Autor Tema: Votants nous per a les properes eleccions municipals  (Llegit 7659 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

antcarcer

• Visitant
Votants nous per a les properes eleccions municipals
« el: 03 de de 2009, 10:44:07 am »

Les properes eleccions municipals que, si no hi ha cap canvi, seran al 2011, comptaran amb uns 4.500 nous votants. Concretament es tracta de ciutadans d'origen colombià, peruà i argentí que resideixen a la ciutat, amb més de cinc anys de residència legal a l'Estat, que compten amb dret a residència permanent i que, a més, formin part del cens electoral. Aquesta és la primera mesura que arriba per a donar veu en la política a totes aquestes persones, malgrat que no podran ser candidats a ocupar un seient al Saló de Plens fins que no hagin obtingut la nacionalitat espanyola. Malgrat tot, aquests ciutadans representen una bossa de vots molt important que els partits hauran de tenir molt en compte a l'hora de preparar els seus programes per atendre totes aquestes necessitats. Tot plegat és fruit de l'acord al qual ha arribat el Govern de l'Estat amb aquests tres països sud-americans gràcies a que, aquests, contemplen la reciprocitat en les mateixes condicions pels ciutadans espanyols que resideixen en aquells països.

Des de SOS Racisme, la seva portaveu, Isabel Martínez considera que és un pas endavant per a la integració de les persones nouvingudes, tot i que ha remarcat que encara queda molt de camí per fer per totes les persones que s'han quedat al marge. Segons ha reflexionat Martínez, "¿què passa amb totes aquelles persones que provenen de països on no hi ha democràcia?", ja que mai no es podrà arribar amb un acord de reciprocitat si un país és governat per un dictador.

D'aquesta manera, el que seria just considera que passaria per que tots els immigrants que treballen i paguen impostos a l'Estat puguin votar. Martínez ha compartit taula de debat al programa A bona hora de RS94.6 amb d'altres persones nouvingudes, com el peruà Carlos Salazar, que considera que la nova normativa, tal i com està redactada, és la més adient perquè les persones que poden votar són aquelles que tenen "un compromís de futur amb el país". En aquest sentit, també consideren que seria bo poder votar a les eleccions autonòmiques i a les generals.

© Ràdio Sabadell 94.6. Prohibida la seva utilizació, reproducció o divulgació total o parcial sense esmentar-ne l'origen.

Ai ocellet ocellet, ara entenc la lletra petita si, de perquè aquest col lectiu ...

- Entren gratis en els autobusos Tus, amb el seu carnet.
- Preferència en entrar a treballar en les brigades de l'ajuntament.
- Preferència en guarderias gratuïts.
- Ajuts de les assistents socials de 400 € i després treballen cuidant ancians, buscat el treball per les mateixes assistens.

Podria seguir amb uns quants exemples més, però de moment ja està bé!!! El que fan alguns per un grapat de vots, despullar un sant per vestir a un altre.

Desconnectat DJ_Murci

• CE Foreros Arlekinats
  • President
  • *
  • Missatges: 5112
  • Gènere: Masculí
  • traaaaaanqui Murci !
Re: Votants nous per a les properes eleccions municipals
« Respondre #1 el: 03 de de 2009, 11:11:35 am »
pues yo no soy ni mucho menos racista, xenofobo, ni nada por el estilo, pero esto en un futuro podria ser que si hubiese un partido único llamado Partido Latino o algo así, ganaría de aqui a poco de calle las elecciones... las de cualquier ciudad y pronto muy pronto incluso las autonómicas y estatales como estas medidas salgan poquito a poco adelante...
CE Sabadell FC:  "Quelcom més que l'equip de la ciutat..."
Millor Enquesta Millor Firma

Desconnectat GUTI

• CE Foreros Arlekinats
  • Jugador Prof.
  • *
  • Missatges: 1104
  • @mikelsbd
« Respondre #2 el: 03 de de 2009, 11:22:51 am »

Al menos conseguiríamos mojitos gratis  y un sambódromo en el olimpia :cheer  :tongue3:
Forero Més Catxondo

Desconnectat Pedrito

• Grada Jove - L.F.A
  • Secretari Tècnic
  • *
  • Missatges: 3635
« Respondre #3 el: 03 de de 2009, 13:55:44 pm »
jo seré un d'aquests nous votats, ja que al 2011 faig els 18 anys, en febrer, osigui que podré votar per poquet.

