bona nit vicenç, miraré de contestar-te el que em demanes...
Kitanovski, realment sembles una persona molt informada en diversos temes relacionats amb el nostre club, i molts d'ells inclús semblen gairebé confidencials. No discutiré les teves opinions, doncs crec que una persona desinformada mai podria parlar amb la claredat que ho fas tú, i de ben segur, part de raó no et falta.
informada una miqueta, els quatre mesos que vaig estar dins vaig veure moltes coses i sobretot el funcionament real de l'entitat. després, coneixes gent i indagant, et dones de la realitat de les coses. una realitat difícil de dir, ja que els polítics o directius juguen al joc de tirar la pedra i amagar la ma amb ampara judicial.
Ara bé, m'agradaria que intentessis contestar la pregunta que t'ha formulat el Mutio i que jo també em faig: Per què a la Fundació de l'Esport Sabadellenc no li interessaria que el Centre d'Esports Sabadell anés bé? Seria bo que donessis raons concretes, perquè a mi sincerament no se me n'acudeix cap de concreta.
simplement, a la fundació no l'interessa que entri gent nova. si el sabadell puja, per a ells millor. peró no posaran els medis per que aixó passi. el per què de la qüestió no el se, i és el que m'agradaria saber. peró sabent com van el mon dels negocis avui dia, i havent llegit l'article de "el país", no m'extranyaria gens que darrera de tot hi hagués l'ocultament de coses. recordeu que, no fa gaires anys volia entrar una persona a posar calers al sabadell. amb les portes tancades, va anar a fotre'ls al terrassa i va pujar a 2aA. cert que no hi havia fundació, peró hi havien els mateixos que ara dominant el cotarro.
a més, la rumorologia deia que en el partit amistós del centenari contra el barça -època germans cano- un conegut empresari del totxo es va informar dels comptes i estat del sabadell. en veure-ho, va faltar-li temps per fugir.
hi han hagut altres casos peró aixó és com tot, si haig de posar pasta per que ho manegui un altre, que foti la pasta aquest altre !!
per cert, sobre la fundació recordar que no és una ONG. haurà finançat a esportistes locals -que menys-, peró la seva passivitat només iniciar la seva activitat vers l'equip femení del sabadell, que feia poc havia estat sots-campiona nacional, ja entreveia per on anirien els tiros. la desaparició del femení ha estat, per mi, un autèntic desastre, un més. va ajudar aqui la fundació al sabadell ? quina imatge us dona aquest fet vers la fundació ? a mi em va fer molta ràbia !
La veritat és que se'm fa impossible pensar que a la Fundació no li agradria veure al Sabadell un altre cop a Segona A o inclús a Primera. Quan el Sabadell tenia la inependència que tu reclames, estan l'Ajuntament molt lluny del club, el present del Sabadell era el següent: impagament o molt dificil pagament de les nòmines dels jugadors, talls de llum, aigua i gas, l'estadi en unes condicions lamentables i en definitiva amb un president de torn asfixiat, cansat i desesperat demanant ajuda a uns i altres.
quan els "germans ******" presidien el club, l'ajuntament no els interessava i se'ls va voler treure de sobre. ho va fer amb calumnies: s'havia d'arreglar l'enllumenat del camp o gastar-se 100 "kilos" en arreglar-ho. sino, no hi havia llum. han passat els anys i ni s'ha arreglat les llums, ni l'ajuntament ha pressupostat els 100 kilos. o no? aquesta situació s'ha donat amb tothom: si a l'ajuntament l'interessa, ajuda. peró a on s'ha vist que el club pagui els rebuts ? en un país on els equips estan subvencionats i pagats.
peró amb la fundació, amics, no tot son flors i violes en quan l'estabilitat. ens hem quedat sense femení i, a més... quines temporades hem fet sota el paraigües de la fundació ? la millor darrera temporada va ser amb els "dalton" la primera d'elles. després d'aquesta sempre hem jugat amb foc. per veure temporades decents (acabar del 10 en amunt) ens hem de remontar als anys en que hi havia una miqueta més d'independència. rebuts impagats ? problemes econòmics ? peró que us creieu que és el futbol de 2aB ? es més... es que ara no demanen ajuda els presidents ? en soteras fa poc en va demanar una.
