Autor Tema: NO hi ha crisis.  (Llegit 155115 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Connectat kitanovsky

• President
  • Missatges: 7276
  • Gènere: Masculí
Re: NO hi ha crisis.
« Respondre #520 el: 18 de Juny de 2009, 09:49:19 am »

Home birrero...

Una crisi de valors per part de tothom: i es que quan pagues 7 euros de lloguer poc pots esperar...  desenganya't!

Una crisi d'uns, peró també d'uns altres que ja els hi va bé pagar només 7€ encara que la vivenda estigui feta una autèntica kk. Es que no han tingut temps de mirar-se un piset en els darrers 35 anys? O que no veuen que viuen en un infrapis? El que passa és que a part de que hi ha gent que van a sac i fan moobing, també hi ha gent que va fent i no volen encarar una realitat que moltes vegades arriba.

7€ x 12 = 84€ de lloguer. Només l'IBI deu triplicar aquesta quantitat. I les basures doblar-ho. A més, aquests inquilins són tan tacanyos que no deuen tenir ni assegurada la vivenda, per si un cas, ja que així s'estalvien 100 euros anuals.

Birrero, hi han coses justes i coses injustes. Peró aixó és defensar una utopia.

La crisis de valors és per que hi ha gent que viu en un món irreal. Cal tenir en compte que en aquesta situació s'hi veu un baixíssin porcentatge de gent gran, menys de l'1%.

Desconnectat sexeibirra

• Secretari Tècnic
  • Missatges: 4311
  • Un cor que batega en arlequinat. Estiga on estiga.
« Respondre #521 el: 23 de Juny de 2009, 17:45:20 pm »
Birrero, més que crisi de valors, el que hi ha en este país és una cultura del pelotazo cultivada de fa anys, que va començar amb felipito catapum, se va maximitzar amb chemari el sheriff i que ara le ja explotat al zapatofono.
Quan vaig estar vivint al Japó, vaig apendre que l'únic respetable, és la gent gran, ja que no tornarà a tindre força de treball per millorar una situació. Però en este país, ni açò. La llei de la jungla dels protoempresaris, que molts son com el pocero, que no saben fer ni la O amb un canuto, és el que s'ha imposat.

Ojalà la generació Mayolette, Fum, Mendo, Bernisabadell, i algun més que li veig cert potencial, sien millor que la nostra.
Si, la meua firma està clara: Forero Més Polèmic
Sexe, Birra i Sabadell!

Connectat kitanovsky

• President
« Respondre #522 el: 03 de Juliol de 2009, 09:51:37 am »
Birrero, més que crisi de valors, el que hi ha en este país és una cultura del pelotazo cultivada de fa anys, que va començar amb felipito catapum, se va maximitzar amb chemari el sheriff i que ara le ja explotat al zapatofono.
Quan vaig estar vivint al Japó, vaig apendre que l'únic respetable, és la gent gran, ja que no tornarà a tindre força de treball per millorar una situació. Però en este país, ni açò. La llei de la jungla dels protoempresaris, que molts son com el pocero, que no saben fer ni la O amb un canuto, és el que s'ha imposat.

Ojalà la generació Mayolette, Fum, Mendo, Bernisabadell, i algun més que li veig cert potencial, sien millor que la nostra.

I a més de veritat.

Aquest país és un país d'extrems: o tot o res. No sabem situar-nos al mig, i crec que ni interesa. O un pis val 72000 euros, o val 294000. O l'atur és del 7%, o és del 23%. Sempre igual, a liar-la i a surtir per potes.

El problema es que aqui no es respecte res i es fa tot a la babalà i aquest és el problema. Tu pots entrar en un negoci peró quan aquest tingui la seva epoqueta tranquil... que ja vindran els oportunistes a donar pel sac.

