MOLT BONA ENQUESTA COMPANY
Jo, com molts ja sabeu, sóc un gran beatlemaníac. Quna opinió em mereixen els Rolling Stones? Per a mí, els Rolling es mereixen el meu gran i profund RESPECTE, ja que juntament amb els Beatles, els Pink Floyd, els Who i d'altres grups, van marcar un abans i un després en la història de la música, i tots ells són el símbol d'una dècada prodigiosa, els 60. De fet, a mí hi han unes quantes cançons dels Rolling que m'agraden (una d'elles és
Satisfaction, com no).
El sexeibirra ha mencionat alguns punts dels dos conjunts que comentaré un per un (no vol dir que t'estigui corregint, company
):
1.- Tema "rivalitat". Allò de que els Beatles i els Rolling Stones eren rivals i que no es podien ni veure, és una mentida com una casa. De fet, van ser els propis Beatles els que van ajudar en l'empenta definitiva per a l'enlairament dels Rolling amb la cançó
I wanna be your man, escrita per Lennon i McCartney. Primer la van llençar els Rolling amb el seu estil de rock dur, i després els Beatles amb el seu pop tan característic (i cantada per Ringo Starr, el bateria). Tampoc era estrany veure a uns durant les sessions de gravació dels altres. És més: si poseu el vídeo de la retransmissió mundial per TV de
All you need is love, veureu en algun moment que Mick Jagger hi era present als estudis.
2.- Tema drogues. Sí es ben cert que els Stones, amb la seva imatge de durs, han "ajudat" a que gairebé tothom els titlli de "drogates". Però que es pensen, que els altres no ho feien? Els Beatles, a partir del 65, van començar a fumar marihuana a dojo, i un parell d'anys més tard ja coquetejaven amb el famós LSD (per a qui estigui interessat, que llegeixi el famós mite de
Lucy in the Sky with Diamonds). El fet de que anessin vestits elegants no treu que de portes endins no es possessin tebis a porros (i ells mateixos ho reconeixen).
3.- Tema cançons. Gairebé tots els grups marquen el seu propi estil, i d'allà no els treguis. En la majoria de grups (o cantants), un cop escoltes una cançó, les has escoltades totes. Li passa als Estopa, li passa als Green Day, li passa als Rolling, però
NO els hi va passar als Beatles. Si és ben cert que les primeres cançons dels Beatles, o al menys la gran majoria d'elles, estaven destinades clarament al públic femení (
Love me do,
Please please me,
I want to hold your hand...), a partir de l'àlbum
Revolver (1966) i l'abandonament de les gires mundials (també al 1966) van marcar un clar canvi en el seu estil musical, amb cançons "d'estudi" molt més elaborades, i no basant-se només en les guitarres i la bateria: l'ús de violins, cítars, trompetes... ja fou constant (amb el resultat de cançons com
Eleanor Rigby,
Tomorrow Never Knows,
She's leaving home...). L'àlbum que seguí a
Revolver, el famós
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (per a molts beatlemaníacs, considerat el millor del grup), ja era la prova del canvi musical dels de Liverpool.
Pedrito, esperem la teva opinió!