Una petita anécdota que m'ha passat aquest matí just a la rambla de Sabadell. No és que sigui res fora de lo normal pero m'ha fet bastanta gracia.
Resulta ser que estava mirant l'aparador de Radio Grau amb el meu pare i s'ens acosta una noia amb cara de ser d'Europa de l'Est i sense dir-nos res ens dona un full en el qual es recollien firmes per a una Associació de Sords Muds. Nosaltres abans que res llegim el motiu de la recollida de firmes i ens dispossem a firmar (jo en aquests casos sempre foto un gargot i el meu pare tb, la firma no es pot donar a qualsevol persona...), junt a la casella de la firma s'havia de possar la població i codi postal q en aquest cas si que ho hem possat correctament.
Ara bé lo bo, a la casella final havies de possar un import monetari el qual estaves dispossat a donar i llavors a vingut quan hem dit que no duiem res en efectiu, que estavem comprant amb tarja (jo duia un bitllet de 20 € pero evidentment no donaré 20 € al primer que passa pel carrer). Llavors aquesta supossada sord-muda que minuts abans teóricament no podia parlar i carinyosament ens tocava la mà demanant q firméssim a començat a dir-nos parant la mà PORFAVOR PORFAVOR ! i literalment m'ha dit "AQUÍ CERCA HAY BANCO" per tal de que anés a treure diners.
El meu pare que és un home de recursos li a dit que quan tornéssim a pujar amunt ja tindríem diners en efectiu i li donaríem alguna cosa i ella ja sabedora que no ho faríem i amb bastanta cara e mala llet ens a dit:"QUIERO VER LA FIRMA" dic que què? Diu "QUIERO VER LA FIRMA DEL CARNET" com donant a entrendre q volia veure si la firma era auténtica, realment alucinant tot plegat, nosaltres ja de males maneres i per treurens-la de sobre li hem dit que no duiem cap carnet i em marxat.
Realment sorprenent tot plegat i realment curiós q les donacions de les 4 persones anteriors a mi fossin de 10 a 30 €, q generosa és la gent de Sabadell i q curiós que tothom faci la mateixa lletra ja q la casella dels imports estava escrita tota amb la mateixa lletra.
Minuts després m'he revisat de dalt a baix que portés totes les meves coses i q no ens haguessin pres res i aquesta simpàtica extrangera a desaparegut de la zona com si d'un fantasma es tractés.
Les preguntes que em faig són: que hauria passat si li ensenyo el meu carnet o la meva tarja per tal q vegi la firma, se l'emporta i surt corrents, me la intercanvia sense jo donar-me'n compte.... quines eren les intencions reals d'aquesta persona?
CONCLUSIÓ: no firmo mai més res a ningú ni amb firma vertadera ni falsa, hi ha massa gent q s'aprofita de les penes dels demés i de la bona fe per tal d'aconseguir diners.
Un cas similar aquest va ser un dia quan al meu treball van aparèixer dos senyors també d'una associació de sords-muds i fent veure que no podien parlar van demanar-nos caritat i sorprenentment al sortir de la botiga els vam veure als 2 xerrant i rient tranquil·lament. Molt desgraciat suelto hi ha pel carrer, llàstima que per culpa d'aquesta gent llavors el dia que es faci una recolecta real per a sords-muds ningú es creurà res.