En tot equip hi ha d'haver un nucli de gent que estigui en els bons moments, però sobre tot en els moments dolents.
Aquí al Sabadell, com a tot arreu, existeixen penyes, algunes més antigues, algunes més noves.
Ara bé, des de fa temps sembla que qui no sigui d'una penya de les denominades "antigues" o "importants" doncs no és del Sabadell. És una manera de fer que han adoptat per defendre's a ells mateixos, perquè saben que s'estan fossilitzant i que en el fons representen a la facció més antiquada de l'afició del Sabadell. Viuen en temps antics i volen seguir fent-ho. Inclús per mantenir els privilegis històrics que han tingut al llarg del temps.
Avui jo em faig les següents preguntes:
- quants socis en total té el Sabadell ?
- quantes persones formen en total les penyes si descomptem els arlekinats.com i penyes similars integrades per gent dinàmica amb ganes de canviar coses ?
La resposta crec que és bastant clara.
El Sabadell té uns 2000 socis.
Les penyes quants membres poden tenir en total, 300 o 400 ?
Qui són la resta fins arribar als 2000 ? Jo us ho dirè. Socis anònims que no volen formar part de cap grupuscle amb interessos.
Però no, la Directiva està empenyada en donar la raò a la minoria. Perquè el nº de penyistes en relació al nº de socis deu ser aproximadament un 20 % de penyistes i un 80 % de NO penyistes.
Què passa, que aquest 20 % té més raó que el 80 % de socis sense veu ni vot en els temes quotidians ?
A la Directiva li interessa tenir les penyes al costat perque són la veu oficial, la que quan parla i es manifesta la gent creu que representa a la majoria de socis del Sabadell. Però no és així. Ja fa molts anys que ha deixat de ser així.
Les Penyes es representen a sí mateixes i als seus interessos, no pas als interessos del 100 % de socis, que és el que hauria de ser.
Jo passo de les Penyes, sobre tot de les "antigues" i "importants", que s'estan convertint en un ****** pel Sabadell.
Demano ajut als integrants de Penyes que no s'identifiquin amb les antigues i importants per què reaccionin i representin al 80 % de socis que no són penyistes, que els representin d'una manera clara i transparent, sense interessos ocults.
Només així podrem arribar a tenir un Sabadlel gran i sense personajillos que des de l'ombra només fan que crear mals rollos i problemes periódicament.
Si ens podem treure aquests personatges de sobre, el club anirà molt millor.