Com aficionat al Sabadell i àrbitre de futbol, sé com es el futbol regional perquè he arbitrat uns quants partits a altres grups que no era el Grup 6 i també he vist molts partits d'aquí.
A 2a Regional hi ha els següents grups:
Grup 4 - Equips de Badalona i del Maresme
Grup 5 - Equips de Vic
Grup 6 - Sabadell i Terrassa
Grup 7 - Manresa i Terrassa
Grup 8 - Baix Llobregat (St. Boi, St. Feliu, Cornellà, Molins de Rei...)
Grup 9 - Vallès Oriental
Grup 10 - Barcelona
Grup 11 - Barcelona
Grup 12 - Vilafranca, Igualada
Quins son els grups que donen problemes? El 6, el 8 i el 10 (els equips de Barcelona complicats aquest any es concentren al grup deu i no al onze)
Jo l'any passat vaig arbitrar a tots els grups i us puc assegurar que vas a poblets de Vic, de Vilafranca o de Granollers i dona gust el tracte de la gent, l'educació que hi ha, el respecte. Sempre hi ha el grupet d'aficionats que insulten i tal, però res de l'altre món. En canvi, vas a veure qualsevol partit de Sabadell, St. Boi o a alguns camps de Bcn i tan arbitrar com jugar és realment fastigós.
Sense anar més lluny, el Lepanto - Sabadellenca del passat dissabte va acabar com es preveia: batalla campal de aficionats, jugadors, etc. I la Federació no actúa com correspon.
Aquest any, amb l'Equipo Ja no hi ha problemes. Fa un mes vaig anar a veure Ja - Sta. Eulàlia, amb els d'Hospitalet com a líders. Resultat: 2-0. Sense targetes. Els de fora no posaven la cama perquè estaven cagats. El control sobre els equips és 0, es barra lliure de amenaçes, agressions, etc.
Al Grup 6, on hi és el Sabadell "B", no sempre guanya el millor. Hi ha molts factors extraesportius que s'han de tenir en compte.
Lamentablement, és un problema endèmic del futbol regional on no hi veig solució possible.
Salutacions