Autor Tema: NO hi ha crisis.  (Llegit 150266 cops)

0 Usuaris i 2 Visitants estan veient aquest tema.

Desconnectat Erik_Sbd

• President
  • Missatges: 5011
  • Gènere: Masculí
  • Mirar el fòrum té el seu perill
Re: CRISIS ECONÒMICA
« Respondre #60 el: 01 de de 2008, 10:33:52 am »
El meu pare es soci d'una empresa promotora juntament amb  un amic seu i la cosa està xunga
Tenien un terreny comprat a Sant Andreu de la Barca i estan apunt d'acabar una obra a Artés(Manresa) i dificilment trobaran compradors i fins i tot han hagut de pagar a alguns treballadors amb pisos :(

a artés? quina obra?  cada dia passo per allà...

de fet, molta gent de 'per allà baix' es va animar a construir aqui per que hi podia haver més benefici, se'ls va anar l'olla i ara mateix a artés (5200 hab.) hi han més de 400 vivendes noves per vendre.
hi han fonts que diuen que cal afegir-hi 200 vivendes més de segona mà.

peró pitjo són els casos de navàs i balsareny. navàs, que té 5400 hab. té ara mateix prop d'un miler de pisos nous per vendre. i a balsareny, amb només 3400 hab. hi han uns 300 per vendre.

i tot per que durant anyet i mig, els vallesans van començar a pujar al bages per la diferència de preus, una diferència que avui casi ni existeix. a més, es pensaven que tots els vallesans vindrien a viure aqui només per aquest motiu i es veia venir de lluns.

aqui toothom ho deia: quina òstia que es fotaran !  venien constructors que mai havien estat al poble i es tiraven a la piscina. demà, un pis que volen vendre per 30 no el vendran per 15. paraula.

per cert, que si el teu pare vol anunciar els pisos a la meva revista (és l'única 'oficial' d'artés i pobles del voltant) que ho faci saber. i es que sempre cal aprofitar oportunitats per vendre...

Està per l'entrada del poble no se ben bé com explicar-te exactament on està però per les fotos que he vist es veu quin es perfectament.la fassana és d'un color així vermell fosc i la gent lo que li sobta també es la part d'adalt del pis

com es diu la revista?
HONOR AL SABADELL
Curva Arlekinada..pròxima ment la nova grada jove del Sabadell

Curva Arlekinada sots-campions del torneig Interpenyes 2009

Desconnectat INIESTA

• Grada Jove - L.F.A
  • Entrenador
  • *
  • Missatges: 2228
  • HONOR,ORGULL,PASSIÓ, DEFENSAR AQUEST ESCUT A MORT
    • www.lfasabadell.com
« Respondre #61 el: 02 de de 2008, 17:52:49 pm »
a paisos com estats units de clases economiques ja nomes hi qeda la rica i la pobre, no hi ha una intermitja, aqi pasara igual.. i si no temps al temps..
els rics es faran encara mes rics, i els pobres es faran encara mes pobres.. realment, a la joventut que hi ha ara, ens espera un futur força negre..
HONOR AL CENTRE D'ESPORTS SABADELL

HASTA LA MUERTE Y SUS CENIZAS,CENTRE D'ESPORTS SABADELL

Desconnectat PANSO

• CE Foreros Arlekinats
  • President
  • *
  • Missatges: 6997
  • EL MAS GRANDE !!!!!!!
    • http://elblogdelpnso.blogspot.com/
« Respondre #62 el: 02 de de 2008, 19:00:48 pm »
a paisos com estats units de clases economiques ja nomes hi qeda la rica i la pobre, no hi ha una intermitja, aqi pasara igual.. i si no temps al temps..
els rics es faran encara mes rics, i els pobres es faran encara mes pobres.. realment, a la joventut que hi ha ara, ens espera un futur força negre..

