L'Acadèmia és un món força interessant al que no necessites gaire dedicació. Jo la gestiono i és agraït veure quan un jugador por ser interessant per l'U20 o quan te unes certes habilitats que el fan desitjat i es peguen per les "pujas"
Cadascun tindrem un punt de vista molt diferent de com gestionar un equip a HT, ja sigui el primer equip o els nanos, jo et diré el que faig.
Cercapromeses: has de mirar el balanç econòmic bisetmanal, si tens 3 cercapromeses i el balanç bisetmanal és positiu pot tenir els 3, però si és negatiu valora el fet de quants has de tenir (1 cerca te un cost de 10 mil, 2 de 15 mil i 3 de 20 mil). Si el balanç bisetmanal és negatiu de -25.000 Eur, doncs l'Acadèmia et generà pèrdues (també podríem parlar de fer fora jugadors que mai juguen del primer equip, dels empleats...) si el balanç és negatiu de -10.000 Eur doncs amb 1 cerca fas zero.... (sempre has de jugar amb els empleats, jugadors que no juguen, salaris, cercapromeses)...
Quin tipus de jugador em busca i a on?... on?.. tan fa.... quin?.. diuen que si entrenas defensa en l'Acadèmia que busquin defenses, que si anotació davanters... però sàpigues que si busques davanters no sempre oferiran davanters.. l'exemple que us poso en el següent punt el meu cerca està buscant un porter i ja em direu si ens diu alguna cosa de porteria.
Quin jugador agafo?... Un jugador més valor tindrà quan alhora de vendre'l tingui 17 anys i 0 dies amb unes bones habilitats que no pas un de 18 anys i mig amb unes habilitats minses... basant-nos en aquesta premisa agafa sempre jugadors que els cerques t'ofereixen de 15 anys...
PERÒ no tots els de 15 seran o poden ser bons.. El cerca acostumarà a fer-te dos comentaris de les habilitats d'un jugador, un eixemple
Què em diu el cerca
Creo que he encontrado un jugador que promete. Me dijo que se llamaba Mariano Márquez López y tiene 15 años.
Si le damos la posibilidad de trabajar su habilidad de Lateral, este muchacho podrá llegar a alcanzar un nivel de débil en ese ámbito. Diría que su nivel medio es insuficiente. Sin más entrenamiento, este jugador será un Lateral pobre.
I com ha sortit
Mariano Márquez López (90537352) 15 años y 89 días, Próximo cumpleaños: 14-12-2010
Portería: desconocido
Defensa: desconocido
Jugadas: desconocido
Lateral: pobre (máx. débil)
Pases: desconocido
Anotación: desconocido
Balón parado: desconocido
Primer... et diu que te 15 anys, però mai el dies... potser que tingui 15 i 3 dies com 15 i 89 dies com és el cas, ja hem perdut una mica el tren amb aquest.
Segon.. ens diu que en lateral és pobre ara mateix i que pot arribar a dèbil. Un a la plantilla ja em diu que com a molt serà dèbil, ja ho sabíem.
Tercer.. ens diu una segona habilitat, que pot ser el rendiment global del jugador, així ens diu que el seu nivell pot ser insu...
Per què agafas un jugador que pot ser insu?... segur que et fas i us feu aquesta pregunta, doncs perquè un cerca quan parla de dues habilitats i una, en aquest cas ja ens la diu, i l'altre no la sabem,
perquè no ens parla de cap segona habilitat o si ens parla no ens diu el seu topall, llavors l'altre habilitat desconeguda potser superior en 1 o 2 nivells més... és a dir, ens diu que global és insu, doncs podria ser que en anotació fos acceptable o bo.
Ara la pilota la tenim nosaltres i hem de descobrir els potencials.
Què entreno o a qui entreno?.. Jo sóc partidari de centrar-me un sol jugador i vendre'l que no pas una línia en concret. M'explico, suposem que un jugador de 15 i poc potser bo en defensa i acceptable en jugades... doncs que jugui de defensa i a entrenar defensa de primari i jugades de secundari. Quan arribi al tope de defensa, fem-lo jugar d'inner entrenant jugades i.... altre habilitat que li sigui útil.. que no li veim cap doncs un entrenament secundari adequat pel nostre proper nano.
Si un defensa de 17 anys bo en defensa i acceptable i surt a la venda avui te un valor de mitja de 500 mil eurillos (mirat al comparador ara mateix), un bon pessic per un canterà, no?... i a més Acadèmia amortitzada durant 25 setmanes (500.000/20.000 (cost cerques)=25
Si entrenes una línia, defensa en aquest cas, un nano de 17 anys únicament bo en defensa te un valor de 100 mil... quina diferència oi?..... llavors necessitem vendre alhora 5 canterans bons en defensa per treure el rendiment del primer... i estic convençut que alhora no els venem.
El jugador el venc o me'l quedo?.. si entrenas anotació en el primer equip i pujas un acceptable en anotació, doncs segeuix-lo entrenant, ara si pujas un defensa i entrenas anotació, de que serveix tenir-lo en el primer equip si no el pots entrenar i se li passarà l'arròs quan volguis vendre'l?
Jo sóc entrenador d'anotació i acabo de pujar a un nano potent de 17 i pocs dies acceptable en lateral ( a un parell d'entrenaments per ser bo en lateral) i passades i dèbil en anotació (ara ja insu).. per què?.... doncs li dedico la darrera plaça de'entrenament del primer equip i el comparador avui em diu que un nano de gairebé 18 està valorat en 500 mil euros... si el venc avui 150 mil...
Detall de les meves inversions.
Programes Jo utilitzo el Youthclub (
http://www.hattrick-youthclub.org/), un molt bon gestionador de l'Acadèmia, complicat en el seu primer moment, però un cop habituat és una eina necessària i que no la deixes mai. També teniu el Tomattrick (
http://www.tomattrick.org/index.aspx).
I?.. que més?... umm... doncs pregunteu-me..
PD. Perdoneu pel totxo de post...