No cal que sigui per això.
Per a poder conservar la seva pròpia llengua, per exemple... Les empreses també estarien obligades a etiquetar en català els productes, a l'igual que hi ha la obligació de que estiguin etiquetades en castellà per a poder vendre en tot l'estat espanyol.
Per a reinvertir els nostres propis impostos en llocs més propers i que ho aprofitem millor nosaltres mateixos, per exemple.
Jo per exemple, soc independentista, però no soc nacionalisme. La meva cultura és una altre cultura del món, ni millor ni pitjor: diferent.
Això ja és nacionalisme.
A vegaes ser nacionaliste és la única manera de resistir. T'ho diu un valencianoparlant que viu en una zona on només 5 de cada 100 parlem la llengua i uns 40 de cada 100 la entén.
Tampoc confongues nacionalista amb feixista. Acàs el MIL de Salvador Puig Antich no volia imposar les seues idees i va fer servir armes? I los del GRAPO? sempre dependrà del moment social i polític que estiguem vivent, lo que farà vore a ulls de la gent una cosa o una altri.
El MIL, més que un grup antifranquista, era sobretot un grup anticapitalista. Diguem que de lo primer tenien un 20%, i de lo segon, el 80% restant. I tant que van utilitzar les armes: per atracar bancs, no per matar gent. No volien imposar les seves idees, volien que els obrers despertessin de la letargia a la que estaven sotmessos. Que jo sàpiga, no van agafar mai ningú i li van dir "o piensas como yo o te meto un tiro"...
En quant al GRAPO, ja he comentat anteriorment que per a mí terroristes i feixistes n'hi han tant en d'un bàndol com en l'altre.