Després de llegir les vostres opinions respecte la carta vaig a donar la meva.
Primerament donar les gràcies a l'adrySBD per confirmar que ell també ha rebut la mateixa carta.
Demanaria que si algú més dels que varem enviar la carta rep resposta ho digui. També que digui si és exactament igual a la públicada a
http://www.banyuts.org/rangel.html i si no ho fos que ho faci saber i també intentariem fer-la pública.
Primerament, i a favor del Sr. Rangel, dir què ja és un petit pas positiu que hagi contestat la carta. A més com a mínim se n'ha assabentat dels fets i ja té dues versions totalment diferents, el del responsable de seguretat i el dels aficionats del Sabadell.
Sobre el contingut de la carta hi algunes frases que fan riure. Les vaig a concretar.
"En el transcurs del partit no es van produir incidents de consideració, si exceptuem l'amistositat mostrada contra el col·legiat, que va ser increpat i insultat repetidament per el públic assistent Suposo que no deu haver anat mai a un camp de futbol, ja que en el 95% d'estadis els insults a l'àrbitre són el pa de cada dia. Si es volguesin evitar els insults hauria d'aturar la lliga espanyola.
"Sobre les afirmacions de que el seguidor "va ser obligat a dirigir-se en castellà als agents", és possible que algú dels agents demanés que li parléssin en aquest idioma, donat que part dels efectius del dispositiu pertanyen a la darrera promoció i encara no dominen la llengua catalana" Va home, va ara voldrà fer creure que algún agent no enenia el català i li va demanar molt amablement si per favor podir parla en castellà, ja que fa molt poc que sóc a Catalunya i encar ano l'enenc però tinc intenció d'aprendre'l. I què més. Suposo que tothom s'imagina que li devien dir perquè parles en castellà (jo no ho dic el què penso perquè no hi era, això ho hauria de dir el mateix afectat).
"De fet, el propi coordinador de seguretat va caura al grada, precipitant-se pels esglaons i resultant amb lesions lleus." Ho sento però aquí se m'ha escapat una mica el riure.
Respecte al relat pròpiament del fets dir que en la majoria de casos canvia el causa - efecte. Per exemple sí que és veritat que alguns aficonats van insultar i increpar els policies, però precisement els van insultar perquè van anar cap al lateral amb no gaires bones intencions. Per exemple, allò que diu que
els agents es van situar a una distància prurdencial per evitar la invasió del camp jo la veritat és que no la considero gaire prudencial, ja que estaven a dins la grada i no la gespa per evitar que la gent hi saltés.
Com pot ser que diguin això? No hi ha res de cert. Fixat per tirar una ampolla??? Si l'àrbit ja no hi era al camp, com potser que possi el que va passar a l'acta? Haurà possat la versió de la i clar al Delegat l'hi hauran dit el mateix.
El què diu la carta no és què el van fitxar per tirar una ampolla al camp en el partit contra el Figureres, sinó que ja estava fitxat d'un partit anterior en el qual va tirar una ampolla al camp (tot això evidentment sota la versió policial). Aquest punt jo no l'entro a valorar, ja que desconnec si aquest fet és veritat o no.
Ara bé haig de dir què tot i la resposta per part del Sr. Rangel no és gaire positivia els efectes globals que puguin haver causat aquestes cartes sí que poden ser positius. M'explico. El Sr. Rangel ha fet fer un informe dels fets al responsable de seguretat i seguament li deu haver cridat l'atenció per les cartes rebudes. Aquest responsable de seguretat es deu haver "cagat amb tot" i evidentment en un informe que fa ell mateix no dirà que va ser una actuació desproporcionada i fora de lloc i què si els hi va anar la mà i la porra. El què fa és fer un informe per justificar la seva actuació, canviant bastant els fets reals.
Tot i això espero que al haver-hi hagut aquest enrenou s'ho pensin dues vegades abans de tornar a fer aquest tipus d'actuacions.