Mira-t´ho fredament, amic Adry....
No et cansa veure sempre els mateixos equips visitants?. Crec que em diràs que sí, igual que els passa a molts afeccionats de Primera i Segona A. Fixa´t d´entrada, la molta major mobilitat entre categories que tindrien els equips. Encara que sigui poca cosa, per mi és un cert alicient veure un equip que no hagi vist mai o que faci molt temps que no vec.
En aquest cas, penso que tampoc s´ha de tractar un descens com a "ruina", perquè també hi ha moltes més opcions de retorn a la categoria. El que, per a mí, és injust és que p.e. un Terrassa o Ciudad de Murcia puguin estar 10 temporades a Segona A, només quedant al lloc 16è. cada any i una Gramanet ,C.Leonesa,
Baracaldo o Hércules, hagin jugat mitja dotzena de "play-off" i els hagin perdut tots, en alguns cassos havent quedat primers de grup. En el cas que plantejo, a Segona B hi hauria 16 equips amb possibilitats reals i tangibles d´ascens i 32 (amb 8 grup) a Tercera. D´aquesta manera, la Segona B i Tercera seguirien éssent "pous", pero bastant menys.
Em comentes el cas de quant a Primera es jugava la Promoció. Si que és veritat que hi havia 4 equips en perill (només un més que ara), pero això va permetre que arribessin a Primera equips com Villarreal, Extremadura i Albacete que no hi havien estat mai. Penso, personalment, que això fa el fútbol més bonic. I recorda també (perquè et conec i sé que ets una persona extraordinariament documentada en quant a dades), que gràcies a una reducció de grups a Segona B (83-84), el nostre Sabadell va aconseguir un ascens a Segona A, rubricat en la memorable tarde de Binéfar, i podriem parlar de molts exemples més nostres i d´altres equips.
Jo crec, Adry, que si no això, alguna cosa s´haurà de fer, perquè tenim dret a progressar esportivament a base de treballar amb criteri i dedicació. Si se´ns exigeix de ser un equip "genial" (i això és el que ens exigeix l´actual sistema de ascensos), la veritat és que ens compliquen bastant els nostres objectius com a club.