jo, sincerament, conec varia gent que no és socia peró és del sabadell, que per 10 euros hi aniríen més d'un partit. El problema? que 10x19 són 190 i faríen inviable el carnet de soci que costa 165.
SOLUCIÓ? Diferenciar les entrades en 4 tipus (ara en són 2): tribuna alta, tribuna baixa, gols i laterals. I crear una entrada més assequible per veure el partit només des dels gols. Amb tot, el problema passa per que el carnet té un preu excessiu, encara que es vagi primer en la classificació amb un equipàs de nassos. Per que la lliga és molt llarga.
En canvi, 16 euros són 16 euros i si a sobre hi vols anar amb algú, aquest algú no el motivarà pagar-se la seva entrada i hauràs de pagar 32 euros. I 32 euros són molts euros per poder veure un partit de 2aB.
La gent que compra una entrada no sol anar sola al camp, ja que no hi va habitualment i no sol tenir el seu grupet. S'ha de buscar algú i aixó costa molt.
Informacions que m'han arribat em diuen que excepte partits molt puntuals, rarament es fan 2.000€ de caixa. De fet, al camp hi solen haver entre 1500 i 2200 espectadors que són els socis de sempre i algú més.
QUE FARIA PERSONALMENT? Tal i com estan les coses treure una entrada sota algun lema estil 'podemos' que només permetés anar-hi als gols, a un preu molt popular. 3€? Ara que ve el bon temps i que moltes vegades els diumenges tarda són avorrits estic segur que molts s'hi apuntaríen. Ara be...
· En tots els bars i instalacions esportives de sabadell, barberà, castellar i algun poble més hi hauria d'haver cartells genèrics.
· S'ha de saber vendre be.
Que es guanya? Primer, mil persones més al camp. No és el mateix 2000 que 3500 i els jugadors ho noten. I més si tots els 'nous' van al gol atacant.
Moltes vegades s'ha dit que si els que venen en aquestes ocasions només critiquen... aquest any tenim molt millor equip i no l'explotem comercialment.
Mil entrades a 3€ són 3000€, més altres ingressos al bar.
I si l'equip tira amunt, seran moltes més entrades.
I es que fent promocions i coses hi ha una cosa demostrada: si anuncies un espectacle GRATIS no hi va ningú, peró si l'anuncies a un preu FORÇA ASSEQUIBLE, la gent hi va. Amb guardioles només en posaven els socis, amb entrades barates hi venia la mateixa gent i es deixava uns eurillos.
I amb el soci, com a tret diferencial, ha de tenir accès lliure al lateral. A més, seria una messura temporal i si a final de lliga hi han jornades decissives, el preu s'apuja a cotes normals.
Però jo, no decideixo...