Doncs jo tambe votare ERC i amb moltes ganes...
Diu l'amic Mutio que troba a faltar un partit amb un parell d'ous i jo modestament li diria que pensi amb calma quins han estat els escandols/errors politics tan remarcats i magnificats per la premsa convergent (TVC, CatRadio, Vanguardia,...) i per la sociolista (periodico, tve, Pais, Ser...).
Si t'hi fixes be tal i com et dic, veuras clarissimament que aquests errors (escandols segons la premsa) han estat precissament perque un partit ha tingut el que un mascle ha de tenir penjant i per duplicat, vaja el que tu reclames. Aquest partit ha estat clarissimament ERC.
Tema estatut i el NO d'esquerra... per tenir-los ben posats i ser els UNICS que han mantingut el que volia la majoria del parlament de Catalunya. No han acceptat engrunes i han arribat fins el final: demanar el NO tot i els riscos electorals i politics de votar el mateix que els fascistes del PP... Ara resulta que escoltar a les bases (la desicio de votar no) i mantenir fins el final el que el poble (=el parlament) de Catalunya volia, resulta que es un error i un punt negatiu per ERC pq aixi ho ha matxacat la premsa i els mitjans de comunicacio (els que deiem abans... vaja, quasi tots).
Tema reunio Carod-Eta-Perpignan-Cesid... Un altre error que podriem catalogar com d'evident en les formes pero no en l'intencio... Tambe per tenir-los ben possats per poder anar-ten a seura amb assessins per fer-lis veure que Catalunya es amiga d'Euskadi i no enemiga per a mereixer morts en les nostres terres. Clar, politicament no es correcte pero la majoria ho hem pensat mes d'un cop... o no? Que quedi clar tambe que no crec que sol.licites nomes la treva per Catalunya i no per la resta d'espanya. Si li hagues sortit be (ara no hi ha treva? proces de pau a Euskadi?... potser si que algo va ajudar no?) la jugada amb Eta i hagues aconseguit algo (treva, final hostilitats...) per a tota espanya, els punt aconseguits (vots) i les portades haguessin estat d'escandol... ja les veig: "El lider independentista catalan consigue la paz entre españa i eta"
Tema "cartes recaptatories"... tambe possiblement un petit i insignificant error -reconegut sense embuts- magnificat per la premsa i en els fons, tambe, per tenir-los ben posats. ERC es l'unic partit que es financia amb els seus militants i que prohibeix expressament les donacions "anonimes". Com suposo que saps o et pots inmaginar, amic Mutio, les donacions "anonimes" tenen molts numeros de ser caler ilegal: Comisions, blanqueig, "compra" d'intencions i desicions... ERC demana a les bases una quota anual (d'import gradual segons el grau d'implicacio que tinguis) i als seus carrecs (no funcionaris que en teoria son "neutrals") un % de la seva nomina. Aquestes "instruccions de finançament" son conegudes per tots els afiliats. Un cop mes, la premsa en va fer d'una virtut, un greu error amb nombrosses portades i tertulies.
La foto de la corona d'espines... Vaja una xurrada amb tots els respectes. Una foto que trankilament s'hagues pogut titular amb un peu que digues mes o menys "Bon rotllo entre els liders del pais" es va convertit gracies a la magnificacio de la premsa en una provocacio a tots els cristians del mon... Per favor... una foto que hauria de "donar punts" per demostrar que no tot es politica i discursos i que entre 2 liders de partits de ideologies diferents hi pot haber bon rotllo, amistat i confiança. Amb aquesta "xurrada" tambe es van fotre pinyus per a veure qui fotia el titular mes gros... i pq tot aquest embolic? doncs per tenir-los ben posats per desmitificar un simbol religios. Et sona tot el pollastre que s'ha muntat amb l'islam i que tothom es posa les mans al cap pq europa no pot perdre la seva llibertat d'expresio i d'enfotresen de qui vulgui? doncs pensa-hi la relacio i veuras que aqui se li ha donat la volta pq interessava perjudicar politicament
M'en deixo algun d'"escandol"? de totes maneres amic mutio, pensa tambe que ERC era (i es) un partit que fa por i respecte als "2 grans" pq ha estat el que mes ha pujat en vots en les darreres eleccions i s'ha anat clarissimament a evitar que "un altre" entri el el repartiment del pastis. Uns han tingut 20ipico anys en el poder per colocar a la "seva" gent en llocs estrategics per crear opinio. Els altres, al ser un partit espanyol, tenen calers per comprar els mitjans (Prisa = C+ = Digital = El Pais... o Zeta = el Periodico, interviu...).
Vaja... al tema... quin pacte prefereixo? doncs encara no ho tinc lar pq cap m'acaba de fer el pes.
L'aposta d'ERC per crear el tripartit era en part bona. Catalanitzar el PSC i aconseguir deslligar-lo de madrit. Aconseguir que el que votaven aqui ho votessin tambe a madrit, cosa que tal i com s'ha vist, lamentablement no ha estat aixi. La jugada tampoc a estat dolenta del tot ja que ha demostrat (un altre cop i per si no es sabia) que el PSC es exactament el mateix que el PSOE i que a catalunya ha dit i votat una cosa i a madrit han votat diferent. Nomes dir que el Sr/Sra. Iceta, s'asseia a la banda del govern de madrit a l'hora de negociar l'estatut
manda h****s que diuen per alla, pero en el fons: caretes fora!
El que estava clar es que despres de 20ipico anys manant els mateixos (CiU) feia falta una mica de neteja i aixecar una mica les alfombres de palau... Estudis mil.lionaris per saber si a Catalunya es prefereix la sopa o el pa amb tomaquet, 3%...
La llastima es que no crec que en 3 anys s'hagi pogut fer neteja del tot i per aixo em resisteixo a donar per bo un pacte ERC - CIU -que seria el mes natural al meu entendre- pq si Ciu torna a entrar en el govern, no es podran aixecar mes alfombres.
Val, entes, he llegit els vostres pensaments... no m'enrrotllo mes
PD pels dirigents del partit: Si es guanya i despres del meu proselitisme (eing?), em mereixo un carrec public