa que ha provocat que se compren títols, per exemple a 9.39, que hi hagi un efecte còpia i alguns inversors també compren estos títols, ja a 9.74 i açò fa automàticament que estos títols tinguen més valor, fins a 10.08 i se paguin més cars. A la que ha pujat considerablement, per exemple a  10.42, molts han preferit recollir els guanys que no seguir especulant amb ells, i si vas comprar al principi, a 9.39 i has venut a 10.42, guanyes 1.03 per acció. Per suposat, que la inversió a borsa, no se fa euro a euro, més aviat va per milers.
En estos moments, la borsa, no se pot considerar una inversió rentable si no coneixes a fons el mercat on te fiques , o no tens el temps suficient per estar a sobre dels teus títols o no tens un bon corredor de borsa, que son persones o pertanyen a empreses dedicades precissament a açò, a ser el representant en el parquet d’un inversor que pot ser qualsevol. Ara, per a l’únic que pot ser rentable, la borsa, és a inversió a llarg termini, recollir alguns títols que estan per els terres o directament a les escombreries de la venda i que a algú li urgeix molt vendre per falta de líquid, i si tens informes de l’empresa de que pot acabar aguantant en el atolladero que s’ha ficat, a llarg termini pots aconseguir uns bons beneficis. Té el mateix risc de l’inversió habitual, potser un poc més, però per contra, no te cal invertir tant temps en el control de les teues accions a borsa.

També, com diu el company kita, criteria corp és una bona opció de futur, però jo me seguix inclinant per les elèctriques, ja que dintre d’uns anys pujaran com l’escuma, i a sobre per dues vies, tant per quan per fi arribi ací internet a través del cable elèctric, si abans no s’invente un sistema de wireless global, com per altre banda si hi ha una crisi del gas, i la majoria de les cases se volquen a ser només amb electricitat.

Tampoc soc l'empresari perfecte. Açò si, tinc clar que lo que me va ensenyar el meu ex-jefe i ara soci en un par de negocis, aniria molt bé:
1-Objectius, límits i fins de l’empresa.
2- Incompatibilitats negoci – família/amics.
3-Coneixement i aprofitament subvencions i beneficis fiscals.
4-El plaer ha de ser la feina i a la feina no hi busco el plaer.
5-Obtenció de confiances e informacions.
6-Estudi psíquic clients i proveïdors.
7-Relacions empresari-treballador.
8-Estudi de capacitats i limitacions del treballador.
És un dossier que me va donar al principi de treballar amb ell, i que és la meua bíblia empresarial.
Si, la meua firma està clara: Forero Més Polèmic
Sexe, Birra i Sabadell!

Desconnectat Inda

• Mecenes Or
  • President
  • *
  • Missatges: 8969
« Respondre #476 el: 04 de Abril de 2009, 08:50:24 am »
Ja fa temps que estic llegint els post de la crisi,fins ara no havia escrit res perquè jo d'economia doncs no hi entenc un borrall, però a mida d'anar llegint diaris i noticies diuen que es una crisi de confiança, o sigui que un no es fia del altre,i pregunto ¿com volem que s'en fiïn?si cada dia ens estan bombardejant en que això va malament i anirà pitjor,avui mateix el diari posa que el banc d'Espanya preveu una recessió mes llarga i dura,i la pregunta es ¿ho han de dir¿ ho per el contrari ¿han de suavitzar-ho,esta tot fet un nyap
 :wavecry:
ENDAVANT SABADELL¡¡¡¡¡

Desconnectat kitanovsky

• President
« Respondre #477 el: 04 de Abril de 2009, 09:34:34 am »
La borsa ha pujat bàsicament per que fins ara estava per els terres. Els avispats que han trobat títols d’empreses que toquen negocis que se mantenen a pesar de la recessió, son els que han portat el mercat cap munt, però si vos heu fixat, desprès dels creixements hi ha hagut una forta baixada, que és el que es coneix popularment com a recollida de beneficis. Els títols han anat pujant, no gràcies a les accions empresarials de l’empresa en qüestió, si no més aviat per els indicis de manteniment i millora d’esta empresa, cosa que ha provocat que se compren títols, per exemple a 9.39, que hi hagi un efecte còpia i alguns inversors també compren estos títols, ja a 9.74 i açò fa automàticament que estos títols tinguen més valor, fins a 10.08 i se paguin més cars. A la que ha pujat considerablement, per exemple a  10.42, molts han preferit recollir els guanys que no seguir especulant amb ells, i si vas comprar al principi, a 9.39 i has venut a 10.42, guanyes 1.03 per acció. Per suposat, que la inversió a borsa, no se fa euro a euro, més aviat va per milers.
En estos moments, la borsa, no se pot considerar una inversió rentable si no coneixes a fons el mercat on te fiques , o no tens el temps suficient per estar a sobre dels teus títols o no tens un bon corredor de borsa, que son persones o pertanyen a empreses dedicades precissament a açò, a ser el representant en el parquet d’un inversor que pot ser qualsevol. Ara, per a l’únic que pot ser rentable, la borsa, és a inversió a llarg termini, recollir alguns títols que estan per els terres o directament a les escombreries de la venda i que a algú li urgeix molt vendre per falta de líquid, i si tens informes de l’empresa de que pot acabar aguantant en el atolladero que s’ha ficat, a llarg termini pots aconseguir uns bons beneficis. Té el mateix risc de l’inversió habitual, potser un poc més, però per contra, no te cal invertir tant temps en el control de les teues accions a borsa.

