Si, pujar s’havia de fer i no hi havia altri alternativa. Tot lo contrari era la desaparició. Se vos agraeix i se vos va agraïr que sortíssim de tercera en una temporà, però també te dic que molts socis i seguidors mos vam menjar més d’una matinà i vesprà infame davant equips de pena. A sobre no vam quedar ni campions de grup. I si, s’havia de fer. Digue’m tu els equips catalans de ciutats de 200000 habitants que no tenen el seu equip a segona B com a mínim. Girona no lo tenia perque tenia bàsquet d’èlit, però a la que este ha caigut ja lo té, i a sobre a segona A. Terrassa no lo tindrà però perque té hoquei d’élit. L’Hospitalet lo ha tingut però és massa a la vora dels Camp Nou i Cornellà-El Prat, i la seua afició ha quedat fogacitada per els dos grans d’allà. Gramanet és una ciutat amb un 40% de població inmigrant que no s’ha implicat en la ciutat, ja que viuen encara pensant en on venen. L’únic que t’acceptaria és Mataró, que ha estat a segona B, però si conixes algo d’allà, entre Creixells, crisi institucional i l’ajuntament d’allà amb ganes de vendre el camp, s’entén i tot. Pujar era un deure, lo vau complir, i res més.
I el tema dels noms: no vau mentir. VA MENTIR JOAN SOTERAS, en una reunió de penyes feta el febrer del 2009, on hi havien fins a 6 persones de la meua absoluta confiança. A l’igual que VA MENTIR ALS SOCIS I ACCIONISTES en el tema dels autocars Bardet en la reunió feta este estiu, on fins i tot hi ha constància de la notícia a través de ràdio Sabadell.
Jo me puc equivocar, i tant. Ni soc Déu ni pretenc ser-ho, però mai afirmaré res del que no estiga segur o tingue tot firmat. No faig un discurs populista, ni pretenc accedir a la presidència ni calentar un seient de la llotja bisetmanalment, simplement critico que vos heu acomodat i part de la directiva, i remarco PART DE LA DIRECTIVA s’ha tornat a acomodar i a repetir errors del passat i vicis del passat molt negatius per el nostre club. També te dic que he simplificat la meua intervenció per a no ser excessivament extensa, ni per fer-vos la faena.
Anem per altris coses: Si s’ha parlat amb caixes i bancs de la ciutat, te dic que potser no heu insistit en tocar les notes adequades. Tenint a la fundació a un dels homes forts de zona de La Caixa, no m’entra al cap que no se l’haga treballat millor per a aprofitar la seua coneixença de contactes, a Banc Sabadell se le pot pressionar institucionalment recordant-le que porta el nom de la ciutat i que açò pot haver de canviar si no s’implica més amb la ciutat. Evidentment açò últim no és exclusivament faena de l’encarregat de fàbrica Soteras, ho és del jefe del club, i el que mana a la ciutat. Ell ho pot fer. Caixa Sabadell, és normal, amb los problemes que tenen no poden aportat molt més, i tampoc me’n fiaria, ja que m’han explicat molts problemes que clients han tingut amb ells, com oferir un 3.5% i quan vas a firmar te posen un 2.5% a 6 mesos. Heu provat les noves caixes que se van establir fa dos anys a la comarca? CCM es va provar fa dos anys que donaven calés a tort i dret per a anunciar-se? I Bancaja? I la Mediterraneo, que fins i tot va tenir un xiringo prop del camp uns dies, per a que no se le va oferir res?
Altris coses, és per exemple el tema d’Astral. Per a que no s’ha fet públic les empreses que suen del club, i saps perfectament, que no cal posar un anunci oficial per açò. A mi, amb la paraula de segons quin directiu, la del president no, me val. Si tinc una sola prova, canvio Astral per un altre proveïdor, total me van a servir més barato i tot segurament. Així de clar. La massa social arlequinada la formen treballadors, funcionaris, i empresaris. Tots barrejats. No estan només els empresaris a la llotja, i estes coses, sabent-les, poden incidir en la nostre disposició a adquirir un o altri producte en un moment donat.
I si, dic i afirmo que ALGUNS dels que els toca, han anat sempre a picar a les portes conegudes, i que no hi ha prou amb una trucada o un e-mail a una empresa. S’ha de ser constant, i tenir a algú porculejant a base de comissió per portar a anunciants a l’estadi. Que tingui una m**** de sou i que busqui anunciants, i voreu com tindrem el camp plé de publicitat com tenen els de la p*****a de Terrassa.