Enfin, coses de casa...

antcarcer

• Visitant
« Respondre #523 el: 20 de Agost de 2009, 22:12:56 pm »
Ahir al Gamper van treure tres milions d'euros de taquilla... aquest matí un veí m'ha ensenyat tres entrades de 40€ cada una, per veure jugar a nens ... aquest és dels que col lapsen la centraleta de l'Arlequinat, per veure gratis al Sabadell, per que diu que no arriba a final de mes....

Desconnectat Daniel D.L.

• Jugador Prof.
  • Missatges: 620
    • horitzons inesperats
« Respondre #524 el: 20 de Agost de 2009, 22:28:17 pm »
És que a vegades oblidem una cosa i és que la gent que no ha perdut el seu lloc de treball, pot seguir consumint com fins ara. És la gent que ha perdut el lloc de treball (i els autònoms que directament noten que tenen menys negoci) qui realment es veu abocada a reduir el consum.

Si el veí aquest de 40*3=120 euros en entrades al Camp Nou cobra el seu sou religiosament a principis de cada mes, i no ha fet cap despesa extra darrerament que li hipotequi la situació econòmica, pot perfectament anar a veure el Barça per aquest preu.

És més, hi ha hagut una febre Barça des que l'equip ha començat a funcionar (l'era Guardiola... o he de dir l'era Xavi-Iniesta-Messi-Eto'o  ;D) de manera que hi deu haver més demanda ara d'anar al Nou Camp que fa 2 o 3 anys.

La crisi es nota en les estadístiques acumulades, jo mateix he anat a Calella de Palafrugell a passar uns dies estiuejant amb els pares (per estalviar) i allà he vist la platja bastant plena però diria que una mica menys que altres anys. Suposo que quan surtin les estadístiques de viatges i estades, hauran estat més curts i barats. Però una persona individualment que cobri bé i no hagi perdut la seva feina pot seguir vivint la vida "padre", tinc algun amic que té la fortuna d'estar en aquesta situació i desapareixen de la galàxia durant tot l'agost per anar-se'n a algun lloc remot amb la seva parella. Són casos individuals. La crisi es nota en el conjunt, en l'estadística.

:beer2

Connectat kitanovsky

• President
« Respondre #525 el: 21 de Agost de 2009, 01:18:08 am »
Ahir al Gamper van treure tres milions d'euros de taquilla... aquest matí un veí m'ha ensenyat tres entrades de 40€ cada una, per veure jugar a nens ... aquest és dels que col lapsen la centraleta de l'Arlequinat, per veure gratis al Sabadell, per que diu que no arriba a final de mes....

Aquesta gent sí que fa ràbia. Son capaços de pagar 40 euros per un partit amistós, peró són incapaços de pagar 10 euros per veure al Sabadell en un partit important.

Ara bé, m'encantaria veure com aquesta mateixa persona es gasta aquesta temporada 90 euros per entrada per veure un Sabadell-Barça de Copa del Rei a la NCA, i que a sobre la cosa acabi 3-0-

PD: el Barça aquest any no guanyarà res d'important, al lloro!

Desconnectat birrero

• Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
  • Missatges: 12567
  • Twitter: @JordiRomagosa
    • www.wssbarcelona.com
« Respondre #526 el: 21 de Agost de 2009, 10:56:07 am »
Crisi?

Al Juliol vaig estar uns dies en un apartament que em varen deixar entre Tossa de Mar i Sant Feliu de Guíxols, en una cala privada que hi ha per allà. Estava plé de turistes i gent d'aquí fent vacances. Aquest mateix dissabte, ha anat un altre cop a aquella cala, i vaig anar a fer pesca submarina, amb el meu germà i nebot. Impressionant, la de barques i vaixells que hi havien per allà. Jo com no tinc llicència, vaig estar a sobre les roques, amb el cubell de la pesca i preparant-los diverses coses per pescar i em vaig fer un fart de veure gent en iots, barques a motor, etc... Impressionant.

