Creu i ratlla
• El Sabadell ha despatxat tots els jugadors de la temporada anterior i n'ha fitxat 20 més per afrontar la Lliga a Tercera
• "No es mereixien seguir", afirma el president arlequinat
RAFAEL MORALES
SABADELL
El Sabadell presentarà aquesta tarda a l'estadi de la Nova Creu Alta la nova plantilla amb què afrontarà la temporada a Tercera Divisió i intentarà el retorn a Segona B. Gairebé tot és nou en aquest Sabadell. La nova directiva ha fet neteja total, ha fet foc nou, respecte a l'any passat. Ha despatxat tots els jugadors, un total de 22, i n'ha fitxat 20 més, a més a més de l'entrenador Ramón Moya. "Hem despatxat tots els jugadors perquè no es mereixien seguir al Sabadell", explica Joan Soteras.
Soteras i Miquel Arroyos, que ja van ser dirigents en èpoques més glorioses del club arlequinat, han tornat a agafar les regnes de l'entitat com a president i vicepresident, respectivament, de la comissió gestora que la regeix en aquests moments. Han tingut un mes de juliol d'intensa activitat i Soteras no s'ha perdut ni una presentació dels nous fitxatges.
55 milions de pessetes
"Ens hem gastat 55 milions de pessetes 330.000 euros en els nous fitxatges i tindrem un pressupost d'uns 140 milions de pessetes", 841.000 euros explica Joan Soteras. "Perdoni, però jo em segueixo aclarint més bé amb les pessetes", afegeix. És a dir, s'han gastat una mitjana de 15.000 euros en cada jugador (amb fitxes que oscil.len entre els 3.600 i els 30.000 euros) i tenen un pressupost que no arribarà a un milió d'euros. Serà, però, un dels més alts de la categoria.
"L'objectiu és l'ascens, naturalment", declara el president. Per a això també han fitxat un entrenador amb experiència en la tasca que se li ha encomanat. Ramón Moya va fer pujar l'equip filial de l'Espanyol a Segona B i després va repetir l'èxit amb l'Hospitalet. D'aquest equip, precisament, en procedeix la carcassa (sis jugadors) del nou Sabadell. "Moya és un entrenador de garanties", assegura Soteras, un president a qui no ve de nou la situació, ja que el 1988 va ser vicepresident amb l'equip a Segona A i, el 1994, va ser el president que va aconseguir l'ascens de Tercera a Segona B.
"L'ascens és la idea", confirma Moya. "Passar un any a Tercera i anar-se'n tan ràpid com es pugui cap a dalt", explica un entrenador amb cinc promocions d'ascens a l'esquena. "Em penso que tinc prou experiència per afrontar el repte", explica.
Les armes del tècnic són un bloc de jugadors majoritàriament veterans que coneixen el seu estil i les seves exigències. Assegura que "la clau radica a tenir constància i fe fins al final". Per això dirà als seus jugadors que "juguen en un equip històric que és a Tercera Divisió i, per això, s'ha de treballar amb humilitat".
Jugadors veterans
El davanter Manel i el defensa Xavi Roca, tots dos de 32 anys, són dos dels pilars sobre els quals s'aixeca aquest Sabadell. El primer ha tornat a l'equip en què es va fer jugador --"accepto la responsabilitat", diu-- i el segon tanca un periple que va iniciar al Barça i l'ha portat per mig Espanya.