Aquest raonament que tu fas el fas extensible també a la pertanyença a l´Unió Europea ? Perquè és que veig que els independentistes teniu molta devoció per aquell concepte de "estat europeu" i de moment i durant els últims anys, les decisions que han vingut d´allà només han provocat recesió, retallades i atur....és com una mica contradictori aquesta desafecció per uns i aquesta admiració per els altres.... No tot són balances fiscals.
Encara que es vulgui vestir d´economia, segueix primant l´aspecte identitari en el teus plantejaments, a mi em pot preocupar el benestar d´un ciutadà de Figueres o de Mollerussa, per també em preocupa el benestar d´un ciutadà de Huelva o Santander, per lo tant tampoc no m´ho miraré de la mateixa manera......Per la mateixa regla de tres, ens podriem queixar al Vallès de que invertissin els diners a Osona, o un ciutadà de Badia de que els invertissin a Sabadell.
Crec que hauriem de ser internacionalistes per una qüestió de solidaritat mundial i el federalisme és un bon punt de partida doncs combina descentralització i projecció més àmplia i sinó digue´m si el sistema d´Estats Units funciona malament.
El sistema dels Estats Units és un desastre: estats quebrats, manca de tot tipus de serveis, etc... és un bon sistema només pels rics.
Ser a Europa? Potser si potser no. Aqui només veig que Suïsa no hi vol ser, i Anglaterra vol marxar. Jo, per mi, independència peró fora de la UE. Des del nord d'Europa es diu que Catalunya es viable, tant dins com fora de la UE.
Recorda que dins de la UE seguiríem tenint balances fiscals negatives, ja que hauríem de participar en els fons de cohessió com a país ric, casi nòrdic.
Sobre a on pot arribar l'independentisme, que si el Vallès i Osona, home.. també es pot independitzar Torre Romeu! El que passa es que fas servir uns arguments sense sentit. Es clar que dins un territori hi han desigualtats, i aquestes quotes estan per minorarles poc a poc.
A Espanya no s'han minorat les quotes. A Espanya s'han amagat les vergonyes donant peixet a unes zones. Avui, ser emprenedor i tenit idees a Extremadura és una presa de pèl, i et puc posar exemples de persones que volen fer coses allà, peró allà tot està corromput pel sistema, que es basa en l'endollisme i el funcionariat.
Aquestes persones tenien bones idees, peró allà no estan per la feina. Un d'ells, ha vingut precissament a Catalunya per que allà als emprenedors els han barrat el pas: mo els interessa idees, els interessa una Espanya canyí, de toros i fer el vago, que no pensis gaire vaja.
La Espanya que tu em vens com a federalisme no m'interesa, és una Espanya on quatre viuen molt bé del cuento. Que si, que aqui també, peró aqui es fomenta que l'economia tiri endavant, allà es fomenta retallades el i+d+i, que els bons fotin el camp e invertir tots aquests diners en F1, ave a Galícia i xorrades vàries.
Ja n'hi ha prou. Hem de deixar de viure en un estat de vividors, un estat que permet una taxa d'atur del 28%, un estat que enreda. No és qüestió de deixar-se adoctrinar per mitjans d'informació, ni d'aqui ni d'allà, ni dels uns ni dels altres, és qüestió de tenir sentit comú i veure que no té sentit seguir amb aquesta faràndula.
I que quedi clar que una Espanya sense Catalunya, peró amb una Catalunya forta, anirà també molt millor. S'haurà d'espavilar i a més, sabrà fer-ho.
Ara bé, alguns dels que els interessaba viure del troç quedaran ben retratats. D'aqui certes opinions i la por que aquestes mostren.
SOM-HI !!