aqui podeis leer bien detalladamente como fue la Assemblea
L'actualitat esportiva i l'econòmica marquen l'Assemblea Informativa als socis del Centre d'Esports
Adrián Arroyo / La junta directiva del Centre d'Esports Sabadell ha aprofitat l'Assemblea Informativa d'aquest vespre a l'Auditori de Caixa Sabadell per posar al dia als socis de l'entitat en els diferents àmbits que afecten al club. Des del futbol base fins l'àrea jurídica passant per molts d'altres aspectes, els diferents membres de la directiva arlequinada (encapçalats pel president Joan Soteras) han repassat totes les àrees de treball de l'entitat davant una cinquantena de socis i simpatitzants. Tot i això, un any més els temes estrella de la reunió han tornat a ser els referents al màrqueting i l'economia del Centre d'Esports i, sobretot, a l'actualitat purament esportiva del primer equip arlequinat.
Nou organigrama
Una Assemblea que ha començat amb l'explicació per part de Francesc Font del nou organigrama de la junta directiva 2009-10. Entre les principals novetats es troba la creació d'una nova àrea de vendes i creixement, situada a cavall entre l'àrea social i la de màrqueting, i amb la qual es pretén "promocionar molt més l'entitat, perquè així se'n parli més del Sabadell i aconseguir, de pas, més publicitat".
Dèficit
El següent punt de l'Assemblea ha estat el del repàs a l'àrea econòmica, a càrrec del vicepresident d'aquest sector de la directiva Miquel Sellarès. El directiu arlequinat ha fet balanç explicant amb transparència els ingressos i les despeses detallades de la campanya 2008-09. Una temporada que el Sabadell ha tancat amb un petit dèficit d'uns 100.000 euros. Tot i tenir més ingressos de l'esperat en termes com les guixetes gràcies a la bona temporada feta pels de Ramon Moya, d'altres àmbits del pressupost inicial com els sponsors o la televisió han fet que es produís aquesta petita diferència. A més, i en aquest mateix sentit, s'ha fet oficial la xifra del nou pressupost, una mica més curt que el de la passada temporada i que rondarà els 1.340.000 euros.
Novetats al màrqueting
Després de Sellarès el torn de paraula ha estat per Pau Monràs, membre de l'àrea de màrqueting que ha explicat les novetats d'aquest departament i també la seva forma de treballar. Les principals variacions són la creació d'una botiga on-line en les properes setmanes per satisfer així la demanda de productes oficials de l'entitat des de fora de la ciutat (s'inclou també en aquest apartat una opció per fer-se soci a través de la web) i també l'acord al qual el Centre d'Esports ha arribat amb Bardet i que permetrà fer un autocar d'aficionats per cada partit que el Sabadell jugui fora, tot i que aquest no s'ompli del tot. A més, també s'han repassat campanyes com la de Voluntaris, el nom a la samarreta (amb un total similar al de l'any passat) o els establiments col·laboradors (dels quals un 95% de la temporada passada han renovat, encara que es busquen també en barris de la ciutat on no està tenint gaire resposta). Per últim, l'àrea de màrqueting també ha parlat de la presència del Sabadell a Internet, amb l'augment de visites al web oficial coincidint amb els partits del play-off, o la creació d'altres espais en plataformes com Twitter o Facebook; i ha destacat també les novetats que ha tingut l'equip en les seves equipacions, com la data de fundació sota l'escut, les banderes de Sabadell i Catalunya al clatell o la tercera equipació en honor a l'Atlètic Sabadell.
