El problema és que este país no aprén i se tornarà a basar el creixement en el totxo per a tornar a caure en el cercle viciós que mos ha portat a açò.
Espero que no sia així, però los indicis que tinc, son estos.
El creixement d'aquest país es imposible que es torni a basar en el totxo, ja que tot el que abans l'hi anava de cara, ara l'hi va en contra: excès de pisos, natalitat massa baixa, etc...
Almenys en 30 anys!!
Doncs sento dir-te que molta gent està pensant en que els bons temps del totxo tornaran. Jo soc més dels que creu que seran les energies renovables les que ens poden portar al creixement.
Ara ens entenem: les RENOVABLES mrcaran el proper boom. Ja ens ho estan venent per fer-ho inflar un cop amaini aquesta crisi inventada. Renovables i reciclatge, que verd!
El totxo a Espanya s'ha acabat! Cal veure que va passar a Europa el mateix ara fa 30 anys, i que el que passava allà 30 anys després passa aqui.
· Entre 1985 i avui, no van néixer nens a Espanya, d'autòctons un 82% menys que en el període anterior.
· Aviat, moriran més persones (deixant el seu pis) que s'emanciparan.
· Els estrangers no tornaran en massa.
· Excès brutal de vivenda.
· Descens notable e irrecuperable de l'activitat industrial.
· Un part important dels joves ha après la lliçó.
· Una altra, prefereix viure descocupada.
· Una tercera part està enganxada i penedida.
· Avui treballo aqui, demà tinc feina allà: un pis de propietat et lliga.
· El risc de comprar un pis per viure i trobar-te veïns que emprenyen: si estic de lloguer, torno les claus i marxo.
· El risc de comprar un pis per viure i trobar-me després unes parabòliques que anuncien immigrants, el meu pis acaba de perdre molt valor (i probablement seran emprenyadors).
· L'envelliment d'un pis que farà que al cap d'anys l'hagi de reformar (fort sobrecost).
· Lligar-se a una hipoteca i a un banc que en cas de que les coses no vagin bé, m'hipotequin i sentencïin la vida tres mesos després.
· El diferencial lloguer/ compra + despesses.
· I moltes coses més...
AVUI COMPRAR UN PIS ES DE "CUTRE"
LLOGAR-LO QUEDA MOLT MILLOR!
Jo, des de fa 3 mesos, visc de lloguer a Santpedor. I us juro que val la pena.
Pago 590 euros per un pis nou de 3 hab., pk, piscina comunitaria, gran balcó, menjador de 36m2, 130m2 construits / 88m2 utils, etc... i totes les despesses incloses!
Si l'hagués comprat, mínim 800 d'hipoteca més 60 de comunitat i impostos. (preu 220.000€).
Ja baixaran, mentrestant a estalviar!
PD: A Europa la vivenda va pujar fort als 80's per petar a finals de dècada, des de llavors no puja gairebé res.