5 mesos despres de l'ultim post, i davant l'insistencia del respectable, us explicare com a anat la cosa des de llavors.
Començarem per dir que he tingut alguna alta i lamentablement, tambe algunes baixes...
Del que tenia, em queden aquests
18 15 neons cardenals
11 6 barbos cobrizos
6 2 neons xinos
6 1 guppys
4 2 gambas
3 coridores (2 albines)2 3 black mollys
2 escalares1 plattyEm vaig comprar i queden:
2 1 Ciclits enanus de San Andres (a la botiga no saben quins son per aquest nom q vaig veure en una enciclopedia)
1 Peix "x" -no recordo el nom-
que em va creixer 4 dits en 2 setmanes... sort que es tranquilo i molt pacific
6 3 Coridores
2 neteja vidres (1 albi)Observeu que l'unic que puja del que ja tenia, son els black molly, i aquest es fill dels 2 que tenia
Moltes baixes? doncs si, sembla que si i diria que principalment per 2 problemes:
A) La calor (temperatura aigua) i B) Menjadora automatica=exces de menjar
Tambe, com a causa de mort, hi ha la del suicidi: peixos que salten fora de l'aquari. Per desgracia, m'he trobat en 2 casos curiosos: Una gamba la vaig trobar seca al mitg del menjador, potser a 4 o 5 metres de l'aquari!
i l'altre cas va ser el del platty que tot i ser vermell, el vaig trobar violeta al terra. al recullir-lo vaig veure que encara estava viu i el vaig retornar a la peixera... va reviure pero mai va ser el mateix: semblava comatos, amb coma... quiet, inmovil... nadant pero estatic. I aixo que era dels mes tocacudonys amb els altres peixos pero res... els 3 o 4 dies que va viure despres de caura, no va tornar a ser el mateix.
La calor... un dels problemes que no coneixia. Temperatura ideal peixos tropicals: 23 a 28 graus... doncs be, al juliol i a l'agost he tingut temperatures de 30.5 tot i que em vaig buscar la vida per refrescar l'aigua i hi tirava "acumuladors de fret" (de les neveres de camping) per baixar-ho una mica. Actualment tinc l'aigua bordejant els 28 graus. Vaig preguntar el tema a la botiga i es veu que hi han sistemes amb compressors i tal com el de les neveres... logicament, a mi no em surtia a compte pq son carissims i per aquariums mes grosos.
La menjadora automatica es una maquina amb un programador electronic de 12/24 hores pq cada dia doni menjar als peixos.
Be... la primera que em vaig comprar (30ipico euros) la vaig veure molt molt rudimentaria i made in china de plastic barato tot i que em van assegurar que anava be. La vaig tenir de canviar un primer cop pq no es podia programar entre 12 o 24 hores. La segona, la vaig instalar i m'en vaig anar de vacances. vaig tornar als 7 dies i vaig descobrir que la maquineta no havia funcionat cap dia. Vaig cambiar la maquina per la milloreta que tenien a la botiga (90Euritos) tot i que el sistema era basicament igual que l'anteiror, almenys ja no es veia de plastic ordinari com l'anterior.
Tot i que la maquina pot dossificar la dosi diaria de menjar, la minima superava la quantitat diaria que jo donc al meus. Al tornar de vacançes 10/12 dies despres, hi havia molt exces de menjar en el fons de l'aquari i aixo va provocar un aument dels nitrits que possiblement van causar algunes baixes a la colonia.
La setmana vinent m'en comprare alguns de nous ja que em van recomanar que durant l'agost no es bona epoca... elspeixos estan molt tocats per les altes temperatures i no en sobreviuen gaires. Vull posar-hi un mascle per a la de San Andres (l'anterior, paraplejic que m'el van vendre, es va acabar morint) i 3 o 4 guppys mes. Estan acustumats a anar en "cardumen" (grup de peixos) i una de sola es pot morir de tristessa... i alguna parelleta mes d'alguns que vegi que m'agradin.
Us adjunto fotos, ara ja si amb mes definicio, en que us presento alguns habitants del meu aquari
Continuarem...