Bona nit a tots.
Responc per al·lusions i sense ganes d'entrar en polèmica. No es tracta de buscar ara l'elogi perquè admetem la crítica, lògicament, sempre i quan tingui una base. A josedv li haurem de pagar alguna cosa algun dia :-)
Primer de tot, demanar disculpes per deixar anar a través del Twitter, i no en el fòrum on potser hauria sigut adient, el fet que havia llegit els comentaris "de la polèmica" i que m'havien sabut greu. Sobretot la qualificació de "gentussa" que se'ns va dirigir gratuïtament.
Sempre dic el mateix: digueu-nos que som millors o pitjors, que comentem millor o pitjor. Però tant l'Àlex Pareja, com les noves incorporacions Cristina Busquets i Marc Solé, com servidor, intentem fer la nostra feina el millor possible. Hem mirat d'aprendre dels que ens han precedit i dels nostres actuals companys, a la tele i a fora, i som conscients que, com un futbolista, en el temps en què sortim al camp hem de mirar de donar el millor de nosaltres mateixos, i més en una feina que és un servei públic (independentment que la televisió sigui de capital públic o privat), és a dir, en què hi ha persones pendents de o afectades per el que nosaltres estem fent. En aquest sentit, ens agrada documentar-nos per enriquir la retransmissió. A part que sempre hem vist que és una de les coses que cal fer en una retransmissió esportiva, quan fem un partit que no té la mateixa cobertura tècnica que un gran partit de Primera Divisió hem de mirar entre tots d'optimitzar els recursos perquè tot surti millor. Un partit de Segona Divisió no es ven sol com es pot vendre un partit del Barcelona, o de l'Espanyol, o del Madrid, o de la Champions. L'hem de vendre nosaltres. Per això, en el cas que ens ocupa, tant l'Àlex com jo crec que som persones sensibles al que els aficionats comenteu als fòrums, perquè si bé crec que no ens podem prendre tots els comentaris al peu de la lletra, sí que ens donen una idea general sobre com ha estat rebuda la retransmissió, què hem fet malament (o què hem fet bé), si hem donat alguna dada incorrecta... el que sigui. Ens dóna el que diem "feedback".
Crec que val la pena fer didàctica de la nostra feina, ho crec molt sincerament, perquè el que es veu en la pantalla surt molt fàcilment però el procés que hi ha al darrere, sovint complicat, no s'entén tant. Tot, com fa anys que dic aquí i en altres llocs, té una explicació. Res es fa per perjudicar ningú, perquè tots estem en el mateix vaixell. Tenir una Segona com la que tenim aquest any només ens pot fer bé a tots.
Dit això, crec recordar que en cap moment vam parlar de Juve com a guineà (en tot cas vam dir que havia estat convocat per la selecció de Guinea Equatorial), perquè sabem que és sabadellenc i, a més, recentment hem tingut alguna conversa pel Twitter amb el seu germà Alberto, que va estar jugant al Blanes la temporada passada si no vaig errat. I efectivament, quan fèiem referència al tema d'Eneko, va ser titular a casa també contra l'Hèrcules, per tant no hi ha alternança estricta amb Aarón Bueno. Sobre la dada que discutíem amb l'Àlex, té raó ell. Héctor Simón va jugar els 90' a Riazor. El dia després, estava passant les fitxes dels partits a la llibreta a l'aeroport de Sevilla, tornant del Xerez- Nàstic. No podia entrar a les actes que penja la RFEF, em vaig refiar de la fitxa del diari i després no ho vaig contrastar correctament. Un encert de l'Àlex, però per sort això és el que té tenir un bon equip al voltant.
John Motson, comentarista de futbol durant quaranta anys a la BBC, un referent dels comentaris esportius, a part de contestar també les cartes que rebia dels seus espectadors, deia que al camp hi ha dues persones que han de prendre decisions en dècimes de segon: l'àrbitre i el comentarista. Segurament ens equivoquem en les mateixes coses...
Deixeu-me afegir que sé que sou molt crítics amb el Jordi Gonzalvo. Jo el defensaré a ultrança. Són set anys fent retransmissions amb ell i el coneixement de les categories que comenta no el té ningú més. I mai li he sentit una mala paraula, mai, en contra del Sabadell. De fet, de cap equip català, però ja que ens ocupa el Sabadell, doncs això.
En conclusió: com tots vosaltres som una gent que mirem de fer la nostra feina el millor possible. La diferència (i una cosa que heu de tenir molt en compte tots els que en un futur us hi vulgueu dedicar) és que aquesta feina és pública, amb tot el que això comporta.
Ara ja sabeu el meu nick, "Jordi S." que no utilitzava des de feia temps. Gràcies als responsables del fòrum per haver-lo dissenyat de manera que no m'he hagut de tornar a registrar
Gràcies a tots pels vostres comentaris, els de felicitació i els crítics, perquè tots ens serveixen.