Realment com diu en Kitanovsky, és digne d'estudi les posicions respecte a Europa que tenen països com son Suïssa i Islàndia, o Noruega i Dinamarca, sobretot em fixo amb com va sortir Islàndia de la crisi creditícia en que els varen ficar uns mals dirigents, i molts cops em pregunto per que aquí hi ha tanta por a estudiar si es pot aplicar aquí.
Fins a tot a Portugal li podria interessar aquest plantejament....pre cisament el que volen és aglutinar forces per defensar-se dels depredadors de la Troika, amb propostes cada cop més aberrants....
I és una evidencia que ens assemblem moltíssim més a la resta d´habitants d´Espanya que a la gent del Nord d´Europa. Per poc que hi tingueu experiències en aquest sentit ho veureu clar....
Els portuguesos quan varen poder es varen desempallegar dels que els dominaven, la corona de Castella, i als propis portuguesos actualment no els interessa posar en perill la seva cultura i llengua ajuntant-se amb un país com és Espanya que poc respecta les cultures 'perifèriques'. Per raons personals tinc molt contacte amb gent de diverses parts de Portugal i per ells Espanya està molt bé per anar de visita i tal, també per sortir a treballar-hi en els últims moments de crisi, per anar a estudiar, sobretot infermeria i medicina, però res més.
I dec ser un bitxo estrany, però m'entenc molt més amb la gent del Centre i Nord d'Europa, amb més cultura del respecte a la diferència, amb més dinamisme i ganes de progrés que no pas amb els del Sud d'Europa, que no els trobo gaire virtut més que el saber divertir-se i la juerga.