Quan vàrem tornar, a part de les barquetes e iots ancorats al port d'on vàrem sortir (nosaltres anàvem nedant, això si), allò estava a rebossar de gent i de barques a motor, iots, etc... M'agradaria saber quina crisi pateixen els capitalistes, ja que allà, no vaig veure cap rastre de la crisi...
Ara a @wssbarcelona fent créixer el futbol femení.

Soc birrerooooo, i vinc al camp amb una Moritz fresqueta, soc birrerooooo, abans del partit em foto una estrelleta, soc birrerooooo, a mitja part no bec aigua per cervesa...

Desconnectat Inda

• Mecenes Or
  • President
  • *
  • Missatges: 8969
« Respondre #527 el: 21 de Agost de 2009, 11:21:20 am »
Crisi?

Al Juliol vaig estar uns dies en un apartament que em varen deixar entre Tossa de Mar i Sant Feliu de Guíxols, en una cala privada que hi ha per allà. Estava plé de turistes i gent d'aquí fent vacances. Aquest mateix dissabte, ha anat un altre cop a aquella cala, i vaig anar a fer pesca submarina, amb el meu germà i nebot. Impressionant, la de barques i vaixells que hi havien per allà. Jo com no tinc llicència, vaig estar a sobre les roques, amb el cubell de la pesca i preparant-los diverses coses per pescar i em vaig fer un fart de veure gent en iots, barques a motor, etc... Impressionant.

Quan vàrem tornar, a part de les barquetes e iots ancorats al port d'on vàrem sortir (nosaltres anàvem nedant, això si), allò estava a rebossar de gent i de barques a motor, iots, etc... M'agradaria saber quina crisi pateixen els capitalistes, ja que allà, no vaig veure cap rastre de la crisi...

La crisi sempre la pateixen els pobres  :greedy:
ENDAVANT SABADELL¡¡¡¡¡

Fum fum fum

• Visitant
« Respondre #528 el: 21 de Agost de 2009, 11:39:01 am »
M'agradaria contestar una mica a tothom, a veure si puc xD:

Aquesta gent sí que fa ràbia. Son capaços de pagar 40 euros per un partit amistós, peró són incapaços de pagar 10 euros per veure al Sabadell en un partit important.

Ara bé, m'encantaria veure com aquesta mateixa persona es gasta aquesta temporada 90 euros per entrada per veure un Sabadell-Barça de Copa del Rei a la NCA, i que a sobre la cosa acabi 3-0-

PD: el Barça aquest any no guanyarà res d'important, al lloro!

Rabia te'n farà a tu. A cadascú li agrada el que vol i es gasta els diners en el que vol. Objectivament, és més profitós gastar-se 40 euros per anar al Camp Nou a veure el Gamper contra l'equipàs que té el City, veure el debut d'Ibrahimovic amb Messi i companyia i les estrelles del City. A més, la presentació del primer equip del FCB. No està mal. Deia que objectivament era més profitós aquests 40 euros que 16 o 20 euros que valen els partits de lliga a la NCA, recorda que es Segona B. Evidentment, que qui es del Sabadell prefereix anar a la NCA però i qui no? Jo crec que ser del Sabadell no es obligatori. Després dius que el Barça no guanyarà ni un titol. Jo crec que guanyarà 5 o 6 dels que té en joc. Ens hi juguem algo?

Crisi?

