EM DIUS...:
Resumint que o bé abans els q anaven de makineros simplement o feien perq era la moda o bé els makineros d'abans d'un dia per l'altre han canviat de gustos musicals, cosa q em fa pensar q la gent té molt poca personalitat.
Home... que estem parlant de generacions diferents! La màkina de veritat és la que es va escoltar entre 1989 i 1998, més o menys. Hi havia molta gent al darrera, molta afició, estava de moda, etc... Que estava de moda? Si, no ens enganyem. Que els makineros han canviat de gustos? O probablement molts estiguin casats i amb fills, vaja.
Les coses es posen de moda per la mateixa raó que avui no mirem el 1,2,3 responda otra vez. Els temps passen i cada temps té les seves cosetes. Avui, els joves creixen amb el que posen a les megaradios i aixó avui és reaggeton -majoritàriament- o schranz -els frikis que volen ser diferents-.
A més, no hi ha jovent per omplir el munt de discoteques que es van fer anys enrere. I del poc jovent que hi ha, una part important és un tipus d'immigrant que o no va o no el volen en discoteques convencionals. És a dir, que el mercat va a menys, vaja.
Conec moltíssim el món de la nit, del qual me'n vaig sortir fa tres anys veient el tema. El futur passa per motivar a la gent de més de 30 anys a que segueixi omplint pubs i discos. UNA PREGUNTA que et podria fer es quants anys fa que no s'obren macrodiscoteques a Catalunya. I avui en fa molts d'anys: no hi ha jovent.
Per la mateixa raó que avui no hi ha estudiants universitaris, s'han suprimit moltes carreres o, hi han molts menys accidents de trànsit els caps de setmana.
Per que els accidents de trànsit no han disminuït pels controls, sinó per que hi han molts menys conductors els findes per la nit.
La màkina és com el Cha Cha Cha, o com l'italodisco dels 80's. Ja ha passat. Les coses evolucionen i així com la màkina ha deixat de tenir públic, si que el seu públic ha evolucionat i molt cap a noves tendències.
Per que a tu et pot agradar la moda, peró no aniràs tota la vida amb uns 501!
ACLARIMENT: a mi m'encantaven les festes particulars de Cöncör, eren la bomba. També els divendres nits de Chasis. Peró la màquina d'inicis dels 90's era una passada, tenia molta qualitat. Aquest és un tema que vam comentar farà un any amb Joan Arnau, gerent de Florida 135 club que va posar màquina fins el 1995-6 sota el nom de Terror Sound.
Però al 1995-7 la màquina avorria, era pesada. Si les cintes de Chasis de 1993-4 la música es sentia be, després per vednre la màquina aquesta es va accelerar de bpm's i es va fer més contundent, fins a arribar a pesats nivells.
Un vespre, al setembre 1997, vam decidir amb uns amics anar a Florida 135. Es celebrava el 8è aniversari de la nova era i actuaven John Acquaviva i Francesco Farfa. No els coneixia de res peró anavem bàsicament a fer turisme. Creieume, que les nostres paraules quan duiem unes hores allà van ser "Es que és la música que fa temps volíem escoltar". Venia un dia abans de veure Pastis+Juan Cruz al Pont Aeri de Terrassa i estava veient una sessió que no tenia res a veure.
Aquest canvi de tendència no el vaig veure només jo. El van veure milers de persones que van fomentar, crear i/o omplir numerossos espais i festivals com Sonar, Groove Parade (avui Monegros), Razzmatazz, Nitsa, Creamfields, i milers de coses més, en detriment d'una màkina que cada cop més es basava en el soroll i no en la qualitat.
Són estils diferents, potser. Peró aquesta és l'evolució de la que jo parlo. La màquina, que de fet va ser música del jovent creada pel mateix jovent, estava degenerant a ambients marginals (marginals de poca gent, no de barris xungos tot i que deu n'hi do) per que ja no tenia la qualitat d'inicis dels 90's. I sinó, escolta el mateix link que vas penjar del semental.