Un pufo electoral.
Anar al col·legi electoral en unes eleccions generals i no poder votar Amaiur (per posar un exemple), em toca bastant els ous.
Si els resultats fossin proporcionals de veritat, no la democràcia de pandereta que van pactar el ex-dictador i el rei ficat a dit per ell, no hi hauria la majoria absoluta que no reflexa per res el que volia votar la gent ahir.
No entenc perquè t'hagués agradat poder votar Amaiur... És un partit que pertany a una altra nació que ni ens va ni ens ve en aquest sentit, vull dir que a nosaltres ens ve el que passa a Catalunya. Jo com a català no votaria el BNG, per exemple.
No, si no els votaria, dic que a tall d'exemple, per que no una persona que viu aquí i és galega i se sent absolutament galega, per que no pot votar en unes eleccions generals al BNG, o un basc a Amaiur, o un andalús al PA. Em sembla absurd que no ho pugui fer.
Pufo electoral és que Amaiur, per dir un exemple, tingui mes escons que UPyD tenint-ne tres vegades de vots més aquest últim. Tongo.
O els més damnificats, Izquierda Unida, que els tanguen 14 diputats amb el sistema actual. O el PACMA, PA, ERC, Compromís, PRC i alguns més que amb un sistema proporcional de circumscripció absoluta tindrien un diputat més.
El PP amb el 45% dels vots té el 55% dels diputats. Per mi és un autèntic pufo.