Sots-Campions Torneig Interpenyes 2009 LCA!!!
Campions Torneig Interpenyes 2010 i 2011 LFA!!!

Desconnectat JMLL

• Entrenador
  • Missatges: 1889
« Respondre #4 el: 03 de de 2009, 13:59:48 pm »
pues yo no soy ni mucho menos racista, xenofobo, ni nada por el estilo, pero esto en un futuro podria ser que si hubiese un partido único llamado Partido Latino o algo así, ganaría de aqui a poco de calle las elecciones... las de cualquier ciudad y pronto muy pronto incluso las autonómicas y estatales como estas medidas salgan poquito a poco adelante...
Tens tota la raó. Pensa que fins i tot tenen ràdios llatines i canals de televisió també llatins aquí a l'Estat espanyol. És una vergonya! Ni que estiquessin al seu país...
''Tenía una casa en la costa, pero para llegar a ella había que pasar por un bar. Nunca llegué a ver el mar.'' (George Best)

antcarcer

• Visitant
« Respondre #5 el: 03 de de 2009, 14:42:12 pm »
jo seré un d'aquests nous votats, ja que al 2011 faig els 18 anys, en febrer, osigui que podré votar per poquet.

Si ets Colòmbia, Perú, equatorià o argentí, si que ets del grup!! i ala, ja pots anar a demanar, que tindràs les portes obertes.

Desconnectat Pedrito

• Grada Jove - L.F.A
  • Secretari Tècnic
  • *
  • Missatges: 3635
« Respondre #6 el: 03 de de 2009, 20:51:20 pm »
que jo sàpiga sóc nascut al Hospital de Sabadell, per tant, he nascut a la capital del Vallès Occidental i com a tal sóc Català i Español ;)

Sots-Campions Torneig Interpenyes 2009 LCA!!!
Campions Torneig Interpenyes 2010 i 2011 LFA!!!

antcarcer

• Visitant
« Respondre #7 el: 03 de de 2009, 22:08:31 pm »
 Buf Pedrito, doncs ara canvia el conte i molt!!! si que podràs anar a votar, però res de privilegis, i el que vulguis ser en la vida t'ho tindras que guanyar a pecho descubierto.

Desconnectat Sabadell Power

• Penya @rlekinats.com
  • Secretari Tècnic
  • *
  • Missatges: 3256
  • Som el 3er Club de Catalunya
    • Bultaco Racer
« Respondre #8 el: 03 de de 2009, 22:46:26 pm »
Sou una colla de liantes per no dir-vos racistes...  :exxxx

Les ajudes que comenteu, no les donen per l'origen de les persones si no per les condicions en que viuen...

El Pedrito, encara que sigui sabadellenc, catala i espanyol, com ell mateix diu, TAMBE tindra ajudes si resulta que compleix amb les condicions que demanen per a poder-ne gaudir i que suposo deuen ser viure al llindar de la probresa extrema o temes semblants que per sort no crec que compleixi.

I, que els beneficiats d'aquestes ajudes siguin immigrants, no us tindria de sorprendre gens ni mica... Nomes cal fer una mica de memoria... Aqui, a Catalunya, ja n'hem tingut varies d'onades d'immigracio als quals, per cert, ja en aquelles epoques, els hi van muntar barris sencers i van gaudir de les ajudes/facilitats de l'epoca. Ara, a l'igual que fa bastants anys, venen amb la maleta o amb el farsell i amb ganes d'obrir-se un futur que en el seu pais no tenen. L'unica diferencia entre abans i ara es que abans arribaven en tren o autobus i ara en pastera. La majoria d'aquells i un 99% dels seus fills, s'han integrat. La majoria d'aquests i el 99% dels seus fills, tambe ho faran... si els deixem.

Que entre els nouvinguts hi han delincuents? clar, com tambe n'hi van haver entre els 'vellsvinguts'...

Que portaran partits de fora i acabaran sent alcaldes o presidents? Que potser algu ho dubte? Pels catalans no es una experiencia nova... nomes cal mirar a l'ajuntament o a la Generalitat...  :ejem

Veig que tampoc us enrecordeu de molts familiars de moltes families, potser la vostra, que van ser immigrants a França, Suissa o Alemanya, per dir nomes alguns paisos, per buscar-se la vida... com ara. Suposo que alla tambe els hi van dir tot els que ara dieu vosaltres: que si son una colla de xoriços i delinquents, que ens pendran la feina, que xupen de totes les ajudes, que van al metge gratis... ah, i que segur que crearan un partit i ens acabaran manant. Quina poca memoria quan voleu...

