Companys, ja ho vam comentar en aquest mateix fòrum ara fara unes setmanes. L'ascens del CE Sabadell FC a Segona Divisió A només seria possible si es donaven dues circumstàncies:
a) Que l'equip continués amb la dinàmica guanyadora que portava
b) Que la Realísima Federación Española de Futbol ens deixés pujar.
No cal que us digui, quina de les dues no s'ha acabat donant, com de fet, era d'esperar. No hi donem més voltes, algú o quelcom en aquest club no agrada a Madrid, i encara tinc la sensació de que estem pagant mot car el passat més proper, la sombra del qual sembla mot i molt allargada. L'actuació arbitral d'ahir és de jutjat de guàrdia, premeditada, calculada, i amb un objectiu molt clar: Ha de passar l'Irún. A aquesta gent ja els van afaitar arbitralment amb el Cádiz, i sembla que els debien una. Constatar doncs, que a nivell Federatiu continuem essent un zero a l'esquerra, i les 14 temporades que ens hem passat a primera, i més de 100 anys d'història no mereixen cap mena de consideració ni de respecte per aquesta gent. La setmana que bé, si de cas, inaugurem un altre camp de gespa artifical i tornem a convidar aquest elenco de directius federatius a casa nostra, els regalem una samarreta i els obrim les portes del nostre estadi perquè ens portin algún partidet de la sub-(el que volgueu), i així ens tornin a veure la cara una miqueta més... Si fossim un país seriós, i tinguessim comitès de competició dignes i no corruptes com els d'enguany, aquest seria un partit per ser revisat i fins i tot, repetit. Així mateix, qui em diu a mi que de la mateixa manera que es van intentar comprar jugadors nostres des d'Irún, no s'ha empapelat també al "señor colegiado"? En fi, per desgràcia, mai ho sabrem.
Ara bé, tampoc ens portem a engany. Tot i reconéixer el que ahir va succeïr a Irún, no puc deixar de pensar que un cop més, hem pecat tots plegats de "pardillos". Ja ens van afaitar contra el Burgos, i no podíem ser tan il.lusos com per pensar que a Irún ens trobaríem amb un àrbitre valent, o simplement neutral. El nostre gran error o pecat, fou fallar les 300 ocasions que vam tenir a la Nova Creu Alta -amb penal inclós-. A aquestes alçades no pots perdonar, i nosaltres vam semblar Déu nostre senyor. També considero que vam llançar la primera part aquí a Sabadell, a les escombreries. Jugant a casa no pots esperar a atacar com cal fins a la segona part, i passar-te tota la primera atacant amb un sol tio -Joel- i fent una pressió nul.la a la defensa contrària. Estic d'acord amb aquells que diuen que aquesta gent d'Irún van tenir molíssima sort a Sabadell, però no ens enganyem ells van marcar i nosaltres no, així de clar. D'altra banda, tampoc ens enganyem, l'àrbitre que va pitar el partit d'anada aquí a Sabadell, va deixar l'Irún amb 10, i crec que és de justícia reconéixer que ni de lluny aquella jugada era expulsió. Contra un home menys, un cop més i ja en van... No vam saber fer la nostra feina.
En fi, entenc perfectament la frustració que tots plegats tenim a sobre en aquests moments, però la mateixa energia que estem dedicant a posar de volta i mitja tot el que es mou, a partir de dilluns l'hem d'utilizar per començar com abans millor a construir un nou projecte engrescador i que continui enganxat a aquesta ciutat. Començem per fitxar un secretari tècnic amb cara i ulls, que a hores d'ara em sembla que encara no tenim, que treballi pel club i ens conformi una plantilla en la que hi ha d'haver canvis, més inclús dels que alguns voldrien. Necessitem una plantilla més àmplia, doncs peces claus d'aquest equip ja no podien amb le botes. Joel, Roberto Morales, Juvenal, Axel necessiten recanvis, i sobretot, no ens enganyem, necessitem homes gol, que marquin la diferència a dalt. Al Joel jo el tinc molt ben considerat, però golets ben poquets. Entre ell i Javi Rodríguez han marcat menys gols que qualsevol dels davanters centres de molts dels equips que han fet play-off. Hem acabat la temporada amb Jaume de lateral dret -Campos és una nul.litat absoluta-, i amb Raúl Pradas -ex Segona Regional- de titular indiscutible. Vagi per endavant, que són dos jugadors que ho han donat tot i que tenen el meu total reconeixement, però el que diem, cal un secretari tècnic que ens fitxi homes dels que Jaume i Pradas en siguin complements. En fi, temps hi haurà per parlar-ne, però crec que ens equivocaríem si per raons sentimentals comencessim ara a renovar a tort i a dret.
Ànims a tothom, que ens espera un estiu llarguet.
ARA MES QUE MAI, VISCA EL CE SABADELL FC I LA SEVA AFICIO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!