Intentaré explicar-te perque naltres no tenim totes les valles amb anunciants en el camp, les seues causes i la que m’agradaria que fos la seua solució:
-Voràs que any rera any tenim sempre los mateixos anunciants. El anunciant habitual, és el que directament le passen la factura de la valla i com ell ja ho fa per inèrcia, açò no le suposa gran despesa per a la seua empresa. Estos seran anunciants si o si, i no cal que se vagen a buscar. S’han de cuidar regularment però no se les ha de mantenir durant 5 anys el preu de la valla, per exemple. Però la resta, està en blanc per que som ineficaços alhora d’anar buscant anunciants de valla nous.
-Per los que no s’anuncien, s’ha d’anar darrera d’estos, i convencer-los de que una valla en el nostre camp no és una valla que lo vejan sempre els mateixos 2000, que és una valla que lo vorà 130000 persones en un partit de la tele cada unes quantes setmanes, més lo que se vorà per canal català, que son uns 20-30000, més lo que se vorà per diari Sabadell, uns 5000 semanals, més el punt, mundo i sport, uns 2000 bisetmanalment. Açò se fa només anant rera los possibles anunciants, presionant-los, fent una campanya de mailing a empreses de la comarca, trucant a les empreses de la província, etc. Sé que és faena, però poses un tio a cobrar un sou de 500€ més 10% de comisió, i caurà més d’un anunciant. Açò si, demanale a este tio exclusivitat en la faena, no sia que treballe en dos llocs, pilli cada mes los 500 napos i desprès no te porte ningú, que és lo que mos ha passat fa anys.
-Valles inútils. Tenim unes quantes d’estes. Per començar, i ara faré enfadar a les penyes, lo que s’ha de fer és fer pagar per any que tenen una valla a les penyes que la tenen. Tarifes de tribuna, general i gols diferenciades. Un preu no massa car per a les penyes, però no massa baix. Simplement que d’esta manera se conseguirà un plus d’ingressos i desprès se les diu a les penyes que si algun dia hi ha excés d’anunciants, ells tindran dret a una valla si igualen les ofertes que hi ha. Per altre banda, lo que s’ha de fer també és traure les valles de les penyes difuntes, com la de la Griffin, que me sembla que ni és oficial, la del Manolo Garcia, que no recorde si encara hi és o la de JoGar, que no se posa ningú darrera, i dubte que paguen algo.
-També s’ha d’insistir a socis i penyes que no tapen les valles dels anunciants, que desprès estos no estaran conformes alhora de pagar factures, que esto, també pot passar. Però repeteixo. Les dels anunciants que paguen, no una simple valla que està en blanc o la d’una penya fantasma.
-Publicitat més atractiva. Tant la dinàmica com la que se posa al marcador, és més atractiva. El nostre marcador s’ha quedat antiquat per a açò. Només un marcador tipo camp del Sant Andreu, on se pot posar també publicitat dinàmica, pot ser més atractiu i efectiu.
-També t’haig de dir, que si poses una tarifa, lo que no pots fer, és rebaixar-la en excés, per la negociació. Te pots moure en uns marges i fer uns descomptes per fidelització, al portar més de 5 anys amb la valla, però mai que la valla li coste al anunciant nou un 500% més que a un anunciant que porta 10 anys. El nou pensarà que le estan prenent el pél.
I com diu Almuniaforever, el que no pague, le treiem la valla i punt. Que ha passat, i passa, que alguns tenen valla, i no paguen.
També te vull fer notar que la majoria dels anuncis que trobaràs al camp, son tots o de fidels anunciants o los més nous, son anuncis propers a empreses de la mateixa corda. Diguem que, i per posar un exemple, son tots amb la mateixa tendència empresarial. Esta és una limitació de la que hem de sortir, no pot ser que sempre los anunciants siguen d’un cercle determinat d’empreses o associacions. Hem de intentar obrir-nos no només a la ciutat si no que a la resta de Catalunya. Per cert, en el camp del Terrassa hi ha publicitat del Memorial Atlético i del Memorial Espanyol. Ahí lo dejo.
Per últim, la més gran limitació que té el club, son els lligams polítics de l’autèntica directiva. Si tu te lligues a una tendència política i a una institució, sempre tindràs uns anunciants que no les agradarà invertir en publicitat sabent que los seus calés los manegarà gent etiquetada políticament, i açò per desgràcia passe en el nostre club. Gorina, el major fabricant de tapetes de billar d’Espanya, és de Sabadell. No té valla. Codere, la empresa puntera en codificació a Espanya, és de Palau. Patrocina al Girona i no té valla. Caixa Sabadell, té 3 o 4 valles, testimonial. Banc de Sabadell, 3 o 4 valles, testimonial. Amadeo Farell, empresa puntera en compactadors de basura a nivell mondial, no té valla. Ikea, que obrirà un centre a Sabadell, no té valla. Corte Inglés té valla?
Molta gent a la directiva, i poquets aconseguint recursos. Açò és lo que mos passa.