Això ja passa a l'esport professional d'USA i vindrà cap aquí.
El perfil jove només mira les highlights per youtube i és un clar seguidor de jugadors, no tant d'equips.
En el fons la FIFA, UEFA, La Liga, etc.. s'estan carregant l'invent igual que passa amb tots els esports (ACB, MotoGP, F1, etc...). Es pensaven que podrien convertir a fans en clients i resulta que estan perdent fans.
Quan la Formula 1/Moto GP es podia veure en obert tothom feia la sobretaula del cap de setmana amb les curses, els patrocinadors contents i es coneixien els secundaris. Ara has de pagar 1.000€/any per veure el futbol o la F1, o fer-te de DAZN per a vuere MotoGP i la lliga anglesa (si t'interessa). Suma-li NETFLIX, HBO, Dinsey+, Amazon Prime, Filming, la PS5, l'ordinador, etc...
Es ridicul pensar que això es pot mantenir igual (tot i que els xinesos encara vulguin veure en Messi marcar)
Saps que mira la gent jove? TWICH o Youtube (ja siguin streaming d'Esports, gent que explica la seva vida, ...)
Sabeu perquè? Es pot veure quan un vol (no te horaris predefinit) i sobretot , inicialment, és gratuit. Només dones diners d'una forma bastant directa al creador de contingut que tu vulguis
El dia que van privatitzar tot l'esport professional van posar la primera pedra de la seva tomba.
Ara la gent coneix en Messi, Mbapee i Haaland igual que en Marquez, Hamilton o en Lebron James.
Ara, pregunta-li qui és el central del CELTA, l'aler titular de Minesota o el pilot titular d'Aprilia....