Seguint el que comenta el company
"Fum,fum,fum" i també com a Economista, hem de partir de la base de que el segell és el que es considera un "VALOR CORCHO", és a dir, en situacions de bonança econòmica puja cap amunt i en situacions d´incertesa, "flota". Només en un contexte de grans depresions i pànic general i donat que es tracta de un bé categoria "de lluxe" es pot veure arrossegat.
Es a dir, pel que respecta al valor de mercat no hi ha problema. Si n´hi pot haver en quant a l´amplitud-possibilitat de transformació d´aquest valor en diner, donada l´estretesa d´aquest mercat.
Ara bé, que el públic en general entri en aquest joc és senzillament fóra de lloc. Com molt bé diu "La ceba mecanika", el perfil correspon a un jubilat, amb poca o mitja cultura financera, molt "proclive" al consells de teòrics experts (en alguns cassos, "fantasmes") i que s´enlluerna amb la perspectiva de 5,6,7....8% de tipus d´interès, a vegades sense parlar que en xifres absolutes representa poc i a més a més tributa a Hisenda, que molt fàcilment pot "laminar" un 25 o 30% d´aquest rendiment.
Compte però, no us penseu que aquí només hi ha jubilats; un familiar molt directe meu ha quedat "enganxat" amb 7.500 Euros (tot i que l´hi vaig indicar importants llacunes en els comptes d´Afinsa), i gent del meu entorn laboral (i no precisament de massa edat, més aviat al contrari en xifres é fins i tot 30.000 Euros). Hem d´afegir per tant, l´acció de "comercials depredadors i desaprensius", amb gran capacitat d´influència sobre algunes voluntats.
A més a més, aquí entrariem en el tema dels "xiringuitos" financers. El patrimoni se l´ha de gestionar sempre que pugui un mateix. Si s´ha de cedir a tercers, molt de compte a qui es dóna.
Ingenuitat i delicte, tot combinat....