i mes amb la manera que teniu de pensar... en lloc de intentar pensar en el futur us dediqueu a viure la vida a costa dels pares i gastar-vos tota la pasta en juegas i festas  :ko   (ara no vull senyalar a ningu iniesta  ;)  ho dic en general)
esta molt be que els joves mirin de sortir molt a la nit i fer moltes festes i fer tot el mal que es pugui amb las nenes i coses d´aquestes, pero tambe s´ha de pensar en el futur i intentar estudiar i si es pot treballar per aportar uns calerons a casa i ajudar als pares, els temps son dificils i la juventut no hi pensa en el futur, tot es veu molt negre.  :Hecho_polvo:
Millor Avatar + Post Més Absurd
Twitter: @xavipanso  Blog: http://elblogdelpnso.blogspot.com.es/

Desconnectat almuniaforever

• President
  • Missatges: 5761
  • http://twitter.com/#!/MiguelAngel32
« Respondre #63 el: 02 de de 2008, 19:11:19 pm »

i mes amb la manera que teniu de pensar... en lloc de intentar pensar en el futur us dediqueu a viure la vida a costa dels pares i gastar-vos tota la pasta en juegas i festas  :ko   (ara no vull senyalar a ningu iniesta  ;)  ho dic en general)
esta molt be que els joves mirin de sortir molt a la nit i fer moltes festes i fer tot el mal que es pugui amb las nenes i coses d´aquestes, pero tambe s´ha de pensar en el futur i intentar estudiar i si es pot treballar per aportar uns calerons a casa i ajudar als pares, els temps son dificils i la juventut no hi pensa en el futur, tot es veu molt negre.  :Hecho_polvo:

PANSO yo t'explico el meu cas: treballo pels matins, vaig a la universitat per les tardes i si et soc sincer, no penso en el futur. Jo visc al dia, si un dia tinc l'oportunitat de anar a sopar y despres festa doncs ho faig, o si i surt la posibilitat d'anar-me de cap de setmana, doncs ho faig.

Amb aixo et vull dir, que jo soc dels que penso que s'ha de viure el dia a dia i disfrutar del moment. Pensar en el futur no es una prioritat, si que et pots plantejar algunes coses, pero ja dic que jo el que puc fer avui no ho faré demà.
Hi ha una manera més fàcil de viure la vida, però cap és tan apassionant com ser del Sabadell

Desconnectat PANSO

• CE Foreros Arlekinats
  • President
  • *
  • EL MAS GRANDE !!!!!!!
« Respondre #64 el: 02 de de 2008, 19:16:04 pm »
Pues a eso me refiero amigo  :beer2    que ese pensamiento creo que es equivocado tendriais que repartir un poco esas cosas i seguro que eso ayudaria a todos.  ;)

por otro lado la gente inmigrante no tiene ese pensamiento de vivir el dia a dia e intentan mirar el futuro asi que dentro de poco las pocas oportunidades que aparezcan las recojeran ellos :-\   asi que os veo un futuro chungo y con eso un futuro chungo para los padres (esa parte me toca a mi  ;)  )
en pocos años las prioridades de la juventud a cambiado mucho  :disappointed:

las obligaciones no le gustan a nadie pero existen e intentar olvidarlas viviendo al dia no creo que sea la mejor solucion  :xin-xin

Desconnectat kitanovsky

• President
  • Missatges: 7186
« Respondre #65 el: 02 de de 2008, 20:31:58 pm »

no pateixis PANSO...

aquests que volen viure la vida, no estalvien i pasen literalment del futur, són els que sempre es queixen de que no ténen res i culpen als demés.

país d'envejosos...

si vius la vida, sigues conseqüent. les coses gratis no existeixen !  només faltaria que els demés treballessin gratis per a un altre.

Desconnectat PANSO

• CE Foreros Arlekinats
  • President
  • *
  • EL MAS GRANDE !!!!!!!
« Respondre #66 el: 02 de de 2008, 20:33:32 pm »
el problema es que els que mirem pel futur aurem de pagar els destrossos dels que viuen la vida  :-\

Desconnectat almuniaforever

• President
  • Missatges: 5761
  • http://twitter.com/#!/MiguelAngel32
« Respondre #67 el: 02 de de 2008, 20:45:08 pm »
PANSO yo claro que tengo obligaciones y por vivir al dia no dejo de hacerlas. Yo cumplo con mis obligaciones todos los dias.

