Autor Tema: jugar a futbol o guanyar partits?  (Llegit 4149 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat aguado

• Invitat
  • *
  • Missatges: 1
jugar a futbol o guanyar partits?
« el: 18 de Febrer de 2006, 22:02:17 pm »
[email][/em
                  APRENDRE A JUGAR A FUTBOL O GUANYAR PARTITS?

Tots els infants tenen dret a tenir una identitat, i pertànyer a una comunitat, els pares com a tutors dels nostres fills intenten que se sentin part d’aquesta comunitat e intentem que s’integren dins d’ella. Per aquesta raó el que fem es inscriure als nostres fills/es a institucions culturals, religioses,…. I ESPORTIVES , perque aprenguin a formar part d’elles.

Dic esportives-esportivitat segons el diccionari “en la pràctica de l’esport, comportament adequat  a les regles de l’especialitat i noble respecte a l’adversari”,jo hi posaria també respecte als infants d’un mateix grup.

Quan vaig inscriure al meu fill al Sabadell, vaig posar a una balança els pros i contres de que pertanyÈs a aquesta institució. Com a contres tenia els desplaçaments , des de casa meva fins al camp, les coMbinacions d’horaris que tenian que fer. Però la balança va surtir guanyant, un club amb història, uns entrenadors preparats, una bona coordinació, una educació pel meu fill  i esportivitat.

Al principi d’aquesta temporada  vam tenir una reunió amb diferets personalitats d’aquesta institució, entre ells el coordinador , que ens va parlar de la importància de que es forméssin als nens tenient present els valors de “respecte al club, als companys, als entrenadors, a l’evolució de cada nen com a infant, i als nens amb els que ensppodriam trobar al llarg de totes les jornades, en resum:l’ esportivitat” també es va demanar als pares/mares que fossin educats .

No fa molts mesos vam rebre una carta d’un fill que defensava el jugar a fútbol , sense les interferències dels seus pares, i que explicava lo dur que era jugar a fulbol tenim als pares cridant i malmetent contra la resta de l’equip.

Com a mare d’un d’aquest nens vaig veure amb molts bons ulls totes aquestes idees i valors que es volian transmetre al meu fill i vaig rebre  amb bona aceptació aquesta carta. Vaig entendre que el club marcava unes normes(en relació al equipatges dels  nens) i que nosaltres havian de respectar-les, perque jo volia pertanyer a aquest club.

Però de tot això, idees, valors, normes… em sembla que hi ha una que no s’ha tingut en compte: El respecte al meu fill. El meu fill és un nen de 9 anys, li agrada anar a entrenar, tot i que després hi ha dies que s’ha de quedar fins les 10 del vespre fent deures, que alguns dies no pot anar al parc amb els companys de classe perque té l’obligació de preparar-se per anar als entrenaments, que molts dies no  te temps de veure la tele, que els caps de setmana no poden marxar perque hi ha partit,……,però per ell el més important és anar a jugar a fútbol. I a mi com a mare que hi vagi, per que ell se sent bé, fa esport, aprèn a jugar a futbol, i se “sent part d’un club”

Però jugar a fútbol quan? Quan l’equip guanya, quan faltan nens, quan no es pot perdrè el partit. Ho sento això no és esportivitat ni respecte als nens, això és ansies per guanyar sense tenir en compte que parlem d’una escola de futbol, on el que s’està fent es formar uns jugadors.

Algun cop l’heu preguntat als nens que prefereixen jugar a futbol o guanyar els partits sense jugar?  PREGUNTEU ¡!!!

En relació al partit St. Quirze-C.E. Sabadell, us dirè:

Gratificant “en relació als nens”la imatge d’uns jugadors titulars consolant al seus companys perque a aquests no els han deixat jugar, millor dit perque els han tret als 5  minuts de surtir al camp perque podien perdre un partit.

Admirable els comportament dels pares defensant que tots els nens tenen el dret  de jugar, tot i que els seus fills han jugat tot el partit.

Llamentable el paper del coordinador del fútbol base com a observador , i de l’entrenador com a guia de l’equip.

Penso que si hi ha alguna cosa que el Sabadell ha fet bé ,en el meu cas, es donar-me l’oportunitat i al meu fill de formar part d’aquest equip i poder conèixer a tots aquests nens i pares que ho formen. Llàstima que el coordinador  i entrenadors s’han oblidat de que els nens venen a apendre a jugar a fútbol i no a guanyar partits, fustrant a la meitat o quasi bé tota la plantilla, així com als pares.

Tot i això, però, he de felicitar al C.E. Sabadell ja que ha guanyat el partit, llàstima que no s’han adonat del que han deixat al camp.

