Autor Tema: Denúncia contra el Barça  (Llegit 630 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat felix

  • Entrenador
  • *******
  • Missatges: 1714
  • Gènere: Masculí
Denúncia contra el Barça
« el: 27 de Juny de 2022, 17:00:23 pm »
Hola a tots,

Com bé sabeu, fa un mes va haver-hi els vergonyosos incidents al camp del Barça B on es va prohibir l'entrada amb equipació del Sabadell a algunes zones del camp.

Doncs bé, alguns dels afectats ens hem unit i, juntament amb un despatx d'advocats, hem presentat dues denúncies. Una dins del propi canal ètic del Barça per demanar explicacions del propi club i un altra davant l’Agència Catalana de Consum per la pràctica comercial deslleial que suposa que en cap moment del procés de compra online el Futbol Club Barcelona informés de l’existència de cap restricció en l’accés al camp ni separació d’aficions. Us adjunto més avall la denúncia presentada al Canal Ètic del FCB i en pdf la nota de premsa que hem fet.

També us comunico que a dia d'avui, encara no ens ha contactat ningú del Sabadell, tot i que estan completament al corrent i un membre de la junta, em va assegurar l'endemà mateix que l'Esteve Calzada, el Bruno Batlle o l'Ana Navés, em contactarien per poder explorar la via d'anar de la mà. Això no ha estat així i ho hem hagut de fer els socis pel nostre compte. No vull ser malpensat, però evidentment entenc que per l'estreta relació entre el president i el Barça seria un "marrón" per ell. Trobo però que el "marrón" és molt més gran quan deixes a uns socis a l'estacada quan demanen la teva ajuda. M'ha sorprès molt perquè no creia gens que fos la seva forma d'actuar. Suposo que fins que no et trobes amb un problema, no coneixes bé a les persones.


"
DENÚNCIA PRESENTADA AL CANAL ÈTIC DEL FUTBOL CLUB BARCELONA
El passat dissabte 7 de maig del present 2022 a les 17h es jugava a l’Estadi Johan Cruyff un partit entre el Futbol Club Barcelona (Barça B) i el Centre d'Esports Sabadell Futbol Club (CE Sabadell) corresponent a la jornada 35 de la Primera RFEF Footers. Tal i com el propi FCB anunciava a la seva web, es tractava d’«un partit molt important per a les aspiracions de tots dos equips de cara al play-off d’ascens a Segona Divisió A, ja que el filial blaugrana és cinquè amb 51 punts i el conjunt arlequinat és quart amb 52.»
Les entrades podien comprar-se amb bastanta antelació a través de la web del FCB i, així mateix, una setmana abans, es van posar a la venda a les oficines de la Nova Creu Alta del CE Sabadell 1300 entrades reservades per a l’afició del CE Sabadell (Gol Nord - Porta 3).
No obstant, la compra d’entrades mitjançant la web del FCB era lliure i il·limitada per a l’afició del Sabadell, no constant-hi cap tipus d’informació ni advertiment en relació a la separació d’aficions, l’existència de cap tipus de restricció en la venda d’entrades per l’afició visitant (CE Sabadell) ni cap restricció en l’accés al camp per portar simbologia del CE Sabadell. Així doncs, qualsevol persona que volgués assistir al partit podia comprar una entrada mitjançant la citada web sense rebre cap informació durant el procés de la compra de la separació d’aficions. Un cop realitzat el pagament, el comprador rebia un correu electrònic de confirmació on tampoc s’especificava cap restricció en l’accés al camp ni separació d’aficions i quan et descarregaves l’entrada en la mateixa s’indicava que era «Només per a aficionats del Barça». (Adjuntem entrada + correu electrònic)
Donada aquesta situació, nombrosos aficionats del CE Sabadell entre quals els sotasignants de la present queixa, vàrem adquirir entrades per al citat partit a zones del camp diferents de la reservada per a l’afició visitant.
El dia abans del partit, el CE Sabadell anunciava mitjançant les seves xarxes socials oficials que segons indicacions del FCB l’afició arlequinada que accedís a l’Estadi Johan Cruyff amb «els colors» del CE Sabadell serien reubicats a la zona d’afició visitant. (Adjuntem piulada a Twitter)
Arribats al dia del partit, nombroses persones aficionades del CE Sabadell amb entrades a diferents zones del camp, seguint les indicacions del FCB manifestades pel CE Sabadell vam dirigir-nos a la Porta 3 de l’Estadi Johan Cruyff rebent la negativa d’accés per part del personal de seguretat privada que allà s’hi trobava. El personal de control d’accessos va informar-nos que havíem d’entrar per la porta de la nostra entrada. La sorpresa i indignació de l’afició arlequinada va ser quan el personal esmentat de la resta de portes de l’estadi, conjuntament amb el coordinador de seguretat del FCB, van prohibir-nos igualment l’entrada esgrimint que no podien entrar aquells aficionats sabadellencs que portessin qualsevol simbologia del FC Sabadell, sense oferir cap alternativa per tal de reubicar i redirigir aquestes persones a la zona d’afició visitant tal i com s’havia informat prèviament.