Y Kitanovsky yo no he demanat que ningu treballi per mi, com ja he dit abans jo també treballo. No se quina relació li veieu a viure la vida amb el no treballar i no complir obligacions, sicerament no li veig la relació.
Hi ha una manera més fàcil de viure la vida, però cap és tan apassionant com ser del Sabadell

Desconnectat kitanovsky

• President
« Respondre #68 el: 02 de de 2008, 22:56:15 pm »
PANSO yo claro que tengo obligaciones y por vivir al dia no dejo de hacerlas. Yo cumplo con mis obligaciones todos los dias.

Y Kitanovsky yo no he demanat que ningu treballi per mi, com ja he dit abans jo també treballo. No se quina relació li veieu a viure la vida amb el no treballar i no complir obligacions, sicerament no li veig la relació.

m'agrada que em demanis aixó. t'explico...

primer de tot que no diré que ha de fer cada un amb lo seu, tothom pot fer dins uns marges el que vulgui -i el que pugui- fer, peró ara es veu molta gent queixant-se de que si la vida està cara, que si no ens podem independitzar, que si...

he estat un temps treballant a caixa sabadell. vaig veure moltes parelles de vint i pico que anaven 'a tope': vacances a tope, sopars de 40 €, a3, texans de 150 €, bikkembergs,...  fins aqui molt be. peró després, una parella que portava 5 anys junts apareixien a demanar-te una hipoteca no només sense un euro estalviat, sinó amb la visa a tope i 15000 € que faltaven de pagar cotxes. increible...  dues persones que estalvïin 100 € cada una durant 5 anys tindran 12000 € estalviats, més interessos.

aquesta mateixa gent que no estalvia -el 80%- és la que quan arriba el moment de fer el pas et ve amb presses, pressions i exigències, queixant-se de que tot està car i que no hi ha dret.

està molt be anar a esquiar, a sopar a un restaurant pijo, tenir un a3, anar de copes, viatjar a copacabana i llogar un apartament a platja d'aro. també està molt be casar-se 'por lo alto', comprar-se una moto i anar vestit a la última. peró si una cosa tots podem estar d'acord és que a totes les festes no hi podem estar.

no es tracta de res mes que si un cobra 1100 € i viu a casa els papis, estalvïi que menys de 300 eurillos al mes. ja no es qüestió de filosofia 'vive lavida' sinó de tenir previsió: peto el carter del cotxe, almenys m'ho puc pagar sense recórrer a un deute car.

a més, avui les coses han canviat de cop. els bancs, si has estat incapaç d'estalviar, difícilment et deixaran gran cosa. sense res no ets res. aquells bancs que et deixaven hipoteca + despesses + mobles + cotxes + tarjetes han desaparegut. ara, els que no es dónin compte d'aixó pagaran molt cara la factura: la pagaran durant anys.

es qüestió de sentit comú !

Fum fum fum

• Visitant
« Respondre #69 el: 02 de de 2008, 23:22:42 pm »

primer de tot que no diré que ha de fer cada un amb lo seu, tothom pot fer dins uns marges el que vulgui -i el que pugui- fer, peró ara es veu molta gent queixant-se de que si la vida està cara, que si no ens podem independitzar, que si...

he estat un temps treballant a caixa sabadell. vaig veure moltes parelles de vint i pico que anaven 'a tope': vacances a tope, sopars de 40 €, a3, texans de 150 €, bikkembergs,...  fins aqui molt be. peró després, una parella que portava 5 anys junts apareixien a demanar-te una hipoteca no només sense un euro estalviat, sinó amb la visa a tope i 15000 € que faltaven de pagar cotxes. increible...  dues persones que estalvïin 100 € cada una durant 5 anys tindran 12000 € estalviats, més interessos.

