I un altre tema d'actualitat que em preocupa i bastant és la poca transparència dels bancs a l'hora de vendre alguns productes a les persones "de a peu".
El darrer cas sonat? Les participacions preferents, un producte perfecte quan tot anava bé, donc prometia alts interessos i una disponibilitat ràpida dels propis diners. I una forma de vendre'ls que realment donava la sensació de ser un plaç fix.
De fet, ni jo que crec entendre algo d'economia no sé realment que és. Be, si sabia que era deute perpetu i que per tenir disponibles els meus diners algú me les habia de comprar, peró mai he entès on van anar realment a parar aquests diners, és a dir, on són invertits ara.
Algú sap per casualitat en què s'invertien els diners quan s'emetien les preferents?
De totes formes, sort que no en vaig comprar mai. Es més, quan vaig estar treballant a Caixa Manlleu i a Caixa Sabadell aixó de les preferents era el dia a dia peró ningú de la oficina tenia ni idea del que era, i es venia com un termini.
La majoria dels que les compraven eren gent gran, molts que anaven amb audífons i etc... ja us podeu imaginar. gent jove ni un, tots anaven al dia i endeutats fins les celles!
Ahir, per cert, en Niño Becerra deia aixó:
* - Las preferentes. ¡Que les voy a contar que no hayan oído ya!. La moraleja, ¿qué moraleja puede sacarse de lo acontecido con este producto financiero?, pues dos. Que nadie regala nada y que siempre hay que leer la letra pequeña. Ahora, quienes están cogidos en la trampa de las preferentes dice que se creyeron lo que les dijeron personas en quienes confiaban, pero de lo que nadie habla es de las muchas llamadas telefónicas que bastantes hicieron ‘a su oficina’ preguntando como estaba la lista de espera para conseguirlas. ¿Cuántos de quienes salieron gozosos de ‘su oficina’ con las preferentes bajo el brazo sabían exactamente como funcionaban?, ¿cuántos lo preguntaron?, ¿cuántos eran conscientes del riesgo que estaban corriendo les hubiese contado quien les hubiese contado las maravillas de ese producto?. Insisto: nadie regala nada y siempre hay que leer la letra pequeña. Pues eso.
Jo no n'estic d'acord, tot i que una minoria si que és cert que anaven cegats per l'alt rendiment que donaven.