El nostre "benvolgut" alcade de Sabadell ha dit que els cotxes pels carrers de Sabadell no podran anar a mes de 30 km per hora, diu que ja es fa ha can deu, i jo amb pregunto como ho pensa regular, mes radars? que si no els nostres "urbanos" con es sol dir brillan per la seva ausencia a tota la ciutat.
S'haura d'anar mirant el conta quilometres i ens fotrem la pinya contra el primer "bus" que surti de la parada sense fotre l'intermitent.
El diar Avui publica això
Els cotxes hauran de circular a 30 per hora al casc urbà
Sabadell serà la primera ciutat del país en imposar una velocitat per reduir les emissions i augmentar la seguretat
Cristina Farrés
Sabadell
Ult. Act. 16/11/2009 19:36
Icona mida text gran | petit Icona imprimir article Icona enviar article Icona enviï rectificació Icona afegeixi a la seva carpeta Icona opinions 5 opinions
El casc urbà de Sabadell serà tot una Zona 30 i els vehicles no podran circular a una velocitat superior a 30 km/h tant per reduir les emissions nocives com per augmentar la seguretat de la resta d’usuaris de la via pública. Així ho va assegurar el regidor de l’àrea, Paco Bustos, en la mesura estrella del Pla de Mobilitat Urbana que el Ple ha d’aprovar d’aquí a dos mesos si tot va bé.
“És un pas ambiciós”, va reconèixer, amb un antecedent que des del departament es valora com un èxit: els camins escolars. A prop dels centres educatius sabadellencs només es pot circular a aquesta velocitat, reduïda fins als 20 km/h als carrers d’escoles bressol, CEIP i instituts.
Peticions veïnals
Davant de les crítiques que els poden ploure, Bustos demana un exercici de pedagogia: “Que els conductors mirin el comptaquilòmetres quan van pels barris, a veure si superen moltes vegades aquesta velocitat”. Així mateix, les vies principals no s’inclouran en aquesta mesura, és a dir, les que tinguin dos o més carrils en cada sentit.
D’altra banda, també posen l’exemple del barri de Can Deu, una zona on ja s’aplica aquesta limitació de velocitat i s’assegura que és aplaudida pels veïns.
Igualment, el regidor assegura que reben “moltes peticions veïnals” per posar elements que “redueixin la velocitat i augmentin la seguretat, com miralls o bandes sonores”.
Millores al Pla
Aquest és una de les novetats més importants del Pla de Mobilitat Urbana, realitzat entre les 90 entitats que conformen la Taula de Mobilitat.
L’Entesa per Sabadell ja va fer sentir la seva veu crítica amb la proposta inicial per ser massa poc concreta, no abordar de ple la reducció d’emissions i no establir una priorització.