Al Birrero i per extensió a tots els demés que han opinat coses semblants. El turisme nacional aquest agost estarà al 100%, en llocs de costa, hotels, apartaments, etc... Potser a preus més barats, pero tampoc us penseu. La gent que ha notat la crisi o la por de la crisi, deixarà d'anar a fora (Caribs i semblants) i es quedarà a prop de casa. En conseqüència gastarà menys, però les vacances les tindrà... per aquesta gent son sagrades! I per gairebé tothom. Pels que no són sagrades, són pels de sempre, els més criticats i els que sí que han notat la crisi de veritat (ja m'enteneu per on vaig).
Certament, lo de la crisi, a nivell del treballador ras o de la maruja que va al super i que es van cansar d'ensenyar als telenoticies opinant d'economia, és una tonteria. Qui treballa segueix tenint els mateixos ingressos i les despeses segueixen igual o inclús han baixat (alguns preus han baixat tot i que encara no s'ha notat sensiblement, qui tingui hipoteca segurament ja ha patit alguna rebaixa considerable i si no li tocarà aviat, etc...) I qui s'ha quedat sense feina, doncs igual que sempre que algú es quedava sense feina... et toca cobrar l'atur i buscar-ne una de nova. Que ara hi ha més atur? Sí, però feina segueix havent-hi.

La crisi sempre la pateixen els pobres  :greedy:

Al contrari, la crisi la pateix qui manega diners. Qui té un negoci o el pobre autònom que treballa per sí mateix. Els pobres segueixen, per sort o per desgràcia, igual abans i després de la crisi. L'efecte es mínim. Quedar-se sense feina es una desgràcia, si, però hi ha sortides. Aquests grans ERES dels que tothom es queixa han deixat a més d'un ben arreglat durant molts anys. El problema no és la feina, el problema és que més d'un ha volgut estirar massa el braç i la màniga se li ha trencat... pero aquest hagués tingut els mateixos problemes amb o sense crisi. Ara bé, els que tenen empreses minimament fortes, dominen sectors del mercat, etc etc... aquests si que han notat la crisi, el nivell de facturació ha baixat, els beneficis s'han tornat vermells i el seu patrimoni, riquesa, sou, possibilitats de futur, s'han vist reduides dràsticament i segurament el seu futur es veura molt marcat per aixo.

Desconnectat birrero

• Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
  • Missatges: 12567
  • Twitter: @JordiRomagosa
    • www.wssbarcelona.com
« Respondre #529 el: 21 de Agost de 2009, 12:23:47 pm »
Doncs d'això em queixo, que la gent molt plorar de la crisi, i les vacances les han fet, sense estar-se de res. I sobretot incideixo en els capitalistes, ja que s'ha de tenir un cert fons per a tenir una barca, iot o algun dels bitxos impressionants que he vist per allà. Aquests suposo que son els típics que van plorant als treballadors que s'ha de reduïr plantilla i que desprès no es priven del Mercedes a la porta de l`apartament, que n`he vist molts i molt nous, també.

Tampoc és culpa dels petit-mig empresaris, eh, que en sé de més d´un i de dos que han marxat de vacances deixant de pagar una o dues lletres de la hipoteca...
Ara a @wssbarcelona fent créixer el futbol femení.

Soc birrerooooo, i vinc al camp amb una Moritz fresqueta, soc birrerooooo, abans del partit em foto una estrelleta, soc birrerooooo, a mitja part no bec aigua per cervesa...

Desconnectat PATFACIL

• Jugador Prof.
  • Missatges: 833
« Respondre #530 el: 21 de Agost de 2009, 13:52:42 pm »
hay premio al post mas ironico?
No hi ha crisis...... evidente que no, como bien cuenta sexeibirra y algun otro.
como alguien dijo una Flor no fa primavera, para que unos ganen la mayoria tiene que perder
si hay crisis....... evidente como cuenta la mayoria.
lo cierto es  que  el desempleo se ha disparado, el consumo ha disminuido, los pequeños comercios cierran, la morosidad aumenta......
siempre alineao,
porque tenemos un compromiso con los demás
nunca alienao,
porque tenemos un compromiso con nosotros mismos

Desconnectat sexeibirra

• Secretari Tècnic
« Respondre #531 el: 21 de Agost de 2009, 14:00:43 pm »
A vore, com diu en FFF, esto és la recessió. Los qe abans se fotien el viatge al Japó, als EEUU o a Argentina, este any han preferit guardar algo i anar on tenien la segona residència, buida de fa temps. Alguns de los que treballen per naltres han anat a condicionar estes segones residències, ja que estaven fetes pols d'estar temps només anant algun cap de semana i poc més.
Altri cosa, és com també diu birrero, que hi ha gent que se la pela lo que deguen, i van de vacances per aparentar i desprès deuen hipoteca, targeta i de tot.