També, com diu el company kita, criteria corp és una bona opció de futur, però jo me seguix inclinant per les elèctriques, ja que dintre d’uns anys pujaran com l’escuma, i a sobre per dues vies, tant per quan per fi arribi ací internet a través del cable elèctric, si abans no s’invente un sistema de wireless global, com per altre banda si hi ha una crisi del gas, i la majoria de les cases se volquen a ser només amb electricitat.

Tampoc soc l'empresari perfecte. Açò si, tinc clar que lo que me va ensenyar el meu ex-jefe i ara soci en un par de negocis, aniria molt bé:
1-Objectius, límits i fins de l’empresa.
2- Incompatibilitats negoci – família/amics.
3-Coneixement i aprofitament subvencions i beneficis fiscals.
4-El plaer ha de ser la feina i a la feina no hi busco el plaer.
5-Obtenció de confiances e informacions.
6-Estudi psíquic clients i proveïdors.
7-Relacions empresari-treballador.
8-Estudi de capacitats i limitacions del treballador.
És un dossier que me va donar al principi de treballar amb ell, i que és la meua bíblia empresarial.

Ojalà em puguessis passar aquest dossier...!

T'ho diu un autònom que va a cursets d'automotivació, i amb ganes de no plorar la crisis!

Per cert, sobre aixó que comentes de les elèctriques puntualitzo...:

Depèn de quines elèctriques, ja que cal evitar sobretot les que no es volquin en renovables. Les energies renovables són el futur -aquí et deixo un article que he llegit casualment avui, per que de vegades la gent només creu en aquests diaris- i no crec en empreses com Endesa. Sí en les que es basaran en renovables, ja que aviat les noves nuclears seran 'verdes', i tot el que es basi en combustibles fòssils, nuclears o convencionals té els dies comptats a l'hora de que sigui bona inversió.

Telefònica anirà a menys, se'ls acabarà el txollo. Aviat, es podrà trucar gratis -de fet, ja es pot- només amb alta a adsl. Aviat, la quota de Telefònica es reduirà a la meitat, com a mínim... i aixó es veurà en les seues accions.

Fersa, Solaria, Accina (ojo que té immobiliari aquesta), Iberdrola renovables, Abengoa...  són el proper boom en borsa, peró a diferència de les famoses 'puntocom' de fa 10 anys, aquestes empreses ténen algo sòlid al darrera. I a diferència del totxo, ténen un llarg benefici.

http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/noticias/20090404/53674685186/la-energia-solar-termoelectrica-se-dispara-en-espana.html

Desconnectat kitanovsky

• President
« Respondre #478 el: 04 de Abril de 2009, 09:37:19 am »
Ja fa temps que estic llegint els post de la crisi,fins ara no havia escrit res perquè jo d'economia doncs no hi entenc un borrall, però a mida d'anar llegint diaris i noticies diuen que es una crisi de confiança, o sigui que un no es fia del altre,i pregunto ¿com volem que s'en fiïn?si cada dia ens estan bombardejant en que això va malament i anirà pitjor,avui mateix el diari posa que el banc d'Espanya preveu una recessió mes llarga i dura,i la pregunta es ¿ho han de dir¿ ho per el contrari ¿han de suavitzar-ho,esta tot fet un nyap
 :wavecry:

CONSELL D'AMIC: no fotis cas dels mitjans!!

Els mitjans t'informen com a ells -i els seus lobbyes- els interesa que pensis, i sobretot ACTUÏS.

Ni abans estavem tant be, ni ara tan malament. Has de saber triar la informació que reps. Una pista... et creus tots els mails que t'envien els amics, sovint mitjançant Power Points?

Arrrrrrlekinat

• Visitant
« Respondre #479 el: 07 de Abril de 2009, 15:46:07 pm »
Avui ha caigut el Solbes, l'home de la "recessió"... :Hecho_polvo: