Autor Tema: FINAL COPA DEL REI Español- Zaragoza  (Llegit 3832 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat BIRRI

• CE Foreros Arlekinats
  • President
  • *
  • Missatges: 5757
  • Gènere: Masculí
Re: FINAL COPA DEL REI Español- Zaragoza
« Respondre #20 el: 14 de Abril de 2006, 13:19:22 pm »
El Victor Santos tb   :laugh:   I per gio... què passa que no saber parlar bé català vol dir insultar la teva terra? Si tu a la teva terra t'has mogut en un ambient castellano-parlant et costarà molt més parlar el català que a una altra persona que sempre estigui parlant i escoltant el català. Mireu com no dieu res del Coro (Girona) o del David Garcia (Manresa) o Jofre (Alpicat a Lleida)  que han nascut a llocs a on el català està molt arrelat. Jo tinc la sensació de que la zona a on es parla més castellà és a la zona de barcelona: sta coloma, hospitalet, cornellà...  i no per això pensaré que son menys catalans que els altres i encara menys generalitzaré i diré que allà ningú parla català ni que insultin catalunya. Akí a Sabadell ves tu a qualsevol escola pública que et sorprendràs de veure que la majoria dels nens entre ells es parlen en castellà (i no dic concertada pq fa temps que no en toco cap). La realitat, i encara que "foti" a uns quants, és que a catalunya gairebé tothom parla castellà i ja no tants el català, així que dir que si una persona catalana que no parla en català o el parla malament ja insulta el seu pais... t'estàs ficant amb molta gent, saps? ;)

Desconnectat MUTIO

• CE Foreros Arlekinats
  • President
  • *
  • Missatges: 8774
  • MAKINA FOREVER!!
« Respondre #21 el: 14 de Abril de 2006, 13:41:56 pm »
El Victor Santos tb   :laugh:   I per gio... què passa que no saber parlar bé català vol dir insultar la teva terra? Si tu a la teva terra t'has mogut en un ambient castellano-parlant et costarà molt més parlar el català que a una altra persona que sempre estigui parlant i escoltant el català. Mireu com no dieu res del Coro (Girona) o del David Garcia (Manresa) o Jofre (Alpicat a Lleida)  que han nascut a llocs a on el català està molt arrelat. Jo tinc la sensació de que la zona a on es parla més castellà és a la zona de barcelona: sta coloma, hospitalet, cornellà...  i no per això pensaré que son menys catalans que els altres i encara menys generalitzaré i diré que allà ningú parla català ni que insultin catalunya. Akí a Sabadell ves tu a qualsevol escola pública que et sorprendràs de veure que la majoria dels nens entre ells es parlen en castellà (i no dic concertada pq fa temps que no en toco cap). La realitat, i encara que "foti" a uns quants, és que a catalunya gairebé tothom parla castellà i ja no tants el català, així que dir que si una persona catalana que no parla en català o el parla malament ja insulta el seu pais... t'estàs ficant amb molta gent, saps? ;)

Estic en algunes coses d'acord, i en d'altres no.
Jo al meu post anterior, feia una rèplica al comentari d'en Power. Del Coro, David Garcia o Jofre no deia res.
I aquí ja començariem a entrar en ideologies polítiques o ideologies personals.
Si vols que et digui la veritat aquella frase que va citar un cop en Carod Rovira on deia: "És català tot aquell qui viu i treballa a Catalunya". Més o menys suposo que això és el que vols dir tu també. Doncs això NO és veritat. I sembla mentida que algú que es proclama independentista pugui dir tal tontada.
No faré aquí apologia dels meus ideals polítics o dels meus pensaments, però només diré una cosa.
Considerarieu una persona alemanya, aquella qui viu a Berlín, però que no sap parlar l'idioma, l'alemany  :icon_question:
Considereu una persona que sigui francesa, visqui a París i no sàpiga parlar l'idioma, el francès  :icon_question: Jo NO  :icon_exclaim: I és així. El principal patrimoni de qualsevol cultura és la llengua que diferència de la resta.
Jo trobo molt bé que no s'expresina MAI en català Tamudo, Lopo o ..... però el que dóna que pensar és que Gorka per exemple si que ho fagi.
I estic d'acord en tu Birri que molts nens d'escoles públiques, concertades o el que sigui, utilitzen més l'idioma castellà. Crec que és una pena, però també ho enetnc i és normal, si la llengua que s'utilitza a casa és aquesta.
Forero Més Educat + Millor Forero Forero Més Educat

www.miequipo.es

Desconnectat BIRRI

• CE Foreros Arlekinats
  • President
  • *
« Respondre #22 el: 14 de Abril de 2006, 13:48:34 pm »
Mutio no et replicava a tu, replicava al gio ;) I no em referia al no saber l'idioma, em referia a no utilitzar-lo, que es molt diferent. Tu pots saber l'idioma però no tothom té "soltura" per fer-lo servir davant d'unes càmeres per posar un exemple. Si ells s'expressen millor en castellà que en català pq hem de dir ja que estan insultant el nostre pais?