Los que patixen la crisi son los petits empresaris o comercials, que han de lluitar dia a dia per recuperar vells clients o aconseguir nou mercat. Estos son los que les passen canutes. Los currants que teniu la faena assegurada, no se vos ha augmentat el gasto, i los que ja estaven en paro abans de la recessió, seguixen igual, ja que tampoc busquen o per 900 euros no volen posar-se a netejar escales.

lo cierto es  que  el desempleo se ha disparado, el consumo ha disminuido, los pequeños comercios cierran, la morosidad aumenta......

Desempleo disparat, a on? On s'han fet barbaritats urbanístiques i ara estos que no venen han dixat als currants al carrer.
Consum disminuït? És evident, que si los bancs veuen aumentada la morositat, no donen  tant crèdit fàcil per a consumir a manta com abans. Per cert, los que més han dixat de consumir, son els pensionistes, funcionaris, curiosament los que tenen més segur el seu sou, però al mateix temps los més impressionables amb estes notícies.
Petits comerços tanquen? No és per la crisi, és per algunes absurdes normes posades de moda per el neo-liberalisme imperant i de moda a europa, el mateix que ajuda a les grans empreses a creixer i que les ajuden a traure's als petits competidors de sobre per abastar més mercat.
La morositat aumenta. Evidentment, s'ha donat massa amb poques garanties, i açò ha fet que la gent consumís en excés i que el mercat se sobedimensionés. Ara, amb la frenada de les compres, vé la frenada dels que no poden pagar per que no les seguixen comprant.
Sexe, Birra i Sabadell!

Desconnectat PATFACIL

• Jugador Prof.
« Respondre #532 el: 21 de Agost de 2009, 14:14:24 pm »

Desempleo disparat, a on? On s'han fet barbaritats urbanístiques i ara estos que no venen han dixat als currants al carrer.
Consum disminuït? És evident, que si los bancs veuen aumentada la morositat, no donen  tant crèdit fàcil per a consumir a manta com abans. Per cert, los que més han dixat de consumir, son els pensionistes, funcionaris, curiosament los que tenen més segur el seu sou, però al mateix temps los més impressionables amb estes notícies.
Petits comerços tanquen? No és per la crisi, és per algunes absurdes normes posades de moda per el neo-liberalisme imperant i de moda a europa, el mateix que ajuda a les grans empreses a creixer i que les ajuden a traure's als petits competidors de sobre per abastar més mercat.
La morositat aumenta. Evidentment, s'ha donat massa amb poques garanties, i açò ha fet que la gent consumís en excés i que el mercat se sobedimensionés. Ara, amb la frenada de les compres, vé la frenada dels que no poden pagar per que no les seguixen comprant.

eso no son por ques? pues entonces hay crisis lo dices tu, y yo TAMBIEN, porque me muevo por donde la mayoria
siempre alineao,
nunca alienao,

Desconnectat sexeibirra

• Secretari Tècnic
« Respondre #533 el: 21 de Agost de 2009, 14:20:03 pm »
Eso no son razones para decir que estamos en crisis.
Estamos en una desaceleración de la economia, las crisis, son cíclicas, las desaceleraciones son momentos en el que el mercado se regula, ya que han ocurrido cosas que lo han sobredimensionado o infravalorado. Una crisi autenténtica, es la que condujo al crack del 29 y posterior segunda guerra mundial. Crisi es lo que hay en EEUU, aunque leve.