Jo no dic que el nostre present sigui el del Chelsea, però per mi hi ha una veritat absoluta, des de que el club està tutelat per la Fundació, les disputes accionarials s'han acabat, o com a mínim ja no he escoltat més al sr.Eugeni Sánchez (quin descans!), l'estadi està en unes condicions infinitament millors que les que tenia, pagant-ne el seu manteniment l'Ajuntament, els jugadors cobren puntualment les seves nòmines i en definitiva, a casa nostra, com a mínim només es parla de futbol, gran cosa aquesta si mirem els darrers anys de la història del Sabadell.
no recordo be els episodis de l'eugeni sanchez, aqui em perdo, espero que me'ls expliquis. en quan a l'estadi, sempre hauria d'haver estat en bones condicions ja que és propietat de l'ajuntament. i com a tal, n'ha de tenir cura si el club no ho pot fer. o si algun dia algú pren mal -pel mal manteniment- l'ajuntament es justificarà pels diners ?
les nómines es van pagant, peró la fundació treballa i segueix treballant sense un projecte seriós per al CES. quan el faran ?
Que el Sabadell pugi de categoria es un bé inmens per la ciutat, i crec que això no cal ni dir-ho. Econòmicament pot reportar molts beneficis a Sabadell, a més de ser una publicitat gratuïta enorme per la nostra ciutat. Sincerament doncs, per aquesta raó i moltes d'altres NO ENTENC la teva insistència en criminalitzar la Fundació i en culpar.la dels mals del Sabadell. Insisteixo, en que surt guanyant el sr.Bustos o qui sigui amb un Sabadell de Segona B i dels dolents i pobrets o un Sabadell de Tercera Divisió??? On està el benefici??
al bustos li repercuteix en una sola cosa: el sabadell se la bufa. sempre ho diré, recordo aquell darrer partit de lliga agònic al camp del mataró (0-1) en que vam poder fer la promoció i evitar el descens. el bustos va arribar en cotxe oficial just quan sortiem al carrer. va venir a fer-se el guai quan no va ni entrar al camp. va parar un momentet el cotxe, va baixar a fer-se la foto i va marxar pitant. amb els matones per allà. és aquest l'alcalde que necessiteu ?
al bustos l'interesa que lo seu vagi pel bon camí, i de la resta se'n ocupa per que no l'emprenyin gaire. i el sabadell, de retruc, en surt perjudicat.
D'altra banda, i sempre estem amb lo mateix, perquè no surt a la llum tota aquesta gent que segons tú vol posar tants calers al Sabadell i no els han deixat??? És facilíssim, es monta una roda de premsa, i si de debó aquesta gent s'estima tant el nostre club, que doni la cara, que posi els papers sobre la taula i després en parlem tos plegats. Però sempre suceeix el mateix, creem dubtes entorn el Sabadell i la gent que el dirigeix, llançem la pedra i amaguem la ma... Si realment tots aquests inversors frustrats volen tan el club, perquè en el seu moment no es van fer amb el control del club?
la gent que vol posar calers, ha de manegar una miqueta els fils de les marionetes, no? tu posaries calers al sabadell amb el risc de que demà et facin fora de la directiva...? NO. aixó de les rodes de premsa no es fa, no ho he vist casi enlloc. i lo de per que no es van fer amb el control és per una simple raó: no els va interessar. per què...? investiga tu una miqueta !
Quan l'Ajuntament va anunciar la proposta de que el CE Sabadell FC SAD quedés en mans de la Fundació, jo ba vaig veure a ningú que presentés cap altra proposta... En fi, temps al temps, i esperem que tot plegat acabí el millor possible.
Els meus respectes cap a tú, Kitanovski, i t'emplaço a que contestis, si ho creus oportú, la pregunta que en el seu moment et va realitzar el Mutio i jo en aquests moments.
quan es va fer la proposta de fundació va ser en la època final dels cano. la situació era tant caòtica que la podríem catalogar com una fugida cap a endavant. com es sol dir ara: "es lo que hay". a aquell desgavell només hi havia la solució de la fundació i així va ser. ara, en paguem les conseqüències de la feina mal feta dins el club fa anys.
primer, la mala feina feta pel sr. arroyos a principis dels 90, que ens ha portat al club a una crisis sense precedents, en una mala gestió que ens va valdre un doble descens. i més tard, amb desgavell pressupostari que van fer petar, segon diuen -no ho se-, els germans cano.
jo, a partir d'aqui només vull que no m'agafeu a la defensiva. preneu-vos el temps necessari i investigueu. jo ja no dic res més si no m'ho demaneu, perdeu el temps i sabreu més coses que us ajudaran a prendre conclusions.
al final, encara hauré de fer com la revista "el jueves", que després de tirar la pedra van tenir que surtir amb una portada cursi a salvar els mobles. i es que els poders ja s'ho monten per que veiem les coses com ells volen...
bona nit !