Per el tema de la Penya Sabadell, te repeteixo, i més si la teniu ben considerada, que fa molt mal efecte que el propi president les fote una recriminació, i a sobre pública, per el sol fet de donar una prima de material a un grup del club. Sort encara que no sabeu de les primes que se van donar en el passat a altres equips de base i femení. Potser los haguessiu apartat del club i tot.
I per el tema Cano, heu de ser més clars i fer més publicitat a través de la plana web oficial, per a que la gent no veja tants fantasmes, però vos falta lo que le sobra al gran jefe, autobombo.
Per el tema de que s’han volgut identificar foreros, t’ho afirmo, i no te culpo a tu, culpo a gent dintre de la directiva, ALGUNS QUE NO RESPECTEN LA OPINIÓ LLIURE. No daré noms, me los quedo per a mi, però és lo que te comentava més a munt, son lletjos vicis del passat que estan tornant a aparèixer de nou. S’han fet circular sumors interessats i alguns infundats, s’ha pressionat a amics d’estos foreros, s’ha utilitzat a altris persones per a preguntar, inquirir i buscar a alguns foreros per a saber de quin peu calcen, i lo més greu, que supose que ha sigut algun membre del club a títol personal, s’han arribat a enviar correus electrònics de mal gust a algun forero. Estes coses fan que hi haja gent que perd la fé en l’actual directiva i açò pot arribar a provocar un allunyament del club d’esta persona.
Per el tema amiguisme, ja t’ha contestat l’amic birrero més a dalt, no me referia al seu cas. Conec a birrero de fa 30 anys i sé que ell en estos temes és el tio més noble que te pugues tirar a la cara, que le pots confiar milions d’€ i te los guardarà i tornarà quan se los demanes. Sempre he dit que si no fossim amics i ell no fos tant conformista faríem negocis i tot. El tema va per altris persones que se l’ha fet el que birrero no va acceptar però a sobre pagant el club. O m’ho negaràs?
Amb el tema Moya, MENTIDA i CONFUSSIÓ al soci i seguidor. Diumenge a la tarda se le confirma i 24 hores desprès se le liquida. Per cert, hauria la directiva d’aclarar públicament a través de la seua web oficial si és veritat la notícia que va dar El Mundo Deportivo sobre com se le va comunicar el cese a Moya. Si és veritat que va ser per telèfon, és VERGONYÓS i una altre taca al currículum directiu.
Sé per experiencia pròpia lo difícil que és este sector, però per açò m’indigna que se tinga una mega-directiva en número de persones i que desprès la meitat siguen figuretes de pessebre. Saps que no tots treballen per el club com caldria, i és lamentable. Me sortirà algú dient que els directius no cobren i tal, però per molt que no cobren, si estan al club ha de ser per amor als colors també, no només per figurar.
A l’ajuntament lo ataque perque està consentint tot açò, i lo ataque per que ells van fer-nos tenir primer una directiva poc professional i desprès una altre que mos va portar a tercera. Lo únic que van fer de bó va ser posar a Soteras per sortir d’allà, però ja van anar dos anys tard. Me parles d’Ayuso. Un tio que no sabia ni on estava el dia del descens a tercera. Un tio que va dir a la mitja part que amb l’empat mos podíem salvar, ignorant absolutament la situació de l’equip en l’última jornada, i que no tenia ni **** idea del resultat que necessitàvem, no pot estar cada diumenge a la llotja, i menys amb comportaments que ja he explicat en algun altre post com el de Cacique. Bé almenys aquell post ha servit per a que no ho torne a fer i aparqui més decentment. A vore lo que li dura. Bustos? Mai he posat en dubte la seua estima al club, però lo que si critico i mai perdonaré és que jugués a ser president les dues primeres temporades i la culminés amb un descens a tercera per a dar-se compte que havia a recurrir a gent més de futbol com és el cas de Soteras. També m’emprenya que quan va bé la cosa torne a aprofitar per a dar-se-les del gran jefe baixant a la gespa a arengar a entrenador i jugadors com va fer la temporà passada o fer-se fotos repartint butifarres. La imatge per davant. Només a Bustos le agradesc lo que ha fet per a que seguixe este any l’Arlequinat en antena i que a gent que mos graben el programa sovint així podem estar més al dia del club.
Tema Fran, Rifle, etc, en açò estem d’acord, totalment i me deixes més tranquil, si me dius que l’esportiva va ser el responsable del canvi. Res a dir. Potser no he sigut més clar abans.
Me dius que el tema bufandes no se’n fa més per calers. Que passa, que no se’n poden fer de més i que se venguen en 5 anys? Només penseu en la temporà en curs i no penseu en els que poden venir desprès? Si hi ha un canvi, a los que vinguen que les donguen, veritat? Sempre s’ha fet açò en este club i seguim menjant terra molts anys seguits. I del tema de les bufandes, no em negaràs que van sortir la primavera passada, o jo quan surt un article i el faig comprar o lo compro, no m’entero o que passa?
