Té un nom molt senzill:
JUANJO CIÉRCOLES.
Els centrals són de gran nivell, tot i que cometen errades que ens costen gols... els laterals defensivament no són gaire cosa però suficient per la categoria (tot i que el lateral esquerra aquest any l'està passant magre).
Tanmateix, la figura per mi més important d'un equip que determina la quantitat de gols encaixats i la creació d'oportunitats a l'hora de treure la pilota controlada és el mig centre defensiu. Si quan ha passat un terç de temporada encara no saps qui és el primer defensa real i bàsic, ja que talla la font de joc de l'equip rival (Egüaras? Hidalgo? Hervás? Yeray?), doncs ets una font de gols assegurada.
A això, que és fonamental i bàsic, torno a repetir, que possiblement representa un 60 - 75 % del nostre problema al meu humil i paupèrrimament informada opinió, ja que no tinc ni el primer nivell d'entrenador, li has de sumar els hàndicaps següents, tots matitzables i de mode general, òbviament:
- Nivell defensiu dels laterals correctes, no més. Especialment per banda esquerra, on Víctor no està tenint el seu any i Riau és com el Guadiana.
- Escasses, insuficients i/o nul·les ajudes defensives dels extrems, especialment pel que respecta a Collantes, tot i que sí que és veritat que últimament està millorant (no incloc partit vs Sevilla). Després del nom que posaré segurament deixareu de llegir, però en aquest aspecte trobo a faltar, i molt, a Eneko.
- Poca actitud defensiva de com a mínim un subjecte del centre del camp, i molts cops de dos, bàsicament Hervás i Egüaras, ja que estem posant noms, especialment del primer. No sé si és que no saben, no volen o no poden, però no pot ser que molts cops un tiu de 36 anys es carregui a ser el primer "parapeto" defensiu important.
- Mitjana (aproximada, pseudo i irònica) de 1,8 errors greus dels centrals per partit, que òbviament són un 80% de possibilitat de gol segur.
- I tema tabú al Centre d'Esports: Nauzet està, sota el meu punt de vista, en un estat de forma deplorable/escàs/pèssim, digueu-li com vulgueu, però exceptuant Zaragoza no recordo que hagi aconseguit punts... i un porter n'ha d'aconseguir. Vergonyós el que s'ha fet, i ho dic de passada, amb De Navas en general i a la Copa en particular. Indigne d'un senyor que estic convençut que seria dels pocs que per ell continuaria la temporada que ve... passés el que passés. Oju! En aquest punt, molt especialment, no sóc gens objectiu possiblement, però SEMPRE he defensat que De Navas és millor porter que Nauzet, sempre, tot i que tanmateix haig de reconèixer que l'any passat si vam tenir opcions fins l'últim moment és en part gràcies a Nau.
I un altre tema a analitzar seria la pilota aturada, tot i que no tinc la sensació (possiblement errònia, d'aquí que l'hagi d'analitzar) que sigui un "talón de Aquiles" aquest any.
Disculpeu pel rotllo, però volies debat no, BLANC-I-BLAU
?
Salut!