Desconnectat MUTIO

• CE Foreros Arlekinats
  • President
  • *
  • Missatges: 8774
  • MAKINA FOREVER!!
« Respondre #23 el: 14 de Abril de 2006, 13:51:43 pm »
Mutio no et replicava a tu, replicava al gio ;) I no em referia al no saber l'idioma, em referia a no utilitzar-lo, que es molt diferent. Tu pots saber l'idioma però no tothom té "soltura" per fer-lo servir davant d'unes càmeres per posar un exemple. Si ells s'expressen millor en castellà que en català pq hem de dir ja que estan insultant el nostre pais?

jejejeje ara no sé si em repliques a mi o no.......  ::)
Jo no he dit pas eee que insultin al nostres país.......  :ok
Culló en el que ha derivat aquest post.... jejejeje  :cheer
Forero Més Educat + Millor Forero Forero Més Educat

www.miequipo.es

Desconnectat BIRRI

• CE Foreros Arlekinats
  • President
  • *
« Respondre #24 el: 14 de Abril de 2006, 13:53:20 pm »
Que no que lo d'insultar el pais ho ha dit el gio!  :laugh:

Desconnectat Gio

• Infantil
  • Missatges: 141
« Respondre #25 el: 14 de Abril de 2006, 14:38:38 pm »
El podran parlar mes o menys be, pero si jo men vai a belgica encara que no sapiga flamenc fare l'esforç d'apendrel i si estic en un acte important fare l'esforç de dir almenys 4 paraules. AQuests han nascut aqui, per molt que es moguin en un ambit castellano parlant a l'escola les assignatures les deuen haver fet en catala, per tant alguna cosa tindrien que saber dir. 

Dubto que el gorka de petit paqrles en catala, igual que txiki o el mateix bakero, que almenys han fet l'esforç d'apendrel i almenys si surten davan de camares catalanes diuen alguna frase

I sense anar a gent famosa, hi ha imigrants que venen de molts llocs del mon i l'intenten apendre i en moltes ocasions l'utilitzen, si els de fora fan l'esforç els de casa tb el poden fer

Desconnectat Jos

• Penya @rlekinats.com
  • Secretari Tècnic
  • *
  • Missatges: 3474
« Respondre #26 el: 14 de Abril de 2006, 15:13:39 pm »
Els de casa potser poden fer l'esforç de parlar en català, pero tal com diu Birri si saben expressar-se millor en castella com a molta gent li passa no deixaran de parlar en castella ;) I un altre cosa, no tothom te la mateixa facilitat o habilitat d'apendre un idioma.
En primera, en segunda, en 2b, en tercera...estes donde estes, digan lo k digan... !!!VISCA EL SABADELL!!!

Desconnectat Grimber

• Juvenil
  • Missatges: 529
  • Fidelitat eterna als quadres blancs i blaus
« Respondre #27 el: 14 de Abril de 2006, 18:22:38 pm »
Un debat futbolístic-polític-cultural interessant... jeje.
Només vull incloure una petita observació de la celebració al Bernabéu.
El Raul Tamudo va ser prou intel·ligent com per agafar d'un aficionat una bandera de l'Espanyol, però NO va agafar una bandera espanyola que li van posar a tocar a la seva mà dreta. Tothom sap (i ell també) que hagués generat polémica.
Honor al Sabadell

Desconnectat birrero

• Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
  • Missatges: 12530
  • Twitter: @JordiRomagosa
    • www.wssbarcelona.com
« Respondre #28 el: 17 de Abril de 2006, 11:16:44 am »
Només vull incloure una petita observació de la celebració al Bernabéu.
El Raul Tamudo va ser prou intel·ligent com per agafar d'un aficionat una bandera de l'Espanyol, però NO va agafar una bandera espanyola que li van posar a tocar a la seva mà dreta. Tothom sap (i ell també) que hagués generat polémica.

Home, el Tamudo és un p..o perico, però no és pas *****.
Crec que en una final de copa, entre dos equips que estan inclosos en el mateix estat, sobraven totes les banderes espanyoles (i també les independentistes).
Ara a @wssbarcelona fent créixer el futbol femení.

Soc birrerooooo, i vinc al camp amb una Moritz fresqueta, soc birrerooooo, abans del partit em foto una estrelleta, soc birrerooooo, a mitja part no bec aigua per cervesa...

Desconnectat Mendo

• Grada Jove - L.F.A
  • President
  • *
  • Missatges: 5774
  • A way of life
« Respondre #29 el: 17 de Abril de 2006, 17:57:21 pm »
Home la nostra relació am l'espanyol no ha estat sempre bona. Cal recordar k al nostre ultim any a primera ens cridaven "A segona, a segona" :****
Grada Jove - La Força Arlekinada

Desconnectat BIRRI

• CE Foreros Arlekinats
  • President
  • *
« Respondre #30 el: 17 de Abril de 2006, 18:05:37 pm »
Crec que hauriem de diferenciar la relació entre aficions, entre afició i jugadors  i la relació entre clubs. Entre clubs considero que tenim una bona relació tant amb barça com amb espanyol, en canvi doncs sembla ser q tenim una mica de rabia als jugadors que sembla que vinguin primats moltes vegades i entre les aficions... o m'ekivoco?  :laugh:

Desconnectat Mendo

• Grada Jove - L.F.A
  • President
  • *
  • Missatges: 5774
  • A way of life
« Respondre #31 el: 17 de Abril de 2006, 18:27:27 pm »
Krek k tens rao!
Grada Jove - La Força Arlekinada