Autor Tema: Aquariums de peixos tropicals  (Llegit 18407 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Sabadell Power

• Penya @rlekinats.com
  • Secretari Tècnic
  • *
  • Missatges: 3256
  • Gènere: Masculí
  • Som el 3er Club de Catalunya
    • Bultaco Racer
Aquariums de peixos tropicals
« el: 27 de Gener de 2006, 22:27:52 pm »
Doncs aixo... que despres de reis em vaig autoregalar un aquarium i ara ja fa uns 10 dies que hi tinc els meus primers peixets: GUPPIS o algo aixi crec.

Be, la questio es que es la meva primera peixera i tinc moltes dubtes... i voldria saber si hi ha algun company foreru que em pugui contestar algunes (o moltes) preguntes...  :-\

Per cert... Em van avisar que els GUPPIS aquests criaven mes que els conills... pero el que no m'esperava jo es que em fesin pare a la setmana de tenir-los!!  :laugh:

:smoking:
Sabadell, capital del Vallès Occidental.
Visca Catalunya Independent.

Forero NO OFICIAL des del Març 2005

Desconnectat MUTIO

• CE Foreros Arlekinats
  • President
  • *
  • Missatges: 8774
  • MAKINA FOREVER!!
Re: Aquariums de peixos tropicals
« Respondre #1 el: 28 de Gener de 2006, 16:50:24 pm »
Jo només puc donar-te un consell........
Jo de petit tenia una peixera força gran amb peixets molt macus..... però resulta que a mi la olor que feien i sobretot quan sel's hi tiraba el menjar....... doncs aquella olor em fei engúnia....... i jo, llest de mi -era petitó eeee- vaig dir....... si els hi foto una mica de colonia a l'aigua aquest marxarà la pudor i els peixos contents...... doncs bé, vaig fer-ho i fins i tot semblaba que akells sumbarinistes peixerils reaccionéssin bé i feien cara d'estar de festa....... doncs bé, vaig marxar i al cap d'una estona vaig tornar a comprobar com anaba tot aquell perfum....... quan vaig veure que els meus peixets o s'estaven fent el mort surant sobre de l'aigua..... o és que l'havien palmat  :surprised:  Al veure que la seva reacció era nula....... vaig començar a  :bigcry:  :bigcry:  :bigcry:  :bigcry:

Bé, l'únic consell que et puc donar és que no els hi tiris colònia als peixets jejejejeje  ;D
Forero Més Educat + Millor Forero Forero Més Educat

www.miequipo.es

Desconnectat birrero

• Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
  • Missatges: 12528
  • Twitter: @JordiRomagosa
    • www.wssbarcelona.com
« Respondre #2 el: 28 de Gener de 2006, 20:00:11 pm »
Els Guppis es reprodueixen com els conills a Austràlia :icon_exclaim:

Però vigila, que necessiten espai, o maten a les filles dels altres. L'únic que et puc dir amb el tema dels peixos tropicals, és que a la Plaça Marcet hi ha una tenda especialitzada (amb peixos i rèptils) molt bona, i amb un gran professional darrera el taulell que es diu Pau.

Jo sempre he tingut peixos (i crancs) d'aigua freda, que son menys delicats (i alguns comestibles  ;D).
Ara a @wssbarcelona fent créixer el futbol femení.

Soc birrerooooo, i vinc al camp amb una Moritz fresqueta, soc birrerooooo, abans del partit em foto una estrelleta, soc birrerooooo, a mitja part no bec aigua per cervesa...

• Penya @rlekinats.com
  • Secretari Tècnic
  • *
    • Bultaco Racer
« Respondre #3 el: 28 de Gener de 2006, 22:16:55 pm »
...L'únic que et puc dir amb el tema dels peixos tropicals, és que a la Plaça Marcet hi ha una tenda especialitzada (amb peixos i rèptils) molt bona, i amb un gran professional darrera el taulell que es diu Pau...

Aqui es on vaig comprar-m'ho tot i on vaig a buscar el peixets... Tierra Exotica crec q es diu...

