El Victor Santos tb I per gio... què passa que no saber parlar bé català vol dir insultar la teva terra? Si tu a la teva terra t'has mogut en un ambient castellano-parlant et costarà molt més parlar el català que a una altra persona que sempre estigui parlant i escoltant el català. Mireu com no dieu res del Coro (Girona) o del David Garcia (Manresa) o Jofre (Alpicat a Lleida) que han nascut a llocs a on el català està molt arrelat. Jo tinc la sensació de que la zona a on es parla més castellà és a la zona de barcelona: sta coloma, hospitalet, cornellà... i no per això pensaré que son menys catalans que els altres i encara menys generalitzaré i diré que allà ningú parla català ni que insultin catalunya. Akí a Sabadell ves tu a qualsevol escola pública que et sorprendràs de veure que la majoria dels nens entre ells es parlen en castellà (i no dic concertada pq fa temps que no en toco cap). La realitat, i encara que "foti" a uns quants, és que a catalunya gairebé tothom parla castellà i ja no tants el català, així que dir que si una persona catalana que no parla en català o el parla malament ja insulta el seu pais... t'estàs ficant amb molta gent, saps?
Estic en algunes coses d'acord, i en d'altres no.
Jo al meu post anterior, feia una rèplica al comentari d'en Power. Del Coro, David Garcia o Jofre no deia res.
I aquí ja començariem a entrar en ideologies polítiques o ideologies personals.
Si vols que et digui la veritat aquella frase que va citar un cop en Carod Rovira on deia: "És català tot aquell qui viu i treballa a Catalunya". Més o menys suposo que això és el que vols dir tu també. Doncs això NO és veritat. I sembla mentida que algú que es proclama independentista pugui dir tal tontada.
No faré aquí apologia dels meus ideals polítics o dels meus pensaments, però només diré una cosa.
Considerarieu una persona alemanya, aquella qui viu a Berlín, però que no sap parlar l'idioma, l'alemany
Considereu una persona que sigui francesa, visqui a París i no sàpiga parlar l'idioma, el francès
Jo NO
I és així. El principal patrimoni de qualsevol cultura és la llengua que diferència de la resta.
Jo trobo molt bé que no s'expresina MAI en català Tamudo, Lopo o ..... però el que dóna que pensar és que Gorka per exemple si que ho fagi.
I estic d'acord en tu Birri que molts nens d'escoles públiques, concertades o el que sigui, utilitzen més l'idioma castellà. Crec que és una pena, però també ho enetnc i és normal, si la llengua que s'utilitza a casa és aquesta.