Segons la meva opinió, surt o no surt a compte segons com estiguis tractat al Règim General.... si les condicions de treball i els projecte global que se t´ofereix en una feina "per compte de tercers" és atractiu, en aquest casés millor anar a assegurar.... si aquest perfil no es troba, en aqesta situació podem dir que el mercat empeny a treballador a fer-se autònom....
Aventatges de l´autònom; llibertat de decissió, organització horària, absència de presió jeràrquica.... bé, em remeto al que he dit abans; es tracta de veure si en el Règim General téns molt, poc o gens d´això. Depèn de cada cas i també una mica del caràcter de la persona, no oblidem que cada persona és un món.
Desaventatges de l´autònom; òbviament en èpoques de crisi, la sensació de dificultat de moviments i desprotecció es veu molt accentuada. L´accés al finançament bancari també és més precari. Hem d´afegir també la relació més negativa entre cotitzacions i prestacions rebudes que existeix en el RETA en comparació al RGSS. Un autònom que p.e. facturi 2.000 Euros, s´està deixant 1/8 part dels seus ingressos, un treballador en el Règim General, el 6,35%....
Una mesura interessant i que proporcionaria ingressos "raonables" a l´Administració Pública seria que els treballadors inscrits al Règim General, puguessin desenvolupar si així ho desitjen, activitats més o menys ocasionals, sense haver de cotitzar a la Seguretat Social les dues assegurances a la vegada (evidentment sí tributar per IVA i IRPF).
A nivell personal, em considero de temperament tirant a autònom, però avui per avui, em surt més a compte estar dintre del Règim General, en funció de lo exposat en el 1er. paràgraf i tots aquests condicionants. Per tant, m´inclino per la 3ª opció....