El mercat de la vivenda s'ha valorat excessivament estos últims anys, i ara, està tornant al lloc que devia, lo que molts s'han enganxat els dits, però és que se feien los números amb la boina, como el cuento de la lechera y la jarra en la cabeza.
Sexe, Birra i Sabadell!

Desconnectat MAYOLETE

• Jugador Prof.
  • Missatges: 893
« Respondre #534 el: 21 de Agost de 2009, 16:02:46 pm »
Publicat per: sexeibirra 
A vore, com diu en FFF, esto és la recessió. Los qe abans se fotien el viatge al Japó, als EEUU o a Argentina, este any han preferit guardar algo i anar on tenien la segona residència, buida de fa temps. Alguns de los que treballen per naltres han anat a condicionar estes segones residències, ja que estaven fetes pols d'estar temps només anant algun cap de semana i poc més.
Altri cosa, és com també diu birrero, que hi ha gent que se la pela lo que deguen, i van de vacances per aparentar i desprès deuen hipoteca, targeta i de tot.

Fa 3 anys era la moda, en fa 1 començava a ser difícil, aquest any ja ho ha fet menys gent, d'aquí 3 anys ningú ho farà a no ser que estigui ultrasegur de poder-ho retornar.

Los que patixen la crisi son los petits empresaris o comercials, que han de lluitar dia a dia per recuperar vells clients o aconseguir nou mercat. Estos son los que les passen canutes. Los currants que teniu la faena assegurada, no se vos ha augmentat el gasto, i los que ja estaven en paro abans de la recessió, seguixen igual, ja que tampoc busquen o per 900 euros no volen posar-se a netejar escales

Aquí haurien de destinar els ajuts de forma DIRECTE, per atacar de forma PROVISIONALMENT el problema del nostre país ( digali Catalunya, España o com cadascú se senti indentificat) sobre l'atur. Evidentment mentrestant intentar algun pla per a canviar el sistema productiu... però??? qui serà el primer partit polític a fer-ho. Els primers anys poden ser catastròfics si es prenen mesures de debò per a rellançar el país, i potser 6 anys més tard comença a funcionar i la oposició de la legislatura anterior ( ara al poder doncs ) penjar-se les medalles.

Crec sincerament que sinó tenim la sort de trobar un president ( espanyol ) que dongui un cop a la taula i prengui decisions totalment impopulars ( sarkozy ), la sortida de la crisi no la olorarem ni de lluny, i si el trobem... que Tinguem sort...

Cada nit més lluny de França i més aprop de Marroc

The pride of Catalunya

Arrrrrrlekinat

• Visitant
« Respondre #535 el: 21 de Agost de 2009, 17:06:32 pm »
Estamos en una desaceleración de la economia, las crisis, son cíclicas, las desaceleraciones son momentos en el que el mercado se regula, ya que han ocurrido cosas que lo han sobredimensionado o infravalorado. Una crisi autenténtica, es la que condujo al crack del 29 y posterior segunda guerra mundial. Crisi es lo que hay en EEUU, aunque leve.

El mercat de la vivenda s'ha valorat excessivament estos últims anys, i ara, està tornant al lloc que devia, lo que molts s'han enganxat els dits, però és que se feien los números amb la boina, como el cuento de la lechera y la jarra en la cabeza.

Hombre, no solo contribuyó la crisis, eh? El Tratado de Versalles tuvo muchísimo que ver... La crisis no fue más que otra sagaz excusa de Hitler para llevar al país a dónde él quisiera llevarlo. En EE UU (país que "exportó" la crisis al mundo), cuando estalló la guerra, el plan "New Deal" del presidente Roosevelt ya había empezado a dar sus frutos, y la contineda lo único que hizo fue dar un empujoncito más para superarla.