Nota: Com a mare que intento educar al meu fill .  el valor del respecte, he dir que no he fet cap comentari negatiu davant del meu fill en relació a aquest tema.

Desconnectat BIRRI

• CE Foreros Arlekinats
  • President
  • *
  • Missatges: 5757
  • Gènere: Masculí
Re: jugar a futbol o guanyar partits?
« Respondre #1 el: 18 de Febrer de 2006, 23:34:31 pm »
Bé, jo crec que quan els nens son petits el que volen abans de tot es disfrutar del futbol, jugant al futbol, no guanyant partits. Un nen que juga en un ekip que guanya tots els partits però que gairebé no juga no crec que disfruti gaire. El club té molta culpa d'això que ha passat, està clar q si, però només la té el club la culpa? Sempre s'està criticant el futbol base, no cal anar gaire lluny per veure-ho ja que només hem de mirar el fòrum per adonar-nos d'això, i això jo crec que provoca que hi hagi una gran pressió cap a la gent que hi ha al futbol base. Lo millor per treure's akesta pressió que és? Doncs els bons resultats. Des que hi ha bons resultats no hi ha tantes critikes, no us heu adonat d'això? Doncs ara estem començant a veure les conseqüencies de guanyar per tots els mitjans, nens que no disfruten jugant al futbol, que no gaudeixen de minuts i que tard o d'hora marxaran a altres clubs o fins i tot deixaran de jugar al futbol. Per això dic que tanta culpa té el club com els que esperem bons resultats del futbol base a curt termini.

Desconnectat BeTo

• Secretari Tècnic
  • Missatges: 4696
« Respondre #2 el: 19 de Febrer de 2006, 00:02:16 am »
No es tant dificil tenir content a tots els nens fent-los jugar a tots i a mes guanyar els partits...
infantilbsuecia.blo gspot.com

La web de un viaje inolvidable!

Desconnectat BIRRI

• CE Foreros Arlekinats
  • President
  • *
  • Missatges: 5757
« Respondre #3 el: 19 de Febrer de 2006, 11:49:23 am »
Jo pel q he entès van jugar tots freak, el q passa es q alguns molt poc. I fer-los jugar a tots més o menys iwal doncs si q es dificil si vols guanyar un partit complicat, suposo q algun dia t'hauràs trobat en akesta situació o alguna semblant ;)

Desconnectat BeTo

• Secretari Tècnic
« Respondre #4 el: 19 de Febrer de 2006, 12:58:28 pm »
Si que es cert, pero igualment no hi ha cap jugador que jugui nomes 5 minuts, jo crec que nens d'aquesta edat han de jugar com a minim 20 minuts dels 50 que dura el partit. A mes, es poden fer més de 3 canvis, pots jugar si tens una mica de "cap".

milancete

• Visitant
« Respondre #5 el: 19 de Febrer de 2006, 18:23:15 pm »
Amic aguado, pensa que el teu fill és al club Sabadell. Si no val, apunta'l a Taekwondo. :clap
El teus complexes són teus, no intenits que el teu fill sigui Ronaldinho, no ho és ni ho serà. No compliquis la vida del Club, dels coordinadors i dels entrenadors. No és culpa d'ells que estiguis frustrat.
Gent com tu sobra en el Sabadell. Em sap greu pel teu fill. Segur que és un bon noi.
És la primera i última vegada que responc a un missatge del fòrum però em treu de polleguera llegir un missatge tan ******* d'un pare.
Si ets tan inteligent, intenta posar-te al front del club i no critiquis tant.  :bola
Cordialment, un seguidor del C.E.Sabadell que no està vinculat al club pero que creu que els pares com tu sobren en aquests clubs.
« Darrera modificació: 21 de Febrer de 2006, 23:02:13 pm per WebTeam SBD »

Desconnectat Khiton

• Entrenador
  • Missatges: 1673
« Respondre #6 el: 19 de Febrer de 2006, 18:54:53 pm »
a mi me uele muy mal tantos mensajes de gente k solo a escrito con esta la 1º vez... kizas sea la misma persona???? .... io no voi a opinar del tema... solo diré una cosa...

VISCA EL CENTRE D'ESPORTS SABADELL[/font][/size]

wimpi

• Visitant
« Respondre #7 el: 19 de Febrer de 2006, 22:55:28 pm »
tema dificil, pero siguem realistes,

el que la gent pregunta es: com esta el futbol base? son bons? a kina categoria estan?

no pregunten si tots els nens juguen per igual...

en tot cas, com ja e dit, es un tema complicat, ke no es tan facil com dir et canviem o et deixem aqui... hi han moltes variables a tenir en compte.