Amb les vegades que hi he anat m'han despatxat ja tots 3 i efectivament, fan pinta de bons professionals.

:ok

• Penya @rlekinats.com
  • Secretari Tècnic
  • *
    • Bultaco Racer
« Respondre #4 el: 06 de Febrer de 2006, 21:59:35 pm »
Be... seguire el meu "blog" particular sobre el meu aquari...

Jo crec que ja el tinc ple... 20 neons, 10 barbos cobrizos, 5 guppis que em queden (+3 cries a la paridora), 2 vermellets, 2 rastreros (coridores?) 2 cues d'espassa i... 6 gambetes...  ;D

Fa temps que no s'em mor cap i crec que ja ho tinc tot sota control i estabilitzat ;)

Tambe m'haure d'especialitzar amb les cries pq semblo una maternitat: de les 6 gambes, 2 van plenes d'ous  :o i començo a tenir els tipics nervis de pare: haig de posar les gambes mares a la paridora abans de que deixin els ous? Pots ser la mateixa paridora on actualment hi tinc els 3 minis-guppis? Aquests no es menjaran els ous si els poso tots junts? o deixo q posin els ous i un cop neixin, els poso a la paridora?

Jorrr... aixo de ser pare es molt dur  :laugh:

Desconnectat BIRRI

• CE Foreros Arlekinats
  • President
  • *
  • Missatges: 5757
« Respondre #5 el: 06 de Febrer de 2006, 22:20:16 pm »
JAjaja, tiu! Jo vull veure fotos dels teus fillets!    :laugh:

• Penya @rlekinats.com
  • Secretari Tècnic
  • *
    • Bultaco Racer
« Respondre #6 el: 06 de Febrer de 2006, 23:18:08 pm »
Ostres els petits son molt dificils de fotografiar ja ho provare el capde amb mes llum... i suposo que amb una setmana mes ja seran mes grandets  :P

La gamba... hi has de posar inmaginacio per inmaginar-la pero t'asseguro que no es deforme i q es una gamba com deu mana... encara q a la foto no ho sembli  :wacky:

Desconnectat MUTIO

• CE Foreros Arlekinats
  • President
  • *
  • MAKINA FOREVER!!
« Respondre #7 el: 07 de Febrer de 2006, 13:52:49 pm »
Que maco l'aquari  :yes:  :ok

www.miequipo.es

Desconnectat BIRRI

• CE Foreros Arlekinats
  • President
  • *
« Respondre #8 el: 07 de Febrer de 2006, 18:10:40 pm »
Està wapo! Tiu, les gambes akestes es mengen després o q? En comptes de gambes ja podries criar llangostes!    :laugh:

Desconnectat _Resis_

• President
  • Missatges: 5704
  • ...Ni un paso atrás...
« Respondre #9 el: 07 de Febrer de 2006, 18:36:27 pm »
el meu cosi tmb te gambes a l'acuari al principi son llejotes pero despres agafen un color taronge viu i es fan grandotes! :cheer
Post Més Catxondo
Enciclopèdia Catalana:
-Feixisme: Ideologia política l'objectiu de la qual és la instauració  d'un règim autoritari, de base corporativista, imperialista, racista, etc. Exemple:F.C.Barcelona

Desconnectat birrero

• Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
    • www.wssbarcelona.com
« Respondre #10 el: 07 de Febrer de 2006, 18:56:33 pm »
el meu cosi tmb te gambes a l'acuari al principi son llejotes pero despres agafen un color taronge viu i es fan grandotes! :cheer

Avisa que preparo la olla per fer una mariscada! >:D

Soc birrerooooo, i vinc al camp amb una Moritz fresqueta, soc birrerooooo, abans del partit em foto una estrelleta, soc birrerooooo, a mitja part no bec aigua per cervesa...

• Penya @rlekinats.com
  • Secretari Tècnic
  • *
    • Bultaco Racer
« Respondre #11 el: 11 de Febrer de 2006, 21:44:54 pm »
Segueixo el meu blog...