 Per part del coordinador de seguretat i el personal de control d’accessos només es va oferir la possibilitat d’accedir al camp sense la roba i/o simbologia del CE Sabadell esmentada, forçant i abocant a diverses persones i famílies a entrar despullades, haver-se d’anar a comprar roba nova, llençar pertinences a les escombraries o deixar-ho al vehicle privat. Tal va ser així, que es van produir situacions absolutament lamentables i humiliants com persones d’avançada edat que davant la impossibilitat de despullar-se i accedir al camp sense determinada roba van haver de marxar cap a casa, infants del CE Sabadell que entre plors van haver de despintar-se la cara dels colors arlequinats, i nombroses persones que no van poder entrar. Inclús algunes persones que davant la injusta situació van gosar demanar explicacions al personal esmentat i protestar de manera pacífica i democràtica, van ser reprimides i identificades de manera injustificada i desproporcionada en un clar abús de funcions per part del personal de seguretat. (Adjuntem vídeo on s'hi veuen algunes situacions i reclamació presentada in situ)
La situació generada pel FCB contravé la normativa establerta tal com el Reial Decret 203/2010 de 26 de febrer, pel que s’aprova el Reglament de prevenció de la violència, el racisme, la xenofòbia i la intolerància a l’esport, que en el seu article 5 apartat 4, defineix que hi ha d’haver una obligació en "la política de sumnistro y venta de entradas por parte del organizador, que deberá garantizar, cuando corresponda, una separación adecuada de aficiones rivales". No obstant, el FCB va incomplir aquest precepte, doncs no només no va donar cap tipus d’informació sobre la separació d’aficions mitjançant la seva web en el procés de compra d’entrades sinó que un cop a l’estadi va incomplir l’acord i directriu de reubicació de l’afició del CE Sabadell expressat per aquest darrer, al no oferir cap alternativa de reubicació a la zona d’afició visitant a les persones del Sabadell que tenien entrades a diferents zones de l’estadi. Per tant, no es va realitzar cap política efectiva als efectes de garantir allò establert en el precepte citat del Reial Decret.
Així mateix, el RD estableix sobre la venda de les entrades, en el seu article 15.4, que quan es prenguin mesures sobre la separació d’aficions «Si estas decisiones afectasen a entradas ya comercializadas las instrucciones podrán contener previsiones sobre la reubicación de los espectadores.» I en el mateix sentit s’expressa l’article 1.6 de la Normativa d’accés a instal·lacions del FCB Condiciones de acceso y permanencia en las instalaciones deportivas del FC Barcelona, la qual transposa el Reglament i RD esmentat i estableix: «Els responsables de la seguretat i el control tenen instruccions d’expulsar als afeccionats de l'equip visitant que accedeixin a l'àrea reservada als afeccionats de l'equip local, o qualsevol afeccionat que causi problemes, independentment de la validesa de les seves entrades i reubicar-los a un lloc de l’àrea corresponent (sempre que hi hagi seients disponibles i l'equip visitant hi estigui d'acord). Si no hi hagués cap seient al sector visitant, l’infractor serà expulsat de la instal·lació o simplement refusat a l'entrada en primera instància..»
Per tant, no només el FCB no va realitzar cap política efectiva en la venda d’entrades a través de la seva web per tal de donar la informació adequada als consumidors i garantir la correcta separació de les aficions, no només un cop al camp no es va reubicar l’afició arlequinada a la zona visitant, sinó que es va tractar amb menyspreu i abús de superioritat a múltiples aficionats del CE Sabadell.