Desconnectat Jose R. García

• Infantil
  • Missatges: 244
« Respondre #8 el: 20 de Febrer de 2006, 01:14:26 am »
Hola
En vez de "Milancete" podias haber cogido otro nick más adecuado, por ejemplo "Cobardete" ya que te pega más y así puedes seguir insultando a gente que da su opinión, la cual es tan respetable como la tuya.

Desconnectat aiuix

• Aleví
  • Missatges: 49
« Respondre #9 el: 20 de Febrer de 2006, 15:13:07 pm »
"Milancete" la teva resposta és d'una mala educació i d'una mala baba que no mereix ni un comentari...

En referència a l'opinió d'aquesta mare només diré que és injust que un nano només jugui 5 minuts, jo crec que hi ha suficients minuts en un partit per a que els nens surtin satisfets de la seva ajuda a l'equip, ara bé, també s'hauria de veure qui estava més molest, si el nen o la mare o pare en qüestió, perquè moltes vegades el nen entén que en un partit difícil és millor no jugar tanta estona i deixar "la feina" als que en "saben més" i poden guanyar el partit, que moltes vegades els nens ho preferiran al fet d'haver jugat més o menys minuts...
Després molts pares volen que els fills juguin al A o al B (o la lletra que sigui, però al equip "dels bons") sense tenir en compte que possiblement el seu fill jugaria més minuts en un equip de qualitat inferior, però això costa moltes vegades d'acceptar per uns pares que consideren que el seu fill hauria de tenir els mateixos minuts que aquell o aquell altre...
Als entrenadors demanaria que fóssin conseqüents amb l'edat i la "relativa" importància de la victòria a aquestes edats i si un nano forma part de l'equip no se'l pot mantenir al marge...
Als pares que ho fóssin amb les qualitats i capacitats del fill, si en un equip té poques oportunitats de jugar sempre hi ha equips de menor categoria o fins i tot altres escoles menys competitives que els hi podríen garantir un participació més amplia dins l'equip, fins i tot existeix l'esport escolar on no hi ha masses problemes de "xupar banquillo"...
Salutacions i ànims. ( a vegades també aquests comentaris es fan en calent després d'UN SOL PARTIT on el nano ha jugat 5 minuts, quan habitualment té tants minuts com qualsevol altre)

Desconnectat demo

• Aleví
  • Missatges: 43
« Respondre #10 el: 20 de Febrer de 2006, 18:45:51 pm »
yo creo que todos los niños del equipo tienen que jugar, ya que al inscribir al niño, no se
le hace ninguna prueva del seleccion, como hacen otros clubs, para descartar si el niño
vale o no vale.

Desconnectat dagar

• Entrenador
  • Missatges: 2217
« Respondre #11 el: 20 de Febrer de 2006, 19:27:21 pm »
doncs la meva opinio sobre el tema es que en els equips base d'un equip profesional el que es tracta es de fer jugadors que algun dia puguin arribar al primer equip,per aplicar la norma no escrita de han de jugar tots penso que estan els equips de barriada amb els respectes per ells

friend

• Visitant
« Respondre #12 el: 20 de Febrer de 2006, 20:58:06 pm »
en la meva opinio es guanyar partits per tal de q les categories del sabadell vagin cap amunt amb les categories q tenim ara no podem formar cap jugador valid per segona b!

