Hui, escoltant la ràdio al migdia, en els esports de ràdio Sabadell, he sentit unes dures declaracions en boca del senyor Soteras, sobre unes paraules que ahir un ex-directiu va pronunciar al programa l’Arlequinat de Canal Català.
No vaig poder ahir vore el programa, ja que estava a mon poble, i evidentment no sé lo que va dir este home, i tampoc se m’ha quedat el nom del exdirectiu que ahir va xerrar, un tal xavi, me pareix, però m’ha semblat unes paraules molt dures, algo así com ‘les rates son les primeres que s’en van d’un barco que s’enfonsa’. Home, dies lo que dies este home ahir davant Sergi Garcès, me sembla que el fons és molt correcte, però que les formes o les paraules emprades no son les més adeqüades.
Per lo que ha dit el senyor Soteras, també, és que la solució del club era pujar a segona ‘A’. Que este club tenia estructura, actualment. Açò, ja me sembla més agosarat, per la seua part. És una afirmació que m’hagués agradat, esta si, que la fes més profunda. Crec que s’ha embalat massa en el primer tema, el que pertany a les baralles habituals entre famílies i ex-directives del club, i ha deixat molt enlaire la segona part, esta que me fa rumiar i molt de que passarà si se puja.
Se podran pagar los 700.€ que se suposa que se deuen encara? L’ajuntament voldrà pagar totes les reformes que calen al camp per a poder jugar-hi partits de lfp? Sap el president que si pugem a la segona A se deixarà d’ingressar la subvenció de l’ajuntament? Sap que se haurà de pagar casi el triple en desplaçaments? I el fitxes i sous de jugadors? Sap que s’haurà de fer, segons els meus càlculs, una ampliació de capital? L’assumiran els actuals accionistes? Podrà el soci de a peu comprar accions per a que el club no caigui en mans ajenes? Tindrem molts més patrocinadors, segur, però aixugaran totes les deutes que tenim i que adquirirem?
I si se baixa la primera temporà, tenint una plantilla com l’actual? Miel sobre ojuelas. L’ajuntament s’estalviaria reformes de camp, les deutes, segurament estarien pagades amb diners de patrocinadors, l’ampliació de capital s’hauria abortat per falta d’èxit i mos quedaríem possiblement a deute zero. Saneats.
I si se segueix a segona ‘A’ desprès? Ací s’obren les meues pors. Totes les meues preguntes tindrien resposta, i potser no son les millors per a el nostre club. Si pugem, s’ha d’aconseguir implicar més gent de la ciutat amb el club, aconseguir que amplii la seua massa accionarial i social, i tenir més idees que les que s’estan tenint en temes de màrqueting, merxandatge i publicitat.
Que potser els de la Cultural mos fot les ilusions enlaire la primera ronda, però és que m’han entrat estos dubtes, mira.
El primer de tot es que si pugem, canvien les despesses peró també canvien els ingressos.
A 2aA, crec que amb 5 milions de pressupost es poden fer moltes coses. Avantatges...?
· Tenim només 0,7 milions de deute, davant de clubs que en ténen 10, 20 i fins a 48 milions de deute.
· Tindrem els ingressos per quinieles.
· Tindrem els ingressos per tv.
· Despertarem una massa social adormida i segurament superarem els 3500 socis, a més, pagant un preu superior a l'actual.
· Les nostres guixetes vendran moltes més entrades, a preus força més alts.
· A més, ens visitarán equips molt més atractius.
· La mitjana a l'estadi serà de 7000 espectadors, amb partits que es superaran els 12000.
· Tindrem tots els cartells publicitaris venuts.
· L'Ajuntament ens donarà més pasta segur.
· Caixa i BS probablement ens facin una miqueta més de cas.
· Si l'equip no va malament, a sobre tot serà una bassa d'oli.
· Imagina què ens aportarà la massa social un altre cop força il·lusionada, sumant-hi els que ténen pasta i contactes de Sabadell.
· Millor patrocini
· Etc...
Tindrem un any per adequar l'estadi a les normes lfp. A més, el deute actual ens suposa haver de pagar avui només 1000 euros mensuals en interessos. Entre tots els socis mirarem de comprar les noves accions de l'ampliació de capital. I per la resta ja trobarem solucions.
ARA BÉ, la directiva que hi hagi s'haurà de fotre les piles i treballar de valent. Tindran molta feina i és francament difícil fer-la tota molt bé.
I SOBRETOT, el projecte funcionarà si es fa un equip i aquest corre per mitja taula, sense gaires perills.
I si tenim la potra de pujar, i que amb un pressupost ajustadet ens surti un equip curiós que encara que no pugi a 1a estigui amunt, ja no vull saber l'ambient a l'estadi.
Peró avui, el problema és mirar d'ascendir... que ja ens toca!
Ens toca per que EL FÚTBOL TÉ UN DEUTE HISTÒRIC AMB EL SABADELL: ens van descendir fa 16 anys administrativament per deutes, quan avui hi han uns deutes que fan vergonya i no es descendeix a ningú.