En definitiva, deixeu d'explicar mitges-veritats o, en tot cas, expliqueu-la tota i no nomes el troçet que us interessa

:exxxx
Sabadell, capital del Vallès Occidental.
Visca Catalunya Independent.

Forero NO OFICIAL des del Març 2005

Desconnectat FerniSBD

• Mecenes 2011
  • Secretari Tècnic
  • *
  • Missatges: 3400
« Respondre #9 el: 03 de de 2009, 22:46:54 pm »
Aquest és un dels motius pel qual el dia de demà abandonaré aquesta ciutat amb molt de gust... :wink2:
Quedant-me aquí potser encara hauria de veure com tiren a terra l'Esglèsia de la Puríssima Concepció i m'hi planten una mesquita....  :wall:
« Darrera modificació: 03 de de 2009, 22:51:51 pm per FerniSBD »

antcarcer

• Visitant
« Respondre #10 el: 04 de de 2009, 10:34:18 am »
 Estàs molt equivocat power, em fa gràcia que quan dius alguna cosa de segons quins col lectiu ja ets racista, i va a ser que no, els racistes són la majoria d'ells,  jo no em referia ni a negres ni a de les pasteres.
El Pedrito si té cognom espanyol i s'apunta a un curs en el vapor Llonch, matemàtiques ho posen al final de la llista, i ho cridaran si altres prioritats fallen, a no ser que es digui Pedro Alfonso Augusto.

No se de  quin barri ets, però sembla que surtis poc al carrer. normalment quan un se'n va fora intenta adaptar-se a tot el sistema, com molts dels nostres pares o avis, i dels que s'han anat fora, com uns tios meus que estan en Canada, i des del primer dia han intentat ser un més de ells, i ho sé perquè he estat i l'he vist, i fins ahi puedo leer, de moment.

Aquest és un dels motius pel qual el dia de demà abandonaré aquesta ciutat amb molt de gust... :wink2:
Quedant-me aquí potser encara hauria de veure com tiren a terra l'Esglèsia de la Puríssima Concepció i m'hi planten una mesquita....  :wall:

Que enveja sana Ferni, et felicito.  :clap
« Darrera modificació: 04 de de 2009, 10:38:48 am per antcarcer »

Desconnectat MAYOLETE

• Jugador Prof.
  • Missatges: 893
« Respondre #11 el: 04 de de 2009, 13:09:41 pm »
És totalment lògic que fotin cadenes latines pel fet que poden tenir audiència ja que en són molts. Pq caram funciona una FERIA D'ABRIL a Catalunya, realment que hi pinta?¿?¿? Doncs pinta molt ja que molts avui en dia catalans provenen del sud d'Espanya. A mesura que el nombre d'extrangers sudamericans augmentés ( crec que no només no avançarà sinó que retrocedirà per motius econòmics ), pasaria el mateix fenòmen. És el que hi ha... agradi o no.
The pride of Catalunya

Desconnectat INIESTA

• Grada Jove - L.F.A
  • Entrenador
  • *
  • Missatges: 2228
  • HONOR,ORGULL,PASSIÓ, DEFENSAR AQUEST ESCUT A MORT
    • www.lfasabadell.com
« Respondre #12 el: 04 de de 2009, 14:08:48 pm »
Doncs a mi no m'agrada gens, sóc vastant xenofob, a qui no li agradi ho sento per ell. I com ja vaig dir fa temps en un altre post, ho torno a repetir, crec que no es pot comparar ni de lluny, la immigració nacional, amb la immigració extrangera.
HONOR AL CENTRE D'ESPORTS SABADELL

HASTA LA MUERTE Y SUS CENIZAS,CENTRE D'ESPORTS SABADELL

antcarcer

• Visitant
« Respondre #13 el: 04 de de 2009, 14:53:25 pm »
Doncs a mi no m'agrada gens, sóc vastant xenofob, a qui no li agradi ho sento per ell. I com ja vaig dir fa temps en un altre post, ho torno a repetir, crec que no es pot comparar ni de lluny, la immigració nacional, amb la immigració extrangera.

Amic meu, parles massa clar, i tal com està la cosa és perillós!!! És dient les coses que veus amb els teus propis ulls en el dia a dia, i se't tiren a la jugular.