De gorres i resta de material, estàs d’acord amb mi, menys mal. Bé, ací faré un incís i et felicitaré per algunes coses que vas fer en el seu moment. Rellotge bàsic, però original i bé de preu. Qui vulga algo més, que li canviï la corretja. Per altri cantó, tu vas intentar algunes coses positives en estos temes, ací, a part d’estar d’acord, t’haig de felicitar i tot. Veus com no soc tant negatiu?
Quan me dius lo de la ubicació, a part del símil, te dic lo de la ubicació física del camp, és inmillorable, però no hi ha idees, i els colaboradors de Ca N’Oriac, m’agradaria que aclaressis si fa anys que hi son o son nous de l’any passat o fa dos anys.
Intento no barrejar temes, però portem anys cremats, masses. Si la pretemporada és tema del míster, ja tenim culpable de la mala planificació dels principis de temporà, però m’estranya que abans de Moya s’anés ja a Sant Pere Molante i desprès se siga anant.
Tot lo demés, Atenció telefònica, Carnet d’un forero, Partits dels festius: Justifica-m’ho o nega-m’ho, però lo últim no pots perque saps que és veritat i que hi ha hagut errors de bulto. L’únic que te puc donar una mica de raó és per lo de la Copa, ja que com saps el futbol mai és lògic. No ho cremo tot però m’indignen les coses que s’han cagat podent fer-les mitjanament bé.
Els clubs que te menciono, han estat menjant terra molts anys, i tant, però en els anys que portem a segona B, quants play-offs hem fet? 2 només 2. Castelló, Hércules, etc, han fet com a mínim 1 cada 2-3 anys, i açò ilusiona, dona possibilitats, anima a la gent. Per que nosaltres no? Estem en un pou, on aclareixo, Soteras i Cia NO mos heu ficat, però ara estava en les seues mans canviar-ho i tornen a caure en los errors del passat. Guerra de famílies, inoperància directiva, servitud a estaments de la ciutat. Sempre igual.
Sang nova, no hi ha. Sempre los mateixos, els Borgunyó i els Besoníes, que no se fiquen mai en problemes i exemples d’amants del club, però desprès tenim les estirpes Arroyos, Burrull, etc, que o coloquen els seus descendents en el club a pesar de tot o volen seguir manegant directiva a pesar de tots. Que intenten obrir el club, i dic intentar. Ningú vindrà per la seua pròpia iniciativa quan veja esta eterna guerra de famílies al club, a la gent se l’ha d’anar a buscar i oferir comprometer-se. Vendre petits paquets d’accions que saps que se poden posar a la venda, intentar implicar més a la gent que sent algo per el club.
I de la fundació, que vols que vaja a oferir algú? Abans de vosaltres, l’any del descens, jo vaig voler fer una inversió. Se me va enviar a la fundició i allà se me va dir que aniria a l’esport de la ciutat. A mi me la sua l’esport de la ciutat. Jo estime al Sabadell de futbol, me la pela la petanca, el bàsquet i el tir amb arc. Allà vaig vore que este club tenia uns problemes molt grans, i dubte que haja canviat.
La pressió del vàrem ser i no som, està i estarà allà mentre la gent no ho canviï per un VOLEM SER, i ací tens tota la raó, Pau. Cada cop en som menys i desgraciadament a alguns ja els va bé i les dona por un canvi en mentalitat que puga fer que ells no tinguen les mans a les cireres com fa anys que les tenen. I açò només està en les seues mans, de Fundació, accionistes majoritaris, canviar-ho.
Si, hi ha gent molt vàlida, moltíssim, i t’he posat el nom de Sellarès, Gascón, Nacho, Sabater, per dar uns exemples, molt, molt vàlides per al club, però tenim arrepenjats i molts en el club. I si vols, també te dic noms, però a costa de que se monte el pollo padre i desprès entrem en una espiral de crisi i de nova guerra de famílies o de massa social contra alguns de la directiva.
M’agrada, m’encanta este diàleg que estem tenint. Però personalment no quedarem, així t’ho dic. Esta última temporà m’he trobat coses molt negatives i no me fio de tenir noves amistats entre la directiva i massa social, simplement. Ací o en privats lo que vulgues, açò si.
Tot el que afirmo, és comprovable. Lo que no afirmo, son opinions meues, ho aclaro perque ningú se fote les mans al cap. A lo millor Sellarès o birrero demà fan un desfalc de 100 milions d’€, o Arroyos ven a 45€ una acció a cada soci i m’haig de menjar les paraules. XD