Quatre ascensos
Josep López Oliver ha estat l'encarregat de parlar sobre l'àrea jurídica (de la qual ha destacat, sobretot, el seu bon funcionament) i les activitats de l'àrea social com els partidets del descans, les visites al Taulí, les reunions amb les penyes o la creació de l'Agrupació de veterans. El penúltim punt de l'exposició ha estat el referent al Futbol Base arlequinat, on Pere Llonch ha remarcat per sobre de tot que quatre equips han aconseguit pujar de categoria i sis més s'han quedat a les portes, a més de l'estrena d'Olímpia. Per aquesta temporada, a part de la creació de l'Àrea Social dins l'estructura del Futbol Base "per així estar més a prop dels jugadors i mimar-los perquè puguin arribar al primer equip com ha fet Jordi Sánchez", el Sabadell tindrà gairebé 500 joves futbolistes repartits en 23 equips masculins i 5 femenins. També es mantè l'acord de col·laboració amb el San Cristóbal, on sense anar més lluny jugaven cedits la passada temporada Chapi Arnau i Jesús Milán, i també aquesta fòrmula de cessions que portaran a un nou jugador que acaba de sortir del Mercantil, com és el cas de Marc Bonamich, a jugar cedit al Vilanova de Tercera Divisió però essent jugador arlequinat. Tot plegat dins de tres grans objectius marcats per aquest any a la pedrera arlequinada: "guanyar en qualitat dels entrenadors, guanyar en nivell competitiu i pujar més categories".
Matèria esportiva
La directiva arlequinada ha tancat aquesta Assemblea amb el tema estrella de cada any: la vessant esportiva. Joan Soteras ha parlat de les baixes i altes d'aquesta temporada i també ha fet balanç de la passada campanya: "Va ser una bona temporada. No vull parlar del tema perquè tots sabem per què no vam pujar, però crec que si ens haguessin deixat passar després de guanyar al Real Unión a la tercera ronda haguèssim eliminat al Jaén i ara estaríem més feliços". Sobre els objectius d'aquest any el president arlequinat ha dit que "no es pot prometre l'ascens" i també que "les passarem magres abans d'arribar al desembre, com cada any amb Moya, però a partir d'aquí anirem a més i fins i tot tenim jugadors per fer millor futbol que l'any passat".
Precs i preguntes
Per últim, el soci ha tancat l'Assemblea amb el torn de precs i preguntes. En aquests últims minuts els aficionats han agraït a la directiva la bona tasca que estan fent al capdavant del club i també han traslladat la seva preocupació pels arbitratges que està rebent l'equip. A més, el possible fitxatge per substituir la fitxa del lesionat Raúl Pradas també ha estat tema de conversa. Soteras ha assegurat que "s'estan mirant coses, però no es pot anar ràpid per no equivocar-nos. Alguna cosa segur que vindrà, i a partir del partit contra el Badalona anirem més per feina". També s'ha preguntat quan es posaran a la venda les noves samarretes. En aquest punt Monràs ha assegurat que "aquesta propera setmana ja estaran a la venda, i en les properes es podrà decidir si es vol amb publicitat o no d'ExcaVallès".
El canvi d'himne i el deute històric també ha generat debat. En aquest últim cas, el Sabadell acumula 634.000 euros de deute entre LFP i Hisenda, encara que en cas d'un hipotètic ascens la Lliga de Futbol Professional treuria aquesta quantitat de la part que ingressaria l'equip. Per acabar, Soteras ha assegurat que "aquest any les entrades no baixaran en cap partit dels 15 euros", encara que es farà un preu especial pels pares dels jugadors del futbol base el proper 8 de novembre pel matí, quan es durà a terme la presentació de tots els equips a la prèvia del Sabadell-Mallorca B. També ha fixat en 18 euros el preu pel derbi a la Nova Creu Alta. Un punt en el qual fins i tot Soteras ha fet comèdia sobre l'actual situació esportiva del Terrassa. Una Assemblea, per tant, que s'ha dut a terme en un clima distès, sense cap mena de problemes i que s'ha tancat amb un 'Visca el Sabadell' general i un aplaudiment dels assistents.
© Ràdio Sabadell 94.6. Prohibida la seva utilizació, reproducció o divulgació total o parcial sense esmentar-ne l'origen.