Fum, fum, fum

• Visitant
« Respondre #13 el: 21 de Febrer de 2006, 21:39:42 pm »
Jo crec que en aquestes categories (si no recordo malament, aguado ha comentat que el seu fill té 9 anys) lo més important és infundir uns valors al nen que practica l'esport. Aquests valors són el respecte i l'afany de superació. Aquests són els únics valors que han de primar en aquestes categories. Ningú dirà que el futbol base del Sabadell és millor si guanyen més partits els que estan en categoria benjamí. Com en tots els aprenentatges, l'educació és acumulativa així que abans d'anar a buscar els resultats s'han d'ensenyar uns valors perquè aquest nen pugui més endavant seguir jugant en base a aquests valors i podrà assimilar tàctiques diferents, actituds diferents de tots els entrenadors que tindrà... però li quedaran els valors que va aprendre i que sempre ha tingut presents. A partir de ¿infantils?, cadets i juvenils ja sí que en un club com el Sabadell primen els resultats i s'ha de buscar tenir els jugadors de més qualitat, i tractar-los més "professionalment". Per què? Doncs perquè ja han après els valors bàsics i estan en un estadi superior del seu aprenentatge, si estan al Sabadell i volen ser jugadors de futbol, ara hauran d'aprendre a jugar amb pressió, a rendir perquè sino et quedes a la banqueta, etc etc... però això no hauria de passar als benjamins perquè destrosses els valors que els intentes ensenyar. Només amb ordre en l'educació, el nen podrà arribar a jugador amateur o en el millor dels casos (molt pocs casos) professional amb una bona formació. Perque no us enganyeu, la part més important d'un jugador professional no és la tècnica, és la psicològica. I si el nen en edat aleví o infantil no vol arribar a ser un jugador professional o no té capacitat anirà a un altrec club no tant exigent o important per seguir jugant si li agrada o no seguirà jugant a futbol. Però de petit li hauran transmès uns valors que no haurà perdut. No haurà arribat a treure's la carrera amb matricula d'honor, però haurà adquirit els coneixements que li tocaven quan li tocaven i que no només li serviran pel futbol. O és que hem d'ensenyar primer a guanyar i a pressionar-los amb els resultats i després quan ja s'estiguin a punt de retirar, els ensenyarem a respectar? Els clubs amb un gran futbol base són aquells que arriben a la categoria juvenil amb els jugadors més ben formats. Si no comencem pel començament i no tenim clars els valors que s'han de donar als xavals, no anem enlloc.

Una cordial salutació.

PS: Us parla un jugador de futbol semi-professional que s'ha format a la ciutat de Sabadell i els valors que ha après li han servit tant en el món del futbol, com en la vida. Per això a part de jugador també sóc entrenador. I sóc jove. I no, no em vaig formar al Centre d'Esports.

Desconnectat demo

• Aleví
  • Missatges: 43
« Respondre #14 el: 21 de Febrer de 2006, 22:32:36 pm »
Fum fum fum acertada explicacion, para mi asi debe ser el futbol base.  :ok

Desconnectat BeTo

• Secretari Tècnic
« Respondre #15 el: 21 de Febrer de 2006, 22:52:16 pm »
Jo crec que en aquestes categories (si no recordo malament, aguado ha comentat que el seu fill té 9 anys) lo més important és infundir uns valors al nen que practica l'esport. Aquests valors són el respecte i l'afany de superació. Aquests són els únics valors que han de primar en aquestes categories. Ningú dirà que el futbol base del Sabadell és millor si guanyen més partits els que estan en categoria benjamí. Com en tots els aprenentatges, l'educació és acumulativa així que abans d'anar a buscar els resultats s'han d'ensenyar uns valors perquè aquest nen pugui més endavant seguir jugant en base a aquests valors i podrà assimilar tàctiques diferents, actituds diferents de tots els entrenadors que tindrà... però li quedaran els valors que va aprendre i que sempre ha tingut presents. A partir de ¿infantils?, cadets i juvenils ja sí que en un club com el Sabadell primen els resultats i s'ha de buscar tenir els jugadors de més qualitat, i tractar-los més "professionalment". Per què? Doncs perquè ja han après els valors bàsics i estan en un estadi superior del seu aprenentatge, si estan al Sabadell i volen ser jugadors de futbol, ara hauran d'aprendre a jugar amb pressió, a rendir perquè sino et quedes a la banqueta, etc etc... però això no hauria de passar als benjamins perquè destrosses els valors que els intentes ensenyar. Només amb ordre en l'educació, el nen podrà arribar a jugador amateur o en el millor dels casos (molt pocs casos) professional amb una bona formació. Perque no us enganyeu, la part més important d'un jugador professional no és la tècnica, és la psicològica. I si el nen en edat aleví o infantil no vol arribar a ser un jugador professional o no té capacitat anirà a un altrec club no tant exigent o important per seguir jugant si li agrada o no seguirà jugant a futbol. Però de petit li hauran transmès uns valors que no haurà perdut. No haurà arribat a treure's la carrera amb matricula d'honor, però haurà adquirit els coneixements que li tocaven quan li tocaven i que no només li serviran pel futbol. O és que hem d'ensenyar primer a guanyar i a pressionar-los amb els resultats i després quan ja s'estiguin a punt de retirar, els ensenyarem a respectar? Els clubs amb un gran futbol base són aquells que arriben a la categoria juvenil amb els jugadors més ben formats. Si no comencem pel començament i no tenim clars els valors que s'han de donar als xavals, no anem enlloc.

Una cordial salutació.

PS: Us parla un jugador de futbol semi-professional que s'ha format a la ciutat de Sabadell i els valors que ha après li han servit tant en el món del futbol, com en la vida. Per això a part de jugador també sóc entrenador. I sóc jove. I no, no em vaig formar al Centre d'Esports.
:clap :clap