El problema es que aquests inicis de lliga et fan caure els qyons a terra i et desmoralitzen. I van tropocientos anys.
Jo vaig a veure al CE Sabadell, peró també el Suzuky Manresa. Anar a la Nova Creu Alta em suposa pagar 15€ d'entrada, veure tot un Denia més ciment per tot arreu i una afició cada cop més morta. Anar al Nou Congost em comporta pagar 18€, veure un pavelló plé, un Estudiantes i un merder que és massa. I a Manresa hi ha casi sempre la sensació que es pot guanyar, a Sabadell moltes vegades no.
Jo pagar, realment pago per que em donin il·lusió.
A la Nova Creu Alta que en fa d'anys que no hi ha il·lusió, que no hi ha "garra" i força. Hi han quatre morts que excepte alguna ocasió, no lluiten per guanyar el partit com lluitava el Sabadell dels 80's, quan el futbol a Sabadell em feia vibrar. Cosa que em trobo ara a Manresa amb uns jugadors que es desviuen al parquet i s'hi deixen la pell.
Avui, el Bàsquet Manresa representa lluita, esforç i il·lusió. Molta il·lusió per mantenir viu el somni de l'ACB amb només 3,5 milions d'euros.
Avui, el CE Sabadell ja no sé ni que representa. Tot i els play-off's no es viu aquella il·lussió que a mi em va enganxar als 80's i part dels 90's. No hi ha ni esforç, ni lluita ni res, per que ni la mateixa directiva lluita per involucrar l'empresariat de la ciutat. Abans, ser del Sabadell volia dir vibrar, veure com s'atacava als minuts finals del partit i treballar-se la victòria, que moltes vegades arribava, sí, arribava als minuts finals i ens feia esclatar a tots de joia. Avui, el Sabadell sembla el típic joves sense ganes de res, emulant l'actual societat.
A Sabadell falta imitar les formes de Manresa: crear una zona vip on els que han de posar calerons tinguin el seu espai vip, s'ajuntin i es rasquin una miqueta la butxaca entre canapés. Rellets! que posar publicitat a la NCA sigui un honor! I que com a Manresa, 240 comerços -he dit comerços- i empreses petites es rasquin 1500 euros anuals per tenir una xapa a l'estadi i un passi vip a tribuna alta. Només així involucrarem les grans empreses i el Banc Sabadell.
La directiva del CES ha d'estar formada només per gent d'empresa de la ciutat i comarca, no per figurants que no son ningú.
Per que la flama poc a poc s'apaga a Sabadell i la il·lusió s'esvaeix. I cada cop tenim més ciment i menys il·lusió que és el que ens porta cada quinze dies a la NCA. I així, s'acaba a 3a i preferent com l'hi ha passat a l'Europa entre altres.
Paguem per il·lusions, no per decepcions que ja en tenim pro de frustracions a la vida.