Crec que ja soc un mitg-expert de la materia  ;D

Porto 2 dies llegint i preguntant en forums especialitzats i crec q ara si q ja puc dir que ho tinc tot controlat... lo basic clar, pero algo tinc controlat que ja es molt ;)

No vegis quin mon... es per alucinar... sabeu que hi ha gent que "tunneja" els seus aquaris i monten leds pq al apagar-se el flouroscent doni una sensacio com de lluna? flipo pepinillos  :smart:

El tema de la il·luminacio es tot un mon que s'em fa molt complicat... avui he canviat el fuorescent per un de gamma mes clara... resalta mes els peixos pero sembla q dona tendencia a fer algues, cosa que no es recomanable... pero bueno... provarem. He apres que la potencia dels fluorescents ve limitada pel tamany... osease que si tens un flourescent de 50cm i es de 20w, no en trobaras cap de 50w del mateix tamany. Tambe recalcar que hi han com 4 o 5 tipus de llums diferents, tots amb un espectre de color difrent i recomanats per una o altre cosa (planta, peixos...)...

Que dir de l'aigua... bufff... tirar-hi bacteries... vigila el filtre... carbo activat si o no... cilindres ceramics per filtre o esponja o "perlon" (llana sintetica)... que no pugi els nitrats ni el ph... temperatura...

Vaja, en definitiva... que doncs que no tenia ja prou feina ara m'he buscat un pollo del setze  :laugh:

Deixo enllaços dels forums aquests que he trobat, per si a algu li interessa la materia i li vol fer un cop d'ull:

www.alquimistadeacuarios.com/foro/index.php
acuaristas.cl/portal.php

Espero que us agradin ;)

:beer2

• Penya @rlekinats.com
  • Secretari Tècnic
  • *
    • Bultaco Racer
« Respondre #12 el: 11 de Febrer de 2006, 22:30:01 pm »
El tema de les cries de les gambes mereix un post apart pq es algo curios...

Començare amb la noticia dolenta es que les futures cries, si es que acaben neixent, tenen una possibilitat ZERO de sobreviure  :bigcry: i tothom recomana que deixi que segueixi el cicle de la natura... osease... que acabaran servint de jalar pels habitats de l'aquari  :-\ Es lo que hay.

Tenen zero possibilitats pq quan neixen son d'aigua salada  :o

Si vulgues criar-les tindria de tenir una peixera especial com a paridora i posar-hi la gamba mare, la q va carregada d'ous. Cada dia, li hauria de tirar una mica de sal fins  acabar en uns parametres determinats. En aquest moment la gamba deixaria els ous i els vigilaria un dia, temps suficients pq els petits sortisin dels ous i un cop nascuts, fer el proces a l'inversa... es a dir: cada dia aigua nova amb menys sal, fins deixar-la en uns parametres semblants a l'aquari principal. Aixo es fa per intentar imitar el cami de la natura: la gamba baixa del riu fins desenbocadura, pareix i torna a pujar riu, el mateix que fan les cries.

Logicament els petits s'haurien de deixar en la paridera -la del aquari pral.- fins que tinguessin un tamany sificient pq l'altre penya no s'els menji...

Vaja, que molt complicat per un principiant... i que sembla ser que hi haura comilona dintre de poc en el aquari.

Seguirem explicant...  ;)

Desconnectat birrero

• Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
    • www.wssbarcelona.com
« Respondre #13 el: 12 de Febrer de 2006, 20:15:10 pm »
Vaja, que molt complicat per un principiant... i que sembla ser que hi haura comilona dintre de poc en el aquari.

No, home, no!
Fes un petit esforç i a veure si dintre d'uns dies la comilona ens la fem nosaltres, amb un bon arroset :ejem

• Penya @rlekinats.com
  • Secretari Tècnic
  • *
    • Bultaco Racer
« Respondre #14 el: 18 de de 2006, 21:27:24 pm »
Avui he tingut una carnisseria a l'aquarium, una caçeria amb tota regla pero no hi ha hagut color...