aquesta mateixa gent que no estalvia -el 80%- és la que quan arriba el moment de fer el pas et ve amb presses, pressions i exigències, queixant-se de que tot està car i que no hi ha dret.

està molt be anar a esquiar, a sopar a un restaurant pijo, tenir un a3, anar de copes, viatjar a copacabana i llogar un apartament a platja d'aro. també està molt be casar-se 'por lo alto', comprar-se una moto i anar vestit a la última. peró si una cosa tots podem estar d'acord és que a totes les festes no hi podem estar.

no es tracta de res mes que si un cobra 1100 € i viu a casa els papis, estalvïi que menys de 300 eurillos al mes. ja no es qüestió de filosofia 'vive lavida' sinó de tenir previsió: peto el carter del cotxe, almenys m'ho puc pagar sense recórrer a un deute car.

a més, avui les coses han canviat de cop. els bancs, si has estat incapaç d'estalviar, difícilment et deixaran gran cosa. sense res no ets res. aquells bancs que et deixaven hipoteca + despesses + mobles + cotxes + tarjetes han desaparegut. ara, els que no es dónin compte d'aixó pagaran molt cara la factura: la pagaran durant anys.

Res a afegir, gran comentari.

Desconnectat Bend

• Penya @rlekinats.com
  • Jugador Prof.
  • *
  • Missatges: 626
« Respondre #70 el: 02 de de 2008, 23:39:49 pm »

Primer dir ke crec que es un comentari molt encertat, i que tens molta raó, pero la gent que es comporta aixi no es pq siguin o no siguin joves, sino que es la seva "manera de viure" aquest seran iguals amb 20 amb 30 que amb 40 anys... sempre trobaran algo amb que endeutar els 50€ kels i sobrin de la mensualitat....  que si una vaixella, que si un rellotge, que si un ordinador.....

I segon, tornant al tema de la "joventut".....

Hem fa gracia veure com critiqueu la joventut d'avui en dia.... no se quina edat teniu... pero podriem fer una repasada a les 2 ultimes decades....

juventut dels 80... suposo ke akts no els i fa falta cap presentacio, es fotien fins i tot la farina de cuinar pel nas o per la vena cada cap de setmana (es veu que deuria ser gratis aixo....) apart de l'alcol..... tan es aixi que es va fer tristament famoses les "despedides", dels molts que la palmaven per sobredosis o per enfermetats relacionades amb els exesos de la epoca (ETS, ETC....)

juventut dels 90... tot i no estar al nivell dels seus antecesors.... tambe tenen un paper destacable a la historia.... Us sona la famosa RUTA DEL BACALAO? anant fins al cul de pastilles i d'alcohol fent la turné per totes les discoteques de l'area metropolitana de barcelona? i amb quins cotxes! El super costa cuadrat que fins i tot portava compta revolucions! era una garantia de vida en un accident a 140 per la comarcal! Pero si, també es veu que el supercorsa., les pastis, les entrades a les discos i l'alcohol eren gratis...

i per fi arribem a l'actual... que diem? botellon? creieu que es pot afegir algo pitxo del que ja s'ha fet¿

El botellon segur ke surt mes barat que tot lo altre.....

Despres de tota akesta parrafada nomes dir que dir qui diu que la juventut d'avui dia, es aixi o es aixà, son els que fa 10 o 20 anys anaven foten ralis del CHASIS al PONT AERI, o competin d'aviam ki es fotia mes m**** a les venes....

« Darrera modificació: 02 de de 2008, 23:43:05 pm per Bend »

Fum fum fum

• Visitant
« Respondre #71 el: 03 de de 2008, 00:05:44 am »
Estic d'acord amb tu, en part.

Jo també he estat un temps en temes financers i he vist de primera mà també tot el que comenta el kitanovsky.

Jo et puc dir la meva edat sense cap problema. Jo tinc 22 anys. I si, soc jove... pero també et puc dir, que porto practicament 6 anys de total independencia economica i "social" per dir-ho aixi. Jo també he tingut 15 anys i he fet moltes barbaritats, pero una cosa el que fas per divertir-te, més o menys censurable... i l'altre cosa es que no pensis en el futur i no facis el teu raconet. Abans (i no parlo de fa tant de temps) era impensable plantar-te en un banc a demanar una hipoteca i no aportar cap tipus d'entrada. I menys encara afegir-hi gastos. Actualment, demanar-li quan té d'entrada a un client que et demana una hipoteca és pràcticament com un delicte. Et miren amb unes cares... algun fins i tot m'ha preguntat què vol dir 'entrada' o si era obligatòria. Quan els hi expliques el què és i perquè es beneficiós donar-la, algun fent un gran esforç m'han arribat a dir que potser d'aquí dos mesos que es per quan volen el pis, em podrien donar 100 euros o 150.
Ens hem queixat molt temps que els pisos han pujat moltissim de preu. Pero si a sobre de pujar moltissim de preu ens ha passat aixo, hipoteques per sobre del 60% de l'endeutament, hipoteques pel valor del pis + els gastos + els mobles + el que quedava per pagar del cotxe + les tarjetes... etc etc etc... ens hem plantat amb hipoteques per pisos de 35 millons, que s'han de pagar més de 1.500 euros al mes. Això en una parella que cobra 2.500 euros al mes (i aixo avui en dia no es veu en gaires llocs entre joves) es una barbaritat. Evidentment, a la primera pujada del Euribor, kaput!

Desconnectat kitanovsky

• President
« Respondre #72 el: 03 de de 2008, 00:06:42 am »

Primer dir ke crec que es un comentari molt encertat, i que tens molta raó, pero la gent que es comporta aixi no es pq siguin o no siguin joves, sino que es la seva "manera de viure" aquest seran iguals amb 20 amb 30 que amb 40 anys... sempre trobaran algo amb que endeutar els 50€ kels i sobrin de la mensualitat....  que si una vaixella, que si un rellotge, que si un ordinador.....

I segon, tornant al tema de la "joventut".....

Hem fa gracia veure com critiqueu la joventut d'avui en dia.... no se quina edat teniu... pero podriem fer una repasada a les 2 ultimes decades....

juventut dels 80... suposo ke akts no els i fa falta cap presentacio, es fotien fins i tot la farina de cuinar pel nas o per la vena cada cap de setmana (es veu que deuria ser gratis aixo....) apart de l'alcol..... tan es aixi que es va fer tristament famoses les "despedides", dels molts que la palmaven per sobredosis o per enfermetats relacionades amb els exesos de la epoca (ETS, ETC....)

juventut dels 90... tot i no estar al nivell dels seus antecesors.... tambe tenen un paper destacable a la historia.... Us sona la famosa RUTA DEL BACALAO? anant fins al cul de pastilles i d'alcohol fent la turné per totes les discoteques de l'area metropolitana de barcelona? i amb quins cotxes! El super costa cuadrat que fins i tot portava compta revolucions! era una garantia de vida en un accident a 140 per la comarcal! Pero si, també es veu que el supercorsa., les pastis, les entrades a les discos i l'alcohol eren gratis...

i per fi arribem a l'actual... que diem? botellon? creieu que es pot afegir algo pitxo del que ja s'ha fet¿

El botellon segur ke surt mes barat que tot lo altre.....

Despres de tota akesta parrafada nomes dir que dir qui diu que la juventut d'avui dia, es aixi o es aixà, son els que fa 10 o 20 anys anaven foten ralis del CHASIS al PONT AERI, o competin d'aviam ki es fotia mes m**** a les venes....

mira...  m'hi sento identificat.

els anys 80 van ser molt xungos amb el tema de l'heroia i per aixó et demanaria que no treiessis gaire el tema: hi ha gent que les va passar molt 'pxtes'. res a veure té el problema del que parlem amb aquest gran mal, l'heroina. per cert, no oblidis que avui el consum de l'heroina està pujant a marxes forçades, aixó si, esnifada.

per una altra banda la cocaina o les drogues de sintesi van afectar als 90, peró és justament ara quan es diu que som el pais number one al mon en consum, no als 90.

a chasis, a pont aeri, a nau b-3, a la mítica scorpia, al mític cöncör, etc... hi vam anar en aquells 90's. per a mítiques les nits de florida 135 a fraga. drogues? que la gent no es droga ara? fins i tot mes, i sinó explica-m'ho que darrerament he anat a cremar els darrers cartutxos a la razz, al nitsa, al blau o a la 135.

ara, em de dir que hi ha molta gent que va a carpes, pubs, irlandessos o que simplement ni surten de nit. entre els noctàmbuls, és increible veure com va la gent de drogada a les discoteques amb música comercial (bora bora, paladiums,...) és per veure-ho. la prova està en que avui la gent no va com abans a fotre el clau al cotxe. ara, es droguen.

PERÓ LA GRAN DIFERÈNCIA es que avui la gent estudia, no contribueix un duro a casa, no estalvia, no les ha passat *****, ...   i abans les coses no les vam patir així.

ara be, si que vam poder córrer amb un cotxe sobrepotenciat i barat. mare de déu el meu fiat uno turbo 1.3i.e. de 105 cv...  amb tercera anava a 160 km/h i velocitat punta 230 !  per anar a la mili a saragossa, des de ripollet i per la N-II en poc més de 100 minuts. i tot amb un cotxe que em va costar 200.000 ptes. del 1996.

avui, tot son prohibicions, multes, sancions i radars. i el pitjor: tothom d'acord. molt aviat veurem, com als USA i països amb poques libertats reals, gent que entrarà a les nostres escoles i universitats armats, matant persones i liant un pollastre. i es que no tothom està preparat per a tantes prohibicions. per molt que s'intenti no es pot pretendre la perfecció en un ser clarament imperfecte. abans, la gent sabia córrer -tot i els accidents- i aixó ajudaba a que no passessin altres coses. i sinó al temps.

(...)

ara, no culpo a la gent jove d'avui, per que de gent que s'ho monta be o malament sempre n'ha hagut. ara, avui us endueu la palma.

Desconnectat MAYOLETE

• Jugador Prof.
  • Missatges: 893
« Respondre #73 el: 03 de de 2008, 10:21:06 am »
Ens hem queixat molt temps que els pisos han pujat moltissim de preu. Pero si a sobre de pujar moltissim de preu ens ha passat aixo, hipoteques per sobre del 60% de l'endeutament, hipoteques pel valor del pis + els gastos + els mobles + el que quedava per pagar del cotxe + les tarjetes... etc etc etc... ens hem plantat amb hipoteques per pisos de 35 millons, que s'han de pagar més de 1.500 euros al mes. Això en una parella que cobra 2.500 euros al mes (i aixo avui en dia no es veu en gaires llocs entre joves) es una barbaritat. Evidentment, a la primera pujada del Euribor, kaput!

Estic d'acord amb tu fum, i una parella de joves amb 2500€ ja està prou bé. El que pasa és en un futur a curt plaç crec que l'Euribor començarà a baixar, ja que a EEUU la FED ha baixat últimament molt els tipus d'interès i tot apunta que a partir de maig aquí tambè pasarà. El PROBLEMA més greu que tenim sobre els nostres caps crec que és l'atur i la inflació.
The pride of Catalunya

Fum fum fum

• Visitant
« Respondre #74 el: 03 de de 2008, 11:04:06 am »

Estic d'acord amb tu fum, i una parella de joves amb 2500€ ja està prou bé. El que pasa és en un futur a curt plaç crec que l'Euribor començarà a baixar, ja que a EEUU la FED ha baixat últimament molt els tipus d'interès i tot apunta que a partir de maig aquí tambè pasarà. El PROBLEMA més greu que tenim sobre els nostres caps crec que és l'atur i la inflació.

Si, pero no. I m'explico. A Estats Units ja han baixat varies vegades els tipus d'interès durant la crisi. Es mes, recordo fa poquet aquell dia negre en les borses on a Estats Units era Festa Nacional, la Comissió encarregada es va reunir d'urgència i abans d'obrir els mercats a primera hora van rebaixar els tipus d'interès crec recordar que tres quarts de punt.
A Europa mentrestant, mentre fa temps que la crisi es preveu, s'anuncia, etc etc... no hem mogut fitxa encara. L'ultim estudi de 2007 preveia una baixada espectacular dels tipus d'interès i del Euribor, encara l'espero i hem passat gairebe el primer trimestres d'aquest any.
I evidentment, tens tota la raó en dir que el porblema més greu que se'ns ve a sobre és, més que la inflació... l'alt índex d'atur que s'aproxima. Això, sumant-hi la caiguda dels grans elements de patrimoni substancial del pais.

Desconnectat MAYOLETE

• Jugador Prof.
« Respondre #75 el: 03 de de 2008, 12:44:06 pm »
D'acord amb tu fum, però a nivell europeu la crisi més enllà del Northern Rock i l'il·luminat de Societé Generalé no ha afectat al mateix nivell que a EEUU. El BCE, a més, no porta a terme la mateixa estrategia que la FED, ja que aquests tenen una política económica molt més expansiva a la par que lliberal.

La aposta de Jean Claude Trichet és aguantar els tipos fins que es vegin lligats de cap a peus ( maig )  i després baixar-los ( en menor mesura que la FED ). Abans del juny hi haurà com a mínim una petita rebaixa.

The pride of Catalunya

Fum fum fum

• Visitant
« Respondre #76 el: 03 de de 2008, 12:57:08 pm »
El fons del problema es el de sempre. Aquí a Espanya ens elogiem de ser europeus com els que mes pero no ho som gens. Volem estar al nivell de les economies mes fortes d'Europa i no podem estar-ho. No si no aguantem la inflació que això suposa. No si passen coses com aquestes que hem comentat de les hipoteques. No ho som i no ho serem, no veiem el mercat global... seguim mirant pel que passa al meu barri. Encara ens queixem de que amb l'arribada de l'euro tot ha pujat molt de preu. Si ens volem posar a nivells d'Alemanya que esperaven? Ens fem dir europeus pero no volem saber res de tot el que passa mes enllà dels Pirineus.

Desconnectat MAYOLETE

• Jugador Prof.
« Respondre #77 el: 03 de de 2008, 13:10:40 pm »
Exactament, el problema està en que els polítics parlen a la societat del G-8, que som el vuitè país del món que genera més PIB i bla,bla,bla...

El que ha generat Espanya és en base a productes sense un valor afegit. Simple, que té més futur:

-Investigació sobre nous softwares a Helsinki per NOKIA ¿?

-Vendre un pis per 500.000 que en val 250.000¿?

Espanya va optar en el seu moment per un model d'economia que s'ha esgotat. En trobarem algún altre que el substitueixi? A curt plaç no ho crec, canviar el model economic implica canviar les costums i les maneres de fer d'una societat, i la nostra no la veig capacitada.

The pride of Catalunya

Desconnectat kitanovsky

• President
« Respondre #78 el: 03 de de 2008, 13:21:05 pm »

i el turisme que va a menys...

l'euribor NO baixarà gaire més. sinó anirà amunt. estarà entre 3,75 i 5%. és el que interesa al país més fort de la UE, alemania.

Desconnectat MAYOLETE

• Jugador Prof.
« Respondre #79 el: 03 de de 2008, 13:42:36 pm »
No ho crec kita, una de les formes més directes per afrontar crisis és la reducció del euribor, i repeteixo ara mateix NO estem en crisi, ni tant sols recessió. Alemania no l'interesa un euribor alt i que els altres païssos no disposin de liquiedsa, sinó que totalment al revés. El punt més fort de la balança de pagaments a Alemanya és l'exportació, i amb un dólar devaluat expresament i la dura competènica asiàtica ( només poden aturar-la amb uns aranzels elevadíssims ), necessiten fer-se molt forts al mercat europeu.
The pride of Catalunya