PANSO yo claro que tengo obligaciones y por vivir al dia no dejo de hacerlas. Yo cumplo con mis obligaciones todos los dias.
Y Kitanovsky yo no he demanat que ningu treballi per mi, com ja he dit abans jo també treballo. No se quina relació li veieu a viure la vida amb el no treballar i no complir obligacions, sicerament no li veig la relació.
m'agrada que em demanis aixó. t'explico...
primer de tot que no diré que ha de fer cada un amb lo seu, tothom pot fer dins uns marges el que vulgui -i el que pugui- fer, peró ara es veu molta gent queixant-se de que si la vida està cara, que si no ens podem independitzar, que si...
he estat un temps treballant a caixa sabadell. vaig veure moltes parelles de vint i pico que anaven 'a tope': vacances a tope, sopars de 40 €, a3, texans de 150 €, bikkembergs,... fins aqui molt be. peró després, una parella que portava 5 anys junts apareixien a demanar-te una hipoteca no només sense un euro estalviat, sinó amb la visa a tope i 15000 € que faltaven de pagar cotxes. increible... dues persones que estalvïin 100 € cada una durant 5 anys tindran 12000 € estalviats, més interessos.
aquesta mateixa gent que no estalvia -el 80%- és la que quan arriba el moment de fer el pas et ve amb presses, pressions i exigències, queixant-se de que tot està car i que no hi ha dret.
està molt be anar a esquiar, a sopar a un restaurant pijo, tenir un a3, anar de copes, viatjar a copacabana i llogar un apartament a platja d'aro. també està molt be casar-se 'por lo alto', comprar-se una moto i anar vestit a la última. peró si una cosa tots podem estar d'acord és que a totes les festes no hi podem estar.
no es tracta de res mes que si un cobra 1100 € i viu a casa els papis, estalvïi que menys de 300 eurillos al mes. ja no es qüestió de filosofia 'vive lavida' sinó de tenir previsió: peto el carter del cotxe, almenys m'ho puc pagar sense recórrer a un deute car.
a més, avui les coses han canviat de cop. els bancs, si has estat incapaç d'estalviar, difícilment et deixaran gran cosa. sense res no ets res. aquells bancs que et deixaven hipoteca + despesses + mobles + cotxes + tarjetes han desaparegut. ara, els que no es dónin compte d'aixó pagaran molt cara la factura: la pagaran durant anys.
es qüestió de sentit comú !
Res a afegir, gran comentari.
Primer dir ke crec que es un comentari molt encertat, i que tens molta raó, pero la gent que es comporta aixi no es pq siguin o no siguin joves, sino que es la seva "manera de viure" aquest seran iguals amb 20 amb 30 que amb 40 anys... sempre trobaran algo amb que endeutar els 50€ kels i sobrin de la mensualitat.... que si una vaixella, que si un rellotge, que si un ordinador.....
I segon, tornant al tema de la "joventut".....
Hem fa gracia veure com critiqueu la joventut d'avui en dia.... no se quina edat teniu... pero podriem fer una repasada a les 2 ultimes decades....
juventut dels 80... suposo ke akts no els i fa falta cap presentacio, es fotien fins i tot la farina de cuinar pel nas o per la vena cada cap de setmana (es veu que deuria ser gratis aixo....) apart de l'alcol..... tan es aixi que es va fer tristament famoses les "despedides", dels molts que la palmaven per sobredosis o per enfermetats relacionades amb els exesos de la epoca (ETS, ETC....)
juventut dels 90... tot i no estar al nivell dels seus antecesors.... tambe tenen un paper destacable a la historia.... Us sona la famosa RUTA DEL BACALAO? anant fins al cul de pastilles i d'alcohol fent la turné per totes les discoteques de l'area metropolitana de barcelona? i amb quins cotxes! El super costa cuadrat que fins i tot portava compta revolucions! era una garantia de vida en un accident a 140 per la comarcal! Pero si, també es veu que el supercorsa., les pastis, les entrades a les discos i l'alcohol eren gratis...
i per fi arribem a l'actual... que diem? botellon? creieu que es pot afegir algo pitxo del que ja s'ha fet¿
El botellon segur ke surt mes barat que tot lo altre.....
Despres de tota akesta parrafada nomes dir que dir qui diu que la juventut d'avui dia, es aixi o es aixà, son els que fa 10 o 20 anys anaven foten ralis del CHASIS al PONT AERI, o competin d'aviam ki es fotia mes m**** a les venes....
mira... m'hi sento identificat.
els anys 80 van ser molt xungos amb el tema de l'heroia i per aixó et demanaria que no treiessis gaire el tema: hi ha gent que les va passar molt 'pxtes'. res a veure té el problema del que parlem amb aquest gran mal, l'heroina. per cert, no oblidis que avui el consum de l'heroina està pujant a marxes forçades, aixó si, esnifada.
per una altra banda la cocaina o les drogues de sintesi van afectar als 90, peró és justament ara quan es diu que som el pais number one al mon en consum, no als 90.
a chasis, a pont aeri, a nau b-3, a la mítica scorpia, al mític cöncör, etc... hi vam anar en aquells 90's. per a mítiques les nits de florida 135 a fraga. drogues? que la gent no es droga ara? fins i tot mes, i sinó explica-m'ho que darrerament he anat a cremar els darrers cartutxos a la razz, al nitsa, al blau o a la 135.
ara, em de dir que hi ha molta gent que va a carpes, pubs, irlandessos o que simplement ni surten de nit. entre els noctàmbuls, és increible veure com va la gent de drogada a les discoteques amb música comercial (bora bora, paladiums,...) és per veure-ho. la prova està en que avui la gent no va com abans a fotre el clau al cotxe. ara, es droguen.
PERÓ LA GRAN DIFERÈNCIA es que avui la gent estudia, no contribueix un duro a casa, no estalvia, no les ha passat *****, ... i abans les coses no les vam patir així.
ara be, si que vam poder córrer amb un cotxe sobrepotenciat i barat. mare de déu el meu fiat uno turbo 1.3i.e. de 105 cv... amb tercera anava a 160 km/h i velocitat punta 230 ! per anar a la mili a saragossa, des de ripollet i per la N-II en poc més de 100 minuts. i tot amb un cotxe que em va costar 200.000 ptes. del 1996.
avui, tot son prohibicions, multes, sancions i radars. i el pitjor: tothom d'acord. molt aviat veurem, com als USA i països amb poques libertats reals, gent que entrarà a les nostres escoles i universitats armats, matant persones i liant un pollastre. i es que no tothom està preparat per a tantes prohibicions. per molt que s'intenti no es pot pretendre la perfecció en un ser clarament imperfecte. abans, la gent sabia córrer -tot i els accidents- i aixó ajudaba a que no passessin altres coses. i sinó al temps.
(...)
ara, no culpo a la gent jove d'avui, per que de gent que s'ho monta be o malament sempre n'ha hagut. ara, avui us endueu la palma.