Ahir tot escoltant Ràdio Sabadell em vaig quedar una mica frapat, concretament la tertúlia posterior al partit. La veritat és que jo ja no entenc res de res. M´explico.
Tot just fa dues setmanes, després del partit amb l'Hospitalet, com era lògic, el clima era de funeral, el descens a tercera era una realitat i el 97% de l´afició ja ho donava tot per perdut, i jo el primer. En aquella mateixa tertúlia el periodista del diari el 9, inclús va anunciar el titular d´aquell partit per l´endemà, era ben explícit: "El conte s´ha acabat". Amb això senzillament es volia deixar palès que aquest equip ja estava a tercera divisió. Doncs bé, ahir torno escoltar la tertúla i sorpresa, es va fotre a parir a l´equip i gairebé semblava que ens havien regalat l´empat. És més, inclús es va entrar en quants diners cobrava al mes Manolo Fernández, si cobrava fins i tot més que el propi Jaume Bonet...
Tornant al prinicpi, després del partit amb l´Hospitalet, pregunto, quants de nosaltres haguessin apostat per treure 4 punts en dos partits contra l´Alcoyano i l´Alacant??? Jo inclús vaig arribar a escoltar i llegir que no guanyaríem un sol partit més. Home, siguem conseqüents. Passem de sentenciar l´equip a tercera, o fotre-li la gran bronca per no haver guanyat a l´Alacant!!! En que quedem??? I faig una altra pregunta, perquè ara podem fer números i fa dues setmanes no??? És clar, serà per lo malament que ho ha fet l´equip en els darrers dos partits??? Teníem una muntanya de baixes, algunes d´elles molt sensibles, ens jugàvem la vida, i davant un autèntic equipàs, que treu Luque o Sendoa i coloca a Caca, o pot jugar amb un Félix Prieto al mig del camp. I quina és la sensació que hi ha després del partit?? Doncs que jugant així estem a tercera... Per flipar!! Però contra qui ens pensavem que jugavem??? Contra l´Escalerillas??? Per mi el plantejament és del tot lògic, i un punt és un punt, i més, davant d´un rival que inclús amb deu te´ls pot posar per corbata.
Nosaltres no estem per llançar cohets, però per mi la millora que des de la segona part amb l´Hospi ha experimentat aquest equip és de llibre. Seriositat, entrega, actitud, en definitiva, elements que fan que estiguem donant una imatge molt diferent i d´equip més compacte. Que jugant amb cinc defenses aquest equip es troba més còmode??? Doncs endavant!!! No estem ara com per discutir si hem de jugar amb tres, dotze o vint tios en un lloc o un altre.
Vam aconseguir un punt, un punt merescut, guanyat a pols, amb entrega i sacrifici, i no regalat ni per sort. És cert que ells van fallar un penalty, però i també contràriament al que es va dir a la tertúlia d´ahir faltant a la veritat, nosaltres SI vam tenir ocasions a la primera part com per poder haver marcat. És cert que a la segona part no ens vam apropar a la porteria, però als primers 45 minuts el Sabadell va tenir ocasions, sobretot una de claríssima en un còrner que el porter va treure sota pals, o no??? I després també em d´entendre una cosa, i és que els jugadors són humans i el coco va a 1000 per hora. És cert que vam jugar un bon grapat de minuts amb un de més, però al jugador del Sabadell, al que tantes i tantes vegades li han marcat a l´últim minut, no li demanis que jugant contra l´Alacant, jugant-se la vida i després d´haver viscut el que ha viscut, es llenci a l´atac, a la desesperada. Hagués estat un inmens error, era justament el que volia el rival, que ens obrissim, ells tancar-se al darrera i sortir a la contra cagant llets. És normal, que la por, les inseguretats s´apoderin d´uns jugadors que no les tenen totes amb ells.
Bé, i en definitiva, a mi el Sabadell em va agradar, la imatge és una altra, les sensacions són diferents, inclús ahir Iván Díaz va fer més quilòmetres que el Talgo. La defensa s´està afiançant, el porter espectacular, i ara només falta que davant de porta afinem, aquí està ara el nostre gran problema. Ara bé, també dic una cosa, aquest Sabadell amb Cañadas i Juanma Cruz al 100% és un altre equip, això seguríssim. Un puntet és un puntet, el balanç amb Alcoyano i Alacant no és dolent. Són quatre punts guanyats a pols, merescuts totalment, i ara... Ara sí, ara si que de debó comença la nostra lliga. Amb 5000 o 6000 persones cada diumenge al camp, la salvació és nostra, i a més, no cada jornada tindrem al davant a tot un Alacant.
PD-ANÈCDOTA: El penal va ser aturat per Urko de forma magistral, ara bé el que potser no sabeu molts de vosaltres és que va seguir instruccions directes de Gallo. Ell des de la banda, abans d´entrar al camp per substituir a Xavi Muñoz, es va desgallitar, i mai millor dit, per avisar a l´Urko de per on es llançaria el penal. El que va fer d´intermediari entre el porter i Gallo, fou Orife. Aquí queda l´anècdota.
ANIMS A TOTS I VISCA EL CE SABADELL FC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!