Bona nit. Llegeixo el fòrum a diari per saber com pensa la nostra afició -o almenys, la que es manifesta aquí, que tot i que algunes persones em diuen que no és una mostra representativa, jo crec que sí que ho és prou-. Òbviament, quan llegeixo coses que es refereixen a mi i que considero injustes, tinc ganes de contestar-les. No per convèncer a ningú, sino més aviat per aclarir-les, per tenir cert dret a rèplica. Per això m'he registrat amb el meu nom, perquè no hi hagi cap tipus de dubte. Veig que a l'entorn del club hi ha sempre molta sospita: que si aquest diu això perquè és amic d'aquest, que si aquest defensa a X per interessos... Ja li vaig dir a una persona a twitter que s'expresava en termes molt semblants als de daelsi: no tinc res a amagar i estic a la disposició de qui faci falta per contestar a qualsevol pregunta.
Voldria fer tres puntualitzacions. Dues a daelsi i una a ferni.
A ferni li diré que en cap cas pretenc expresar que el soci positivista és millor arlequinat que el soci negativista. Només manifesto una opinió: crec que un ambient de crítica excessiva no és bona per l'equip. Que no ajuda. I no és quelcom que jo m'imagini. M'ho han dit ex jugadors del club, gent que ha vestit la samarreta i que coneix mooolt bé la institució. Entenen que el soci s'expresi, per suposat, però consideren que segons quines actituds no ajuden, que fan més difícils els objectius esportius. Els meus missatges van sempre en aquesta línia. Això és censurar o silenciar als crítics? Això és cohertar la llibertat d'expressió? No ho crec pas. Respecto tot el que es diu per aquí, però jo també manifesto una opinió: penso que generar ambients autodestructius ens perjudica. Un cop manifestada aquesta opinió, que cadascú faci el que vulgui. Només faltaria. Jo no pretenc donar carnets de bons o mals aficionats, perquè no sóc ningú per fer-ho. Sóc un aficionat més, encara que alguns pensin que estic a l'altra banda. Parlo de com m'agradaria que aprofitéssim el factor camp, igual que puc dir que voldria que l'estadi fos tot cobert i que les entrades fossin més barates. Una opinió com tantes que es llegeixen en aquest fòrum sobre com s'haurien de fer les coses.
A daelsi només vull dir-li que és absolutament pública la meva opinió sobre Las Palmas des de fa mesos. Trobarà un munt de respostes meves a xats digitals i twitter en què he manifestat, molt abans de que ens guanyessin 0-4, que Las Palmas era el meu gran candidat a l'ascens, l'equip que més m'agradava i moltes més coses. Accepto que em diguis que per tu ho és l'Elx; de fet, els números et donen la raó. A mi m'agrada més Las Palmas, com l'any passat m'agradaven més el Celta i el Valladolid que el Depor. El que considero que no és just és que diguis que em trec la frase de la màniga per "fer contents als meus amics de tribuna". No, Las Palmas m'encanta des de fa molt. I no sé qui són "els meus amics de tribuna", que és quelcom que ja va insinuar "sexeibirra" fa unes quantes setmanes. Sincerament, crec que veieu fantasmes on no n'hi ha. Conec a la majoria de directius, hi tinc bona relació, com intento tenir-la amb tothom que forma part del club. Però no crec que, tret d'una persona, ningú del club pugui dir que és amic meu. I procuro tenir-hi bona relació perquè així és com entenc la vida: mai des de la confrontació ni l'agresivitat. Penso que anant tots junts és com és més fàcil que assolim els objectius. No tinc cap necessitat de "fer la pilota" a cap directiu. Probablement, i permet-me que et sigui així de franc -i creu-me que no m'agrada-, tindria més sentit que me la fessin ells a mi degut a la que se suposa que és la meva posició de certa notorietat als mitjans estatals -i no me la fan pas, ja t'ho asseguro, ni m'agradaria gens que me la fessin-. Vaig a sopar amb gent important del club un cop l'any, perquè volen saber, a vegades, què penso de tot plegat -sense que la meva opinió sigui vinculant en res, i sense que em facin cas la majoria de les vegades, i em sembla bé que sigui així-. Creu-me que sóc bastant sincer i bastant dur en aquests sopars i que expreso tot el que no m'agrada -perquè les coses que no m'agraden, que n'hi ha, les dic en privat, perquè considero que dient-les en públic podria perjudicar al club-. El meu únic amic directiu es diu Albert Burrull i tothom ho sap que som amics: ho érem molts anys abans de que ell entrés a la Junta -anàvem a escola plegats- i ho seguirem sent quan ell en surti. I, amb tota sinceritat, em sap greu que els meus tweets de l'altre dia et semblessin "d'una censura que recorda a la dels temps franquistes". De fet, després que m'ho digués "sexeibirra", vaig deixar-los llegir a gent externa a l'entorn del club i a ningú li va semblar que anessin en aquesta direcció. Crec, sincerament, que el teu escrit al fòrum jutjant els meus comentaris és bastant més despectiu que qualsevol dels tweets que pengés jo aquell dia, que simplement reivindicaven la bona temporada de l'equip i expresaven certa decepció per alguns comentaris cap als jugadors que, en la meva opinió, eren bastant injustos.
Quedo a la vostra disposició per aclarir qualsevol cosa. I espero que treiem alguna coseta a Còrdoba, tot i que em sembla que ens costarà molt. Bona nit a tots!
Axel Torres Xirau