Tret de www.futbolcatalunya .com:Villar 'paga' i Roche dóna les gràcies
La Federació tindrà la seva Ciutat Esportiva
Per MANUEL SEGURA
El president de la Federació Espanyola de Futbol, Ángel María Villar, va ser el convidat d'honor a l'acte de presentació de la signatura del conveni del projecte de la Ciutat Esportiva Olímpia, acte que s’ha portat a terme avui a la Casa Duran de l'Ajuntament de Sabadell. Durant l'acte en el qual tant Villar com Roche s'han creuat diferents missatges d'agraïment, ha quedat de manifest que la RFEF abonarà 2.700.000 euros a la FCF 'congelats' des de fa més de tres anys encara amb Jaume Roura a la presidència de la Catalana. A més, Villar va garantir més d'un partit a l'any per a la selecció catalana.
“El passat és passat”
Qui primer va prendre la paraula va ser l'encara president de la Catalana a qui van acompanyar el seu designat 'hereu', Israel López, el directiu Josep Contreras i l'assessor extra-federatiu, Josep Baliu. “És una satisfacció que estiguis aquí”, li va dir l'encara president de la FCF a Villar. “T'agraeixo que hagis defensat a Madrid aquests 2,7 milions d'euros pactats ja que es podrien haver anat a una altra comunitat” va afegir. Ángel Villar somreia i va retornar les paraules amables del seu col·lega. “Agraeixo aquest reconeixement per defensar aquests diners ja que si no, hagués pogut anar a altres llocs” va comentar el president de l'Espanyola, a partir d'ara, un fidel col·laborador del futbol català. “Hem parlat Jordi Roche i jo i puc avançar que la Selecció Catalana de futbol podrà jugar més partits que els que es disputin estrictament en dates nadalenques. La Junta Directiva de la Federació Espanyola està buscant alternatives que permetin a Catalunya, igual que la resta de comunitats, no jugar només al Nadal. No hi haurà limitacions per que les seleccions europees vinguin a jugar contra Catalunya. La FIFA té 208 països inscrits i Catalunya podrà jugar contra qui vulgui d’aquests”. L'acte va arribar el seu moment més àlgid quan el propi Villar va destacar estar decidit a oblidar 'guerres' passades i centrar-se més en l'immediat futur: “El passat és passat. Al futur intentarem que la FCF i la RFEF millorin els seves relacions”. I, Roche, va somriure també.
Oscar Flé contesta a Roche
Una de les veus que més s'han significat sempre contra la gestió de Villar ha estat el president de la Federació Aragonesa, Oscar Flé. En totes les assemblees sempre ha donat la cara contra una manera de fer que ha dut a l'encara president de l'Espanyola als tribunals encara que, bé és cert, ni tan sols el Consell Superior d'Esports ha pogut moure'l de la seva presidència. Flé, que va tornar a donar la cara en la 'Plataforma Federación de todos', de la mà de Mateo Alemany i amb el suport de territorials com la Catalana, ara no es creu gens del que està passant. “Em sorprèn moltíssim el que m'està explicant ja que tots coneixem el que ha succeït amb el nostre moviment de la Plataforma. Crec que Roche hauria d'explicar les raons per a aquest canvi. Em sembla inconcebible encara que fa molt temps que no sé quina és la seva situació. Se'n va, oi?" pregunta alhora un sorprès Flé per a qui l'argument que la Federació Espanyola podria 'descongelar' l'eterna subvenció pendent amb la Catalana (tres milions d'euros) tampoc seria raó suficient per a aquesta 'abraçada' amb Villar. "Els diners no tenen perquè pagar el preu per ser coherent amb les teves idees, a més, aquests diners li corresponen a la Catalana i han d'arribar a la Catalana. La veritat, si el canvi amb Villar obeeix a raons econòmiques, em semblaria una indignitat". Flé pot parlar més alt però no més clar. El que passa és que "com a mínim fa més de tres mesos que no parlo amb Roche. El que sí tinc clar és que la presència de Villar a Sabadell és la prova evident que alguna cosa ha canviat a Catalunya i vol dinamitar zones que no estaven del seu costat. Ja podré opinar amb més coneixement quan sàpiga una mica més, doncs segueixo sorprés"