Gran partit ahir de Croàcia, que va derrotar una Alemanya que, si bé al primer partit va mostrar les seves credencials per guanyar el títol, ahir va perdre bastants punts... Va ser un partit molt complet de l'equip balcànic, dominat per ells de principi al final, i on Alemanya només va espantar després del gol de Lukas Podolski (màxim golejador del torneig juntament amb l'espanyol David Villa), llençant-se desesperadament a l'atac en busca del gol de l'empat, que no haurien merescut de cap de les maneres.
En l'altre partit, Àustria va merèixer un millor premi que el sofert empat. Polònia ahir va merèixer la derrota (almenys sota el meu punt de vista). Leo Beenhakker va fer un plantejament descaradament defensiu; quan Guerreiro va marcar el 0-1, tota Polònia estava en el seu propi camp. Àustria va crear moltíssimes i més clares ocasions de gol, però a aquest equip li costa molt materialitzar-les (ahir van fallar l'imperdonable...). El penal xiulat en favor d'Àustria es pot discutir, en certa manera: és un penal clar (de fet, el defensa polonès estira de la samarreta l'atacant austríac), però si xiules aquest, l'has de xiular gairebé tots, perquè d'aquests tipus de penals n'hi han almenys cinc per partit (o més). Em va fer molta gràcia veure com Beenhakker, al final del partit, es va dirigir cap a l'àrbitre per recriminar-li el penal. Dic que em va fer gràcia perquè el gol de Polònia va ser en un claríssim fora de joc, però clar, només veus allò que no et favoreix... Per cert, des que ha començat l'Eurocopa, Beenhakker no ha parat de criticar i treure els draps bruts de la resta de les seleccions que participen al torneig... Jo crec que aquest home el millor que pot fer és callar, ja que la seva selecció no és el Brasil, que diguem. Abans de treure la m**** dels altres, has de treure la que tens a casa teva. Beenhakker =
En resum, el grup B està ben calentet: Croàcia ja s'ha classificat per a Quarts com a 1ª de grup. En la darrera jornada, jugarà contra una Polònia que s'hi juga el pas a Quarts (espero que els polonesos no es classifiquin). I en l'altre partit, les nacions veïnes d'Àustria i Alemanya també es juguen el pas a Quarts en un nou partit marcat pels "tints històrics" (recordem que a Àustria es parla alemany, de tota la vida han estat aliats, va ser annexionada a Alemanya per Hitler...). La selecció que es classifiqui, jugarà els Quarts contra Portugal. Viurem una darrera jornada molt interessant al grup B