Además, recuerda que EE UU declaró la guerra al Japón, que fue quien atacó Pearl Harbor, dos años después de que la guerra hubiera estallado en Europa, pero el sistema de alianzas hizo que a su vez declarase la guerra a Alemania y a Italia, que junto a los nipones formaban el llamado "Eje Roma-Berlín-Tokyo". En realidad, cuando estalló la guerra en el 39, a los dirigentes yankees no les entusiasmaba la idea de dar ayuda a las democracias europeas que se veían amenazadas por el III Reich. Por más que el ministro británico Churchill se lo pedía, Roosevelt no quería involucrar del todo a su país en esta guerra. Sólo con el ataque a la famosa base americana no tuvo más remedio que declarar la guerra. Fue entonces, con la aparición de las tropas americanas tanto en el frente asiático, el europeo y el africano, que cambió el curso de la guerra.

Desconnectat PATFACIL

• Jugador Prof.
« Respondre #536 el: 22 de Agost de 2009, 19:58:04 pm »

Amigo sexeibirra una vez mas, al dirigirte a mi, tienes la deferencia de hacerlo en castellano, yo te lo agradezco pero me sentiria mejor si te expresaras en el idioma que tu teclees habitualmente, ya que entiendo el catalan y cuando te expresas en valenciano ademas de entenderte me divierte, lamento no saber escribir mi idioma aunque espero que tu y el resto de foreros me disculpem. Gracias y Salu2 PD y si no hay crisis tu que adjetivo emplearias para definir lo que estamos padeciendo? :xupet
siempre alineao,
nunca alienao,

Connectat kitanovsky

• President
« Respondre #537 el: 24 de Agost de 2009, 08:32:33 am »

SÍ HI HA CRISIS...   I ES NOTA!

Darrerament estan tancant molts negocis, alguns dels quals històrics i no comerços que van néixer a l'escalfor del diner fàcil. No es dónen gaires prèstecs i per tant no es ven gaire.

El comercial ven menys, per tant cobra menys. L'autònom subsisteix i el que tanca la barraqueta es queda sense ingressos i amb un bon prèstec i deutes. L'empresari guanya menys...  aqui només viuen els treballadors amb nòmina fixe, els funcionaris i els polítics.

Hi ha crisis i es nota. Es nota per que en la setmana més forta a qualsevol poble de costa (he estat a l'Empordà) pots dinar fàcilment sense esperes un dissabte. Es nota per que s'ofereixen menús de 9€ que abans no s'oferien. Es nota per que hi ha lloc per menjar-se una copa de gelat quan durant anys un s'havia d'esperar.

Es nota per que la platja és plena de gent que ha reservat hotel a darrera hora amb una molt bona oferta, menjant-se un entrepà a la sorra.

Per moltes coses es nota. També es nota en tota la societat.

Per exemple, es nota a la Cerdanya on veus que molta gent ha baixat el seu novell i altra, ja ni puja. No es veuen tants Q7's, Touaregs ni Cayenne's pujar per la C-16, molts d'ells eren llogats a empreses que ja han desaparescut.

I per moltes coses més...  Ja ens passaran els comptes a finals de temporada d'estiu.

I es notarà bastant aquest final d'any. Sinó, que parlen ara dels 420€?

Ara bé no tothom la té la crisis, sobretot funcionaris i treballadors amb sous fixes.

Connectat kitanovsky

• President
« Respondre #538 el: 24 de Agost de 2009, 09:01:19 am »

I per cert, encara m'he descuidat de dir que encara no han aparegut els problemes dels bancs espanyols, que n'hi haurán.

Hi han molts prèstecs que simplement no es pagarán mai. Molts prestecs a empreses que no poden pagar peró que mitjançant cutre ingenieria financera es refinancien i es retrasa la seva morositat, ídem a famílies, etc...

Peró la realitat és la que és, i aviat tot aixó petarà per que simplement és insostenible. Ja hauria petat si els interessos no haguessin baixat, ja que pots fer pagar només interessos i un 1,8% de 100 milions de ptes són 'només' uns 900 euros al mes de quota. Peró aviat els interessos s'apujaran i serà totalment insostenible.

