D´entrada, jo tampoc ho veig tant tant malament, tant des d´un punt de vista de consum com ecològic....
Realment el nivell mínim de consum de combustible s´agafa entre els 90 km/h i els 100 km/h, òbviament és inviable conduïr a 90 per autopista, però a 110 ja comença a ser possible. Personalment sempre m´ha semblat més difícil no sobrepassar els 80 km. a l´àrea metropolitana de BCN, "aguantar" els 50 km. a la Granvia de Sabadell o no sobrepassar els 30 km. en els carrers de Sabadell marcats com a "Zona 30".
I donades les circunstàncies actuals, sembla una mica menys dolent ajustar la "factura energètica" que fer-ho p.e. deixant de construïr infraestructures (altament necessari per la recuperació econòmica) o deixant km. i km. d´autopìstes i carreteres sense il.luminació com en part ja passa en bastantes vies (tercermundista).
Això sí, el famós marge de tolerància de 10 km., s´ha de mantenir. El que és inadmissible es pretendre multar per un excès de 1 o 4 km., com preveïa en el primer moment el texte aprovat pel Congrés de Diputats. No es pot anar conduïnt pendent d´una "agulla". De fet el que estic dient "resituaria" els 120 km. en determinats trams.
La majoria de vehicles, sobretot els més nous, estan dissenyats per que el seu consum més baix sigui a 130 km/h. Aixó es fa mitjançant el PAR del motor, que es sol situar a unes 3000 voltes.
Si es cert que els cotxes antics on menys gasten és als 90 km/h.
De fet, el consum més baix es produeix en la marxa més alta a unes 2000 voltes. Els vehicles més potents ténen aquest consum per sobre dels 130 km/h.
- - - - -
A més, de tots els kms. que recorren tots els cotxes, la majoria es fan per ciutat o carretera, on el límit segueix igual.
Aquesta mesura NOMÉS suposarà un estalvi dels vehicles que circulin per autovia o autopista sense retencions, que tinguin sotmès el seu límit de velocitat a més de 110 km/h. És a dir, que no afectarà a camions ni a autocars, grans contaminadors. Ni als que cada dia tant contaminen en les retencions.
Tampoc hi haurà estalvi en els vehicles que ja circulaven per sota dels 110.
És a dir, que dels vehicles que circulen per autopista probablement només afecti a un 35% de tots ells el descens de consum. Peró del total de kms. efectuats a tot tipus de vies, el descens probablement no afecti ni al 10%.
Aquesta mesura és una autèntica calamitat.
Sr Zapatero, marxi si us plau!
Aquesta gent faran bo l'Aznar.