Quin drama  :bigcry: ... Portava uns 2 mesos criant 3 alevins de guppys en una paridera i avui habia decidit deixar-los anar amb els altres habitats... la veritat no es que fossin ja de gran tamany pero, despres de llegir en alguns forum que els petitons poden acabar patint "raquitisme" si els tems molt temps en paridora... doncs he pensat que ja era hora que s'independitzesin i busquessin el seu raconet existencial en el nou habitat... pero no.

Tinc 2 nous habitants, 2 escalars negres -peix angel- que son preciossos pero avui tambe he descobert que son un parell de ca*bro*nets pq han disfrutat de valent amb la caçeria que s'han muntat.

1 dels 3 pezqueñines que he allibertat ( :bigcry: pobres, es una forma de dir  :bigcry: ), no ha durat ni 10 segons que ha estat el que ha tardat 1 dels escalars a veure'l. Dels altres dos, els mes grandets, doncs be... han durat una mica i tot i que no els hi cabien a la boca, ho han provat i despres de 5 minuts ja flotaven ambdos panxa enlaire per l'aquiarium... jorrrr  >:( quin mal rotllo... tant temps dispensant-lis tanta atencio personalitzada pq m'els assessinesin amb 5 minuts... cullo... m'he desanimat coi...

Bueh... que hi farem... m'ho pendre com que es llei de vida ;)

Ara, si no recordo malament, el que hi tinc a l'aquarium es:

18 neons cardenals
11 barbos cobrizos
6 neons xinos
6 guppys
4 gambas
3 coridores (2 albines)
2 black mollys
2 escalares
1 platty
 ::)

Salut  :beer2 i republica
« Darrera modificació: 18 de de 2006, 21:32:08 pm per Sabadell Power »

Desconnectat MUTIO

• CE Foreros Arlekinats
  • President
  • *
  • MAKINA FOREVER!!
« Respondre #15 el: 18 de de 2006, 21:57:37 pm »
quin mal rotllo... tant temps dispensant-lis tanta atencio personalitzada pq m'els assessinesin amb 5 minuts...

jejejeje m'ha fet gràcia aquesta frase  :icon_exclaim:
Quina pena pobrets...... petits i a més se tel's mengen  :icon_exclaim: k marikas els grans  :icon_exclaim:

Bueno, veiam si tens més sort la propera vegada  :ok

www.miequipo.es

Desconnectat Jos

• Penya @rlekinats.com
  • Secretari Tècnic
  • *
  • Missatges: 3474
« Respondre #16 el: 19 de de 2006, 00:51:02 am »
Pero buenu, encara hi han de vius? xD
En primera, en segunda, en 2b, en tercera...estes donde estes, digan lo k digan... !!!VISCA EL SABADELL!!!

Desconnectat birrero

• Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
    • www.wssbarcelona.com
« Respondre #17 el: 19 de de 2006, 10:22:47 am »
Avui he tingut una carnisseria a l'aquarium, una caçeria amb tota regla pero no hi ha hagut color...

Tiu, avisa que fem un video 'gore' amb temàtica de peixos. Ho pengem per internet i comencem una moda :icon_exclaim:

De veritat que la vida animal és cruel, però és llei de vida.

Desconnectat BIRRI

• CE Foreros Arlekinats
  • President
  • *
« Respondre #18 el: 19 de de 2006, 12:29:42 pm »
Tiu la proxima vegada ficals d'un en un i no tots alhora!    :laugh:

Desconnectat _Resis_

• President
  • Missatges: 5704
  • ...Ni un paso atrás...
« Respondre #19 el: 19 de de 2006, 13:15:19 pm »
no els i faras un judici per asesinat? :o  :laugh: :laugh: :laugh:
Post Més Catxondo
Enciclopèdia Catalana:
-Feixisme: Ideologia política l'objectiu de la qual és la instauració  d'un règim autoritari, de base corporativista, imperialista, racista, etc. Exemple:F.C.Barcelona