Espanya té a més un problema afegit: té tota una generació sobreendeutada. I aixó l'hi passarà factura durant una dècada, a part que no hi haurà construcció ja que tot el que s'havia de construir ja està fet.

I finalment té cardat part important dels seus emprenedors, els quals han tancat amb deutes o estan bastant endeutats per prèstecs de cars locals o naus industrials.

Ojo, que encara queden corves...

Connectat kitanovsky

• President
« Respondre #539 el: 25 de Agost de 2009, 23:11:26 pm »
Extret de la web d'Invertia:

Expertos auguran un panorama "terrible" para la banca española
Hora: 17:24      Fuente : Reuters         
LONDRES, 25 ago (Reuters).- Jonathan Tepper de Variant Perception, una casa de análisis angloestadounidense conservadora, presiente una turbulencias financieras terribles para España, que los bancos estarían encubriendo. Según este experto, en vez de admitir que los créditos no son viables, los bancos españoles están ampliando los plazos, relajando las coberturas, y en algunos casos hasta adelantando el dinero para pagar los intereses.
España, según Tepper, es responsable de al menos un 30% de todas las construcciones realizadas en la Unión Europea desde 2000, aunque sólo supone un 10% de la economía de la UE. Como consecuencia, tiene tantas viviendas sin vender como Estados Unidos, una economía que supera en ocho veces el tamaño de la de España.

Los préstamos a promotores, que fueron de 33.500 millones de euros en 2000, ascendieron a 318.000 millones de euros en 2008. La deuda del sector constructor eleva esta cantidad hasta los 470.000 millones de euros, o casi la mitad de producción económica española. Tepper lo dice muy tajantamente: "La mayor parte de ese préstamos serán fallidos".

Del millón de pisos finalizados, bajo construcción o vendidos sujetos a cancelación en España, "muchas de las casas están en la costa, y sin el regreso de los sobreendeudados turistas británicos, podrían quedar sin ser vendidas", según Tepper. Las entidades hipotecarias no están de acuerdo con esto.

Otro analista, Edward Hugo, de la empresa `Spain Economy Watch´ deja claro que muchos bancos son propietarios de las propias tasadoras, y que una artimaña de la ley española supone que "las valoraciones" suponen muchas veces apenas el tamaño de la deuda pendiente de pago.

Este experto equipara este proceso a las desastrosas valoraciones generadas por ordenador de deuda estructurada en Estados Unidos.

SANTANDER Y BBVA NO ESCAPARÁN DE LAS TURBULENCIAS

Tanto Santander como BBVA son más listos que el banco medio, especialmente la entidad de crédito española media, pero resta credibilidad pensar que van a escapar a la próxima carnicería si Variant sólo tiene razón en parte. Simplemente son demasiado grandes para esconderse.
Las autoridades bancarias españolas han hecho el mejor de sus trabajos con su ampliamente alabado modelo de "provisiones dinámicas", que obligaron a los bancos a acumular un colchón de reservas incluso en épocas de bonanza económica.

Esto podría ser suficiente para absorber la peor parte de las provisiones por las depreciaciones de activos, pero tal como concluye el informe de Variant: "Los inversores se están llamando a engaño si piensan que los bancos españoles se encuentran entre los mejores del mundo".

De momento, los ejecutivos de BBVA se muestran bastante contentos después de tomar las riendas de un banco dañado en Texas y además pueden presumir de haber capeado hasta el momento bastante bien la crisis bancaria con una tasa de morosidad del 3,2%.

Banco Santander, su principal competidor, tiene incluso un semblante mejor. Protagonizó un desembarco exitoso en Gran Bretaña al comprar Alliance & Leicester, cuenta con una mora del 2,8% y tiene en marcha un plan de recompra de bonos en efectivo por 16.500 millones de euros.