Hola! Sóc nou per aquí. Ja porto un temps seguint el Sabadell i crec que, vistos bastants partits (bàsicament des de l'inici de l'era Olmo), puc formar una opinió amb cara i ulls del que li passa a aquest equip. Intentaré ser breu i anar a pams:
- En primer lloc, cada setmana que passa és més evident que la proposta futbolística que planteja l'entrenador. Tenint els jugadors que tens, trobo una falta de respecte que l'únic recurs ofensiu que busquis sigui pilotades a l'esquena dels defenses (més si a dalt tens Tamudo, que no pot estar 90 minuts picant a l'espai per raons obvies), o pilotada a l'espai a Collantes, que té 1 partit bo i 4-5 que deambula pel camp. La pilota a banda, centrada i remat d'Aníbal ja no serveix.
- Si la proposta futbolística ja em sembla nefasta, que siguis incapaç de, amb els jugadors que tens, no buscar fer una sola jugada de combinació per dins, és encara més preocupant. Quan a la plantilla tens jugadors com Marquitos, Sotan (que no és tant coix com sembla, però sí molt intermitent), Gato, Tamudo i Lucas Porcar, que no busquis el joc combinatiu em sembla terrible. Aridai em sembla bon jugador, però molt més efectiu com a revulsiu quan ja tens el contrari cansat que no pas de titular. Però vaja, sembla que ha de jugar tant si com no.
- Trobo que als socis i aficionats del Sabadell se us falta el respecte (s'escriu així, se us? O és s'us? Dubte existencial
) cada vegada que a Sala de Premsa s'utilitza l'excusa de les baixes i que el triangle del mig camp de la temporada passada no hi és. Tampoc em sembla normal que cada partit i cada setmana el discurs sigui el mateix, el plantejament no variï i després s'argumenti que no s'ha merescut perdre.
- Menció apart em mereixen les lectures del partit. Crec que no fa falta dir res que no hagueu dit ja.
- Per altra banda, trobo 'apustuflant' que hi hagi jugadors que ho juguen tot, i que setmana rere setmana demostren que no, que no estan per ser tant titulars. Com deia, la plantilla és molt més bona del que està demostrant, i és responsabilitat de l'entrenador saber veure què tens, què pots fer i a què pots jugar amb els jugadors que tens.
- Per últim, i lligant-ho amb el que acabo de dir, algun entrenament que he pogut veure m'ha acabat de demostrar la falta de disciplina que hi ha a la plantilla. Jugadors que entrenen poc i malament, poca claredat a l'hora de resoldre dubtes que es generen (sobretot durant els partidets d'entrenament) i, en ocasions, discussions entre jugador i entrenador. En aquest cas, Antonio Hidalgo (com podia jugar si es veia que no estava per jugar, molt menys per aguantar un partit sencer?
) i Nauzet (porteràs, però 'campa a sus anchas' amb massa permisivitat del cos tècnic) són els casos més flagrants que he pogut veure. L'acció a Mallorca on va a buscar el xoc amb el jugador que intenta que no serveixi bé en comptes de buscar la forma per servir en condicions em sembla impròpia d'un professional...
En definitiva, crec que aquest equip necessita urgentment un canvi d'aires. Algú que sàpiga proposar idees futbolístiques i sigui capaç de controlar un vestuari, en especial els veterans. Fins aquí el meu debut, prometo no escriure tant quan torni a intervenir.
Salutacions saballuts!