Kita, et convindria agafar un llibre d'història, i repassar algun dels teus últims conceptes que acabes de comentar.
No cal birrero, en serio.
Qui realment intenta investigar, i no menjar-se el que diuen els llibres d'història se'n adona de moltes coses.
Llibres d'història n'hi han de tots dos bàndols i sempre s'acostuma a llegir-ne d'un.
Normalment comparo, i força, el que llegeixo. Per això si de veritat no ets creient, em sobten molt les teves dedicatòries i lloances a un partit ultracatòlic (tant en les seves bases, com en les seves relacions amb altres partits, com amb els noms dels militants que van arribant-me), comandat per José Anglada Rius.
Per altre banda, l'afirmació de que amb Franco no es vivia millor però quasi, demà li preguntaré al meu pare, que va passar 6 mesos en una presó militar i 6 més en una presó civil per demòcrata i per voler denunciar a un alcalde franquista que robava a l'erari públic en benefici propi i dels amics falangistes.
Es que lo fotut de tot es què hi havia gent que amb el "paco" vivien millor però ara continuen vivint millor i millor que abans
Amb Paco vivia millor qui vivia millor. Amb Adolfo Suárez, el mateix. Amb Felipe Gonzalez, el mateix. Amb Jose María Aznar, el mateix. Amb Jose Luís Rodríguez Zapatero, el mateix... sempre hi ha qui s¡adapta millor i pitjor.
Amb en Paco no et fotessis contra el sistema, la resta era igual.
Fa 35 anys, al 1975, una persona es podia comprar un pis de 4 habitacions per 60 sous i les coses eren assequibles.
Els pisos de protecció oficial abundaven i molts d'ells -no tots- avui encara estan molt bé.
Un pare de família treballava 12 hores -amb hores extres- peró vivíen, pare, mare, 2, 3 o 4 fills, no es treballava diumenges -amb molt poques excepcions- i es feia vacances casi sempre tot un mes.
Avui, aspires a una feina de m****, a un pis de m**** que et costarà 200 sous, a unes vacances 'diferents', a tenir que treballar tots dos per poder viure pitjor, a tenir 1 fill màxim 2 (els iluminats) i a fer jornades amb festius i ves a saber què.
(...)
A la gent no se la pot enganyar constantment, i aixó al final té un preu.
Les enquestes reals, diuen que la tercera força més votada serà PxC. Per davant de ICV, ERC i PP i apropant-se al PSC.
La gent està molt cremada ja que els partits de sempre porten masses anys fent qualsevol cosa per aferrar-se a la poltrona.
Recordeu que Ciutadans, va treure 3 escons i com aquell qui diu ni se'ls coneixia. Podrà PxC treure 10-15 escons? En teoria hauria de ser més assumible veient la realitat del carrer.
Tot té un preu, i al novembre es pagarà car.
Quan passi el que ha de passar, a les Espanyes ens lloaran (ja ho fan ara) i voldran la seva 'plataforma'.
(...)
I ara sigueu persones i pregunteu-vos el per què de tot això...
Donc per que a Espanya la política fa masses anys que es vota contra algú. Uns, ens venen la moto i ens fan votar contra el PP i ja els va bé. Altres, els venen la moto i els fan votar contra Catalunya. I així anem, contra no se sap ni qui ni què i sense anar a favor de nosaltres mateixos. política destructiva.
Molta gent et ven la moto del franquisme i la guerra civil... nois, estem en un món en que aixó només té una cosa que tothom amaga: les responsabilitats.
Hi han qui van ser expoliats al ser perdedors de la guerra civil, i els vencedors (pp, falange,...) no els interesa que es remogui gaire ja que hauríen d'indemnitzar d'alguna forma a qui els van pendre tot (als seus néts).
La majoria dels espanyols, com ni pagarem ni cobrarem en el fons ens la porta fluixa. Faltaria més, que a sobre que es juguen un patrimoni, jo me'n hagi de preocupar.
A mi, que no em vengin més la moto. I referent als llibres d'història, no deixaré que ningú pensi més per mi. Llegiré i analitzaré, peró des d'un punt de vista neutre.
(...)
Tema inmigrants.
Cal posar fre ja i quedar-nos amb el que interesa. Sobretot per ells mateixos, ja que si no ho fem abocarem a molts d'ells a no tenir recursos i a dlinquir, i els uns tindran la fama peró la resta rebran injustament les conseqüències.
Papers per als qui treballen, i un cop es quedin sense feina o prestació d'atur, en 60 dies cap a casa.
El que no pot ser es finançar gent que diu ser pobre, cobra tota mena de subvencions i xecs, envia els calers per Western Union al seus familiars del seus país i els financiem una vidorra als familiars en orígen, perjudicant als qui no ténen familiars aqui i no cobren aquests sucosos calers.
Hi ha molta picaresca amb la qual cal acabar. Per manguis, ja tenim prou producte nacional.
Bé, vaig al tajo que sinó no em surtiran els númros...