 A propòsit de la normativa citada, interessa senyalar que sorprèn també als sotasignants de la present queixa que en la normativa pròpia de les instal·lacions esportives del FCB no s’especifica en quins casos es contemplarà la separació d’aficions com a mesura excepcional i restrictiva.
Tota aquesta situació expressada contrasta sobtadament amb el Club que és Més que un club, citant el lema principal i representatiu del Futbol Club Barcelona com al Club dels valors. Cal només entrar a la web del Barça per a observar arreu com es fa emblema de múltiples valors esportius com ara la convivència i la conducta esportiva. Així mateix, l’article 2 del Codi Ètic del FCB apunta com a primer valor la Integritat senyalant que el FCBarcelona té cura del benestar de les persones, de la mateixa Entitat i de l’entorn en el qual operen i actuen d’acord amb els compromisos adquirits. En aquest sentit, clarament el passat 7 de maig el FCB Barcelona havia adquirit un compromís amb el CE Sabadell de reubicar l’afició arlequinada a la zona d’afició visitant. No obstant, el FCB no només no va respectar el citat compromís adquirit sinó que lluny de tenir en compte el benestar de les persones que van acudir amb tota la il·lusió al partit senyalat es van produir situacions humiliants i degradants per a la integritat física i moral de múltiples aficionats del Sabadell i les seves famílies, tal i com s’ha explicat.
Seguint amb els valors del FCB observem com es destaca la Humilitat com un dels principals valors del Club, dient que el “FC Barcelona s’ha guanyat el respecte de l’exercici de la humiliat- i l’esforç, el rigor i la responsabilitat- com a actiu que permet mantenir i defensar la totalitat de valors de l’Entitat, fins i tot en situacions de clara superioritat o èxit”. Així doncs, sembla que s’entén la humilitat com un dels eixos vertebradors del Club. Molt lluny d’aquesta humilitat albirada ens trobem amb la situació que va produir-se el passat 7 de maig, doncs es va tractar l’afició del CE Sabadell amb absolut menyspreu i superioritat, no només no oferint informació prèvia adequada sinó mostrant una conducta absolutament inflexible i desproporcionada en l’accés al camp, arribant a negar l’accés a nombrosos visitants que van haver de tornar a casa, i sense oferir cap alternativa malgrat haver-hi lloc de sobres al camp per a poder reubicar l’afició arlequinada seguint normes de seguretat.
En l’apartat 4.2 del Codi Ètic, relatiu als Drets Humans, el FCB anuncia: “Per tal d’identificar, prevenir, mitigar i donar resposta a potencials abusos, el FC Barcelona durà a terme un procés continu de deguda diligència en les seves pròpies activitats i en les que guardin relació directa amb les seves operacions, productes o serveis prestats en el marc de les seves relacions comercials.” Així doncs, entén aquesta part que si la cultura empresarial del FC Barcelona està fermament assentada en el compliment dels drets humans i socials tal i com s’anuncia al Codi Ètic i a la seva web, el Club hauria de preocupar-se i donar alguna resposta a la situació que es va produir el passat 7 de maig a les seves instal·lacions i que va ser notícia en diversos mitjans de comunicació. No obstant, a dia d’avui i havent transcorregut més d’un mes dels fets, el Futbol Club Barcelona no ha demanat disculpes ni ha donat una explicació a la situació generada.
Per últim, efectivament, el futbol i els diferents clubs han estat i són un mecanisme d’identificació i vertebració del nostre país. Així doncs, els diferents equips de futbol de Catalunya com el CE Sabadell i el Barça s’han convertit en icones i en sentiments que van més enllà de l’esport. Més enllà del respecte als drets humans i a la dignitat humana que es mereix qualsevol persona, creiem que tractant-se d’aficions i equips veïnes, membres del futbol català, l’esportivitat i la companyonia entre les aficions, el respecte i el bon tracte vers l’afició visitant resulta bàsic i fonamental per a la consecució i el respecte dels valors que el Futbol Club Barcelona promou i en fa bandera.
Per tot això, les persones sotasignants en representació de l’afició del CE Sabadell que el passat 7 de maig va patir una situació d’humiliació i mal tracte per part del personal del FCB a les portes de l’Estadi Johan Cruyff sol·licita que per part del FCB es procedeixi a donar una explicació i demanar les corresponents disculpes formals.
"
VISCA EL SABADELL

Desconnectat tonidg

  • Jugador Prof.
  • ******
  • Missatges: 865
  • Intent de representant
Re:Denúncia contra el Barça
« Respondre #1 el: 29 de Juny de 2022, 08:40:13 am »
També us comunico que a dia d'avui, encara no ens ha contactat ningú del Sabadell, tot i que estan completament al corrent i un membre de la junta, em va assegurar l'endemà mateix que l'Esteve Calzada, el Bruno Batlle o l'Ana Navés, em contactarien per poder explorar la via d'anar de la mà. Això no ha estat així i ho hem hagut de fer els socis pel nostre compte. No vull ser malpensat, però evidentment entenc que per l'estreta relació entre el president i el Barça seria un "marrón" per ell. Trobo però que el "marrón" és molt més gran quan deixes a uns socis a l'estacada quan demanen la teva ajuda. M'ha sorprès molt perquè no creia gens que fos la seva forma d'actuar. Suposo que fins que no et trobes amb un problema, no coneixes bé a les persones.

Suposo que veient la situació actual, entendràs que tenen un altre marró molt més gran entre mans ara mateix. A part, depenent de com estem econòmicament nosaltres i els denunciats, és possible que arribem a fer un acord en tema de jugadors.