Desconnectat MAYOLETE

• Jugador Prof.
  • Missatges: 893
« Respondre #14 el: 04 de de 2009, 15:21:13 pm »
Doncs per mi és el mateix fotrem una FERIA D'ABRIL que una MESQUITA. M'agrada¿? ... NO, però bé que ho respecto ja que són una part molt representativa de la nostra societat. Segurament si jo em trobés emigrant a qualsevol lloc em una situació semblant a la seva, sería el primer en organitzar esdeveniments pels emigrants com jo.
The pride of Catalunya

Desconnectat JMLL

• Entrenador
  • Missatges: 1889
« Respondre #15 el: 04 de de 2009, 17:25:21 pm »
Doncs per mi és el mateix fotrem una FERIA D'ABRIL que una MESQUITA. M'agrada¿? ... NO, però bé que ho respecto ja que són una part molt representativa de la nostra societat. Segurament si jo em trobés emigrant a qualsevol lloc em una situació semblant a la seva, sería el primer en organitzar esdeveniments pels emigrants com jo.
Un immigrant no integrat jo no el considero part de la nostra societat, sinó de la seva transportada aquí. I el perill del futur és que la immigarció acabi per destruïr les cultures autòctones, però no per que siguin àrabs, ni llatins, ni res d'això, sinó perquè no s'integren.
''Tenía una casa en la costa, pero para llegar a ella había que pasar por un bar. Nunca llegué a ver el mar.'' (George Best)

Desconnectat Sabadell Power

• Penya @rlekinats.com
  • Secretari Tècnic
  • *
  • Missatges: 3256
  • Som el 3er Club de Catalunya
    • Bultaco Racer
« Respondre #16 el: 04 de de 2009, 22:53:08 pm »
Estàs molt equivocat power, em fa gràcia que quan dius alguna cosa de segons quins col lectiu ja ets racista, i va a ser que no, els racistes són la majoria d'ells,  jo no em referia ni a negres ni a de les pasteres.
El Pedrito si té cognom espanyol i s'apunta a un curs en el vapor Llonch, matemàtiques ho posen al final de la llista, i ho cridaran si altres prioritats fallen, a no ser que es digui Pedro Alfonso Augusto.

No se de  quin barri ets, però sembla que surtis poc al carrer. normalment quan un se'n va fora intenta adaptar-se a tot el sistema, com molts dels nostres pares o avis, i dels que s'han anat fora, com uns tios meus que estan en Canada, i des del primer dia han intentat ser un més de ells, i ho sé perquè he estat i l'he vist, i fins ahi puedo leer, de moment.

Racistes tambe poden ser aquells qui sistematicament diuen mentides a fi de perjudicar altres raçes o cultures... i no necessariament han de ser paios de color vinguts amb pastera.

El Pedrito -perdona company per utilitzar de nou el teu nick en aquests ejemples-, si te cognom catala o espanyol i s'apunta a un curs al vapor llonch, i resulta que esta en l'atur o que te una familia desestructurada o que guanya menys de x euros a l'any, per suposar alguns exemples, TAMBE el fotaran en els primers llocs de la llista... o no company??

Soc del barri covadonga de tota la vida i mes recentment de sol i padris... i? No tinc la sort de treballar des de casa i cada dia surto al carrer... a mes et dire que agafo cada dia la renfe per anar al barri maritim... i?

Que els teus familiars s'han adaptat alla on van anar a treballar? doncs tindria de ser lo mes logic i els felicito. Jo tambe intentaria integrar-me el mes rapidament possible alla on tingues d'anar a buscar-me la vida... pero no em negaras, company, que alguns que van venir en primeres oleadas i que porten 40 o 50 anys aqui, encara no s'han volgut adaptar... i crec que ningu els ha fet fora per voler mantenir al 100x100 les seves arrels i criticar a saco tot el que faci tufillo a catala.

Potser ets tu el que no surt gaire al carrer, eh? A mi m'han despatxat arabs, sudamericans, asiatic o de tius de color i ho han fet en catala, cosa que no han volgut fotre altres que porten mes de 50 anys visquent aqui... Si sortissis mes al carrer tambe veuries inmigrants que es foten un fart de pencar que ni tu ni jo ens acabariem en 3 dies... i si sortissis mes al carrer tambe veuries que la majoria de fills d'aquesta gent nouvinguda i que ja porten un cert temps aqui, parlen un catala collonut que possiblement es millor que el teu o el meu...

Els problemes que ara prediqueu als quatre vents, ja van passar aqui fa bastants anys: delinquencia, mala educacio, falta de respecte, festes 'extranyes', aventatges socials, 'lobbyes' mediatics... tindrieu de recordar o documentar-vos una mica.

Lo bo del cas, es que els antics 'kinkis' ja son ara pares o avis, han de pagar una hipoteca com la majoria de mortals, han volgut tenir un cotxe i s'han adaptat o integrat en la majoria de casos... amb temps i paciencia...

Temps i paciencia que ara no voleu donar a una altre onada d'immigracio? Pq tenen el color de la pell diferent? Pq no son cristians? Pq venen d'un altre continent? Ho sento i perdona que insisteixi -sera per les meves arrels manyes-, pero aixo que feu malintencionadament te un nom i el sap tothom.

Salut!  :beer2
Sabadell, capital del Vallès Occidental.
Visca Catalunya Independent.

Forero NO OFICIAL des del Març 2005

Desconnectat birrero

• Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
  • Missatges: 12528
  • Twitter: @JordiRomagosa
    • www.wssbarcelona.com
« Respondre #17 el: 04 de de 2009, 23:02:40 pm »
No es pot generalitzar mai. Precisament, a mi, no m'agraden gaire molts dels canvis que hi han en la societat actual, però és el que hi ha.

La comparació, és perfecte. És el mateix les celebracions als centres regionals, que la festa del xai musulmana en una reunió d'amics/família. Mentre ens respectem les costums els uns als altres, no hi haurà problema. El problema, és que entre els uns i els altres (i també els d'aquí), a vegades ens entestem en fer passar per l'aro als demés o algú no li surt en gana integrar-se.
Ara a @wssbarcelona fent créixer el futbol femení.

Soc birrerooooo, i vinc al camp amb una Moritz fresqueta, soc birrerooooo, abans del partit em foto una estrelleta, soc birrerooooo, a mitja part no bec aigua per cervesa...

antcarcer

• Visitant
« Respondre #18 el: 04 de de 2009, 23:21:27 pm »
No hi ha més cec que el que no vol veure, però fins que no li toca a un .. després ja canvia el conte.

Bona nit  :ok

Desconnectat FerniSBD

• Mecenes 2011
  • Secretari Tècnic
  • *
  • Missatges: 3400
« Respondre #19 el: 04 de de 2009, 23:33:23 pm »
I perquè fa 40 anys vam tenir una onada d'immigrants provinents d'arreu d'Espanya ara em d'obrir les portes a tot el món independentment de la seva legalitat? Jo per aquí no hi passo.
Potser d'aquí uns quants anys i si mai arrivo a tenir una empresa veuré els beneficis que comporta la contractació de mà d'obra barata, però ara mateix i com a jove de 24 anys la única cosa que he vist és molta més inseguretat ciutadana, ( i ara fins i tot estant a casa teva, vease immigrants d'Europa de l'Est que es dediquen a asaltar vivendes...), un augment important de delinqüència (robatoris, assessinats, maltractaments, violacions..), arrivada de noves malalties o infeccions en el nostre país (últimament es parla bastant de la "tuberculosi"), saturació total de recursos pel que fa a la Seguretat Social, ja sigui ambulatoris, hospitals, centres sanitaris... ja només i trobem majoritàriament aglomeracions d'immigrants, augment de dificultat a la hora de trobar feina i com a conseqüència augment de l'atur, major dificultat per a la joventut a la hora d'adquirir una vivenda i ajudes, etc...etc.. etc...

Ja us dic que cadascú té la experiència que té, pero vaja que jo sóc dels que penso que s'hauria de controlar molt més a qui es deixa hi qui no es deixa entrar al país, sinó el dia de demà això serà can pixa rellisca. I sobre això de si poden votar els immigrants jo no diré ni que sí ni que no, simplement considero que un immigrant pot votar sempre i quan porti un mínim de 10-15 anys visquent aquí.
No es pot deixar votar tan ràpidament a gent provinent de paisos amb polítiques antidemocràtiques i cultures tan diferents.
Del contrari que deixin votar als nens de 7 anys nascuts aquí també, que de ben segur que estaran més informats que no pas alguns immigrants.

Una dada,  actualment una de cada 3 persones que estan a la pressó són immigrants. De cara als propers anys es calcula que la meitat de pressoners seran immigrants... amb això crec q ho dic tot.