Com ha anat?
A RS hi ha la noticia on s'explica com ha anat la cosa.
En resum, el dèficit generat els 2 darrers anys s'haurà d'anar eixugant en les properes temporades, i com ja se sabia el pressupost per la temporada vinent serà menor.
Es diu que el plantell serà força jove, per no patir, però també tindrà l'ambició suficient com per lluitar per coses altes. Es posa com exemple a l'Ontinyent. Hi estic d'acord, perque ja fa anys que ells fan les coses molt bé, i gastant-se molt menys que nosaltres. És veritat que ells, no tenen "la pressa", que si tenim aquí per pujar, i això fa que la pressió sigui els últims anys en positiu, mai en negatiu. Fan i acaben la lliga molt més amunt del que s'havien plantejat en un inici. Allí la permanencia és l'objectiu i acaben a la zona alta. A Sabadell no podem començar dient que l'aspiració serà només el mantenir-nos. Però també és veritat que no és gens incompatible fer un equip amb jugadors d'un altre perfil (i més barat) i acabar tinguent aspiracions d'ascens. La barreja de gent jove, amb peces de jugadors més veterans, experimentats i alguns d'importants, si es fa bé, pot anar molt millor que aquest mateix any. L'Ontinyent per exemple va donar una imatge excel.lent fa poques setmanes quan va visitar-nos. Per tan, jo sóc dels que pensa que és perfectament possible fer un bon equip gastant-se menys del que s'ha gastat fins ara. Això si, és gairebé BÀSIC encertar tan en la figura de l'entrenador, com en la majoria de fitxatges.
Serà vital que sigui gent AMB COMPROMÍS , AMBICIÓ I QUE ES DEIXI LA PELL. De tota manera, si la majoria de reforços venen de 3a Divisió, per molt joves que siguin i per moltes ganes que hi posin........ no aniriem enlloc; hauran de tenir un minim de qualitat contrastada i amb certa experiència a la categoria, la 2a. B. Com a contrapunt positiu se suposa que molts dels equips seguiran retallant els seus pressupostos.
I és que estic plenament convençut que es podria fer un onze inicial de play-off, d'entre els jugadors dels 16 equips que acaben baixant a 3a. cada any. I això no vol dir que aquests jugadors no siguin cars, però segurament ho seran menys que jugadors cracks dels equips grans. Fixar-nos en els "jugadors dolents" dels equips bons, també pot sortir bé. Un exemple pot ser Jordi Tarrés que quan se'l va fitxar, a l'Espanyol B pràcticament no jugava. També és important veure i fixar-se en els jugadors catalans i que es té la certesa que podrien rendir en un club com el Sabadell, tot i que acualment al seu equip no despuntin. Això no em sembla gens complicat de veure i acaba sent una opció més. Fer tornar a casa gent que fa anys, o no tants anys, va marxar.
També es diu que comprar places a Preferent o Catalana pel filial surt molt car i s'intentarà anar pujant categories per la via esportiva. Però es seguirà fent el que es fa fins ara, que trobo molt bé, i és cedir jugadors interessants a equips de la zona. Ara mateix diuen que n'hi ha 5 i com a mínim 1 d'ells acabarà jugant la temporada vinent al Sabadell a 2a. B. No es diu el nom, però imagino que serà Marc Fernández de l'Europa.
Personalment, penso que si la reducció de pressupost és l'única via, doncs estic plenament convençut que si es fa bé i s'encerta alhora de portar l'entrenador i dels fitxatges, no té perque ser incompatible en estar a dalt a la zona alta. I estic segur que si la persona que ha de decidir els reforços ho fa amb seny i cap, el Sabadell l'any vinent pot lluitar per quedar a dalt.
Això si, si la directiva no fa le seves eleccions amb criteri i amb cap, la temporada vinent pot ser cruel i lamentable. I un nou any com aquest............ acabaria per desgastar a molta gent que n'està tipa de tot plegat. LA ÚNICA ASPIRACIÓ DEL SABADELL EN CADA INICI DE TEMPORADA (A 2a. B) HA DE SER LA DE LLUITAR PER PUJAR. Però tampoc val enganyar i dir que s'ha fet un super equip, quan la realitat no és aquesta. L'expectació creada no acaba cristalitzant i el desencís és molt més enorme. I fer segons quins ridículs a pretemporada tampoc ajuda.
Per tan, jo demanaria a la directiva que si no té alternatives vàlides i si el fet de quadrar pressupost és l'únic objectiu al final ( i tot i així tampoc s'consegueix), o que la única aspiració és "deambular" (com va dir fa uns anys el Sr. Soteras),el millor que podrien fer és agafar les coses i marxar. Si no són cspaços de generar il·lusió i empenta, també millor que marxin.
Si realment fan el que podran per dur el projecte endavant i amb visió positiva de futur, jo els aplauidré perque estic 100% convençut que baixar pressupost no vol dir no tenir aspiracions.
Per lluitar eternament sense aspiracions altes a sortir de la 2a. B, és